vill ha en ny ras.. men vilken??

Sv: vill ha en ny ras.. men vilken??

nää ush :love: man blir ju så kär ;) när man ser så här fina bilder hehe

Jo jag har redan varit inne på ragdolls klubbens hemsida och läst så mycket jag kan och så :D

ska kolla efter andra trådar :rofl: nu heh tack för tipset

Perser kanske??
Vi är stolta ägare till en perserhona. Väldigt lugn och kelig, går inte alltför långt hemifrån när hon är ute, väldigt hemma stadd, men hon älskar även att leka men lagom liksom, underbar sängvärmare också :love::love: Har tyvärr ingen bild på den här datan, tyvärr :(

Lycka till :bump:

hehe min familj har redan haft en perser och har nu en exotic men jag tycker persern är lite för lugn. Men vi har inte ännu bestämt oss för om det blir en ragdoll eller perser/exotic.. jag vill i så fall om det blir en perser ha en som ser ut som jag vill heh :o:D
Den ska inte ha för "platt" ansikte utan gärna en lite längre nos..

Våran har lite längre nos, är dock inte 100% perser hon har 25% bondkatt, så hon har inte den där jätte platta nosen men den är inte speciellt "lång" heller. Söt och go är hon iallafall :love:

Det finns uppfödare som riktat in sig på den s.k. "klassiska persern" med lite längre nos.

Min katt är direkt ingen ras men en missbildning, Skäppskatt...Jag fick henne när hon var 8 veckor och fem dagar...Dom är bara lire rundare i formen och dom jag köpte henne av sa att dom var kända för sitt goda humör och att dom ofta var trevliga, och det är dom verkligen! Min katt som heter Nelly kan vara jättebusig, men på rätt sätt! Klart att hon har vält några blomkrukor när hon har legat i fönstret när hon var liten och så, men nu rör hon dom inte. Hon älskar att busa, men klart att hon brukar sova ofta, då är hon verkligen mysig, hon blir en helt annan katt!
Jag gillar när dom både kan vara roliga och leka, och livliga men sen blir dom till en latmask!:D Jag älskar såklart Nelly både i vårt och torrt. + att hon är sååå kelig!

Hur fick du dom att sitta så på en rad??:eek:
Jag har problem att ta kort på en katt, du lyckades med sju!

Jättefina verkligen!

hih googlar så mycket jag kan :rofl: och försöker hitta nån så nära skåne som möjligt :angel::D

Denna finns i Kalmar
http://web.telia.com/~u34100380/index.htm

Den här i Danmark, urläckra katter om du kan tänka dig att åka över dit. Men det är lite pyssel med import, dock kan uppfädaren säkert hjälpa dig med det.
http://www.klassisk-perser-kat.dk/default.htm

Det var dom jag kunde hitta såhär. Annars finns det ju min ras Brittisk Korthår, påminner om Perser men är kanske något mer aktiva. Där finns det flera uppfödare i Skåne iaf.

Hej

Har läst lite om brittisk korthårig oh den verkar också en katt som passar oss :confused::devil::love:

men skulle i så fal vilja ha en creme eller lila colourpoint :love::angel:
eller nån annan färg då jag inte sett alla :angel: men det måste vara en hona och det verkar som om det inte finns så många creme/röd flickor.. va jag sett hittills men va heter dom uppfödarna som finns i skåne?

På den här sidan under uppfödare har du majoriteten av Sveriges brittuppfödare

http://www.brittringen.se/

Här är mina britter i lektagen. Det var den enda jag hade uppe på båda. Den svartvita är mamma till den lila.
19596877.jpg

hihi ok tack :D nää men ush va fina dom är :love: hehe det verkar som bebisen växt om sin mamma :rofl:

Det har hon gjort faktiskt :D Hon är väldigt rejäl, finns mycket stort bakåt i stammen som hon tydligen samlat på sig och tagit del av.
Mamman är dock ingen liten britt heller men har inte riktigt samma kraftighet som dottern. :laugh:

hehe har nu hittat 4 stycken uppfödare som ligger någorlunda nära landskrona :angel::rofl: och speciellt 1 uppfödare gillade jag :love::D men vi får se hehe

Hej

Hur mycket kostar en perser med en "normal" stamtavla ?

Och hur mycket kostar en brittisk korthår ?

Tacksam för svar

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 902
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 553
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej, För några månader sedan hämtade jag hem två katter som nu är 1,5 och 2 år gamla och sades vara turkiska angorakatter (syskon från...
2
Svar
23
· Visningar
3 553
Senast: Devinie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar