Vill köpa en till hund!

Favina

Trådstartare
Jag känner nu att jag vill ha en till hund. Tid finns och pengar finns snart. Denna gång hade jag tänkt mig en renrasig för jag har en blandis på 4 raser. Han är jättego och så men känner att jag vill ha en renrasig. Kravet är att det skall ju bli en stallhund så jag vill inte ha jakt i den. Det skall inte vara för stor hund heller.

Kan ni ge mig några tips på raser? Jag skulle gärna vilja ha en rottweiler, men många i min närhet har protesterat, så där flög mina tankar iväg :smirk:

Kram Favina :bump:

Sv: Vill köpa en till hund!

Har lite tid över i allt stök och tänkte svara lite på din tråd.

Ditt inlägg innehåller allt för många luckor för att kunna tipsa om en ras.
Svara gärna på dessa frågor

Hur gammal är din hund som du har nu?

Vad hade du tänkt aktivera den nya hunden med?
( obs att endast springa jämte hästen inte är fullvärdig motion )

Vad kan du lägga ner på pälsvård ?

Finns tid under alla hundens levnads år?
( är du beredd att prioritera ? )

Eftersom en Rottweiler kräver en fast uppfostran och stor tid på träning ( bruks ) för att må bra så ber jag dig att tänka igenom ditt beslut ang den rasen ( vilket du kanske redan gjort )?

Vad för raser är du själv intresserad av ?

MVH / C med vild 5 månader GD

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 049
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård