Ville bara visa...

Sv: Ville bara visa...

Ja dv schnauzer är verkligen så häftiga!!! Vi har blivit helt förälskade i rasen - både karaktär och utseende är super! :love:

Absolut! Det gick toppen - lite ginig vid benen men annars var han superduktig! I slutet var han så trött att han nästan hängde mot mig :crazy: Hon var verkligen superduktig! Har du varit där?

Ja, dv är nog perfekt för agility. Jag är inte intresserad själv, men hade jag varit det så hade Wilton nog älskat det. Det är ju det bästa med dvärgen, den gillar allt du gillar - bara den får hänga med så är livet toppen!

Nej, men hon har ju även schnauzer som jag. Så vi ses ibland på utställningar :)

Åh supergullig! :love:
Vi funderar redan på att skaffa en till (fast det blir nog om två somrar - vill ju få lite styrsel på den här först!). Då blir det nog en tik... eller det kanske blir jobbigt vid löp mm... Ja vi får tänka igenom det - men en till blir det helt garanterat. Wilton behöver en Wilma :bump:

Ja, hon verkar vara iväg en del! Frågade även mig om vi ska ställa och det är klart att vi ska - även om vi tycker han är välrdens finaste vill man ju veta hur han står sig i ringen ;) Men varken sambon eller jag är speciellt intresserad så det blir nog inget vi spenderar alla veckoslut åt. Men det kanske man inte ska säga innan man varit där! Ställde min cocker när jag var runt 10 (i juniorklass) det är den enda utställningserfarenhet jag har...

Gå gärna in och titta på Wiltons egen blogg med bilder och dagbok från hemkomsten till nu på: http://wilton.bloggagratis.se/
Att starta en blogg till hunden är verkligen något jag rekommenderar. Man glömmer så fort, men på det här sättet så minns jag allt vi gjort sen den dag han kom hem! Även om inte någon utomstående vill läsa så har jag ett minne för livet... Jag valde att skriva "ur Wiltons perspektiv" mest för att det är en rolig twist på bloggen.

Bra tips! Det ska jag nog börja göra för det händer ju så mycket nu och man glömmer så fort (förtränger kanske..;) )
Min lilla är helt vild på eftermiddagarna, fullt ös! men hon är samtidigt väldigt uppmärksam och älskar när hon får träna och använda hjärnan. Allt jag gör följer hon mer än gärna med på. Busa ute eller sitta lungt i bilen, inga problem. Just nu ligger hon i sin bur under mitt skrivbord på jobbet utan protester. Finner sig i allt! (nästan)

Haha min får också lite psykbryt på kvällen (vid 20 till 22) håller i ca 30 min. Det är som att han ska göra av med sista energin innan det är dags att sova för natten. Gör allt förbjudet, hämtar skor och strumpor, gräver i rabatter och blomkruker, gräver i gräsmattan och springer som han hade eld i baken. Bits och morrar åt Matte och Husse. Han ser superrolig ut!!! :bump: Sen lägger han sig i en liten hög och somnar. Kanske typisk valpfnatt??? Annars är han superstabil. Lugn som en fura oavsett om vi är hemma, i skogen, på stan, i bilen, i båten osv... det enda han inte gillar är att vara ensam. Troligtvis blir det dagis/dagmatte för han är verkligen en social hund som inte vill vara själv... kanske går det bättre när han blir äldre? Men det visste vi redan då viskaffade schnauzer - att de inte gillar ensamheten.

Låter precis som min bara det att det börjar runt 17:00 och varar till ca 21:00 och vill man inte leka med henne så börjar hon att morra och låta väldigt konstigt ;) Hon har många konstiga läten för olika situationer. Hon har faktiskt inte några problem att bli lämnad ensam längre, har ju bara tränat kortare stunder men jag stänger in henne i hennes bur och där vet hon att hon ska ta det lugnt och då somnar hon på en gång. Jag tror att det blir dagis för henne också när hon blir lite större det måste ju vara roligare än att vara själv för hon är så otroligt social. En riktig liten pajas :) tror även att hon har en liten hästgen i sig också för när hon springer så travar hon som en häst och hon betar gräs som en häst :D Jag ska följa eran blogg och se hur det går för er, alltid kul att jämföra med samma ras och nästan samma ålder (?) om jag inte minns fel.

Kul att hon gillar att vara själv. Vi har inte provat bur - mest för att jag inte gillar att han ska ligga instängd. Han har en bilbur som han trivs jättebra i men jag vill hellre vänja honom vid att vara trygg i hela hemmet - men det tar kanske lite längre tid. Sen har vi absolut inte tränat jättemycket eftersom jag har haft semester i två månader... Vi ska också flytta i början av Augusti och vad jag har förstått så måste man ändå backa i träningen då så vi skyndar långsamt :angel:. Wilton är 18 v nu (på söndag) så de är ganska jämngamla!

kaiser2.jpg

Kan inte låta bli att visa min "gamling"... Bilden föreställer en lite yngre Forsis Salte Kajser Kavat. Nu är han inte riktigt i samma skick... Men vid 13.5 års ålder är han lika pigg som någonsin förr.

Åh :) vilken fin! Hoppas min är lika pigg om 13 år :bump: Det blir 13 toppenår i så fall!!!

Vad fin han är! :love:

Var inte för så länge sedan och pussade på några av hans barnbarn som hade valpträff. Jätte mysiga allihop med kanon temprament och riktigt bra pälsar.
Används han fortf i aveln?

Söta! När min är nytrimmad så brukar folk tro att han är schnauzer. Men det beror nog på skägget.

klippt036.jpg

Nej nu är han pensionär fullt ut. Sista kullen är väl tre år nu. Ja, jag tror att både hans helt suveräna temperament och ännu mer suveräna päls gått i arv. Fast i ärlighetens namn har han används på bra tikar också...

Fiiin! :love: Men inte tycker jag den liknar en schnauzer... :rofl: Vad är det för ras?

Har en hel del dvärgschnauzar i min bekantskapskrets, och vilka satans tuffa små jyckar! :D SHERIFFER är rätta ordet för vad de är :D

Ja, vår är självutsedde lillbossen här... Jag är i och för sig ganska hård i vem som bestämmer och en så länge är det ganska klart att jag bestämmer (och sambon) men han kommer nog att utmana oss om makten... Men det var ju också en sådan hund vi ville ha - en liten tuffing med eget driv, men gränsen till en liten pushover hårfin!

Han är inte bara sheriff - han är indrivare också. När man är ute har han stenkoll på flocken. Är vi ute och badar med syskonbarnen Sitter han och kontrollerar så att de inte springer/simmar för långt bort... Då vill han hämta dem. Han är inte stressad, skäller inte eller så, men han sitter/ligger och tittar på dem. Om han visste hur man gjorde skulle han säkert vilja valla in dem, men han nöjer sig med att hålla koll ;)

Vår familj har en dvärgschnauzer, som kommer från Liveye's. Jag känner igen det beteende, som många av er beskriver att dvärgar i er närhet har. Han är "boss" här hemma (åtminstonde tror han det) och skäller på det mesta, som rör sig (favoriten är katter ;)). Dock skäller han mindre nu än förr (efter ett par års träning).
Det är en stor hund (och väldigt tuff sådan) i en liten förpackning. I bland vet de ju tyvärr inte om sin ringa storlek, vilket kan leda till en hel del problem :crazy: Han flyger nämligen gärna på andra hundar, som är mycket större än honom själv. Han har liksom ingen uppfattning alls om hur liten han egentligen är :smirk:
Han tävlar för övrigt i lydnadsklass 2 och har tränat samt tävlat i agility (vilket inte gick speciellt bra eftersom han sprang av planen under tävling :crazy:). Spår och sök har han också kört en del.
Jag skickar med en bild på tuffingen och fråga mig inte ens om färgen (det var meningen att han skulle bli svart :smirk:).

Dog.jpg

http://i65.photobucket.com/albums/h223/Jeffajter/Dog.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Hundträning Detta gäller min mammas hund och hon är den som tränar med hunden så jag har nog inte svar på alla frågor men skulle vilja höra lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 201
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar