Jag har då aldrig stött på det problemet.De två olika katter jag känner till som har astma är huskatter(bonnkatter) är det ett vanligt problem rent generellt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har då aldrig stött på det problemet.De två olika katter jag känner till som har astma är huskatter(bonnkatter) är det ett vanligt problem rent generellt?
Några av mina absolut bästa katter har varit vuxna omplaceringar.Vuxen omplacering är ju något som jag är en varm anhängare av, men man får ändå räkna med att katten kan bete sig rätt annorlunda i ett nytt hem. Grundtrygghet och nyfikenhet brukar inte förändras till det sämre.
Jag slår fortfarande ett slag för burmor. Backa upp mig @kma De är så fantastiska katter. Intelligenta, gosiga, älskar äventyr och ska alltid vara med sin människa. Dock har de stor integritet. Men de bekymrar sig inte om att vara ute på diverse äventyr.
När man väl är fast så finns det inte några andra katter på jorden. Men, som @Sassy säger så finns det linjer med mer eller mindre integritet. Hanarna är också mer laid back än honorna som kan vara lite skarpa ibland.
De två jag träffat på och den jag känt påminner väldigt mycket om Megara annars. Mor och dotter iofs.Ehum, det finns en viss risk att du lyckats avskräcka ganska många med din katt
Åh ja burmor de är väldigt härliga katter som @MJLee skriver
Alla burmor jag träffat utom någon enstaka som varit sjuk har varit roliga, lekfulla, keliga, pratar med sin människa och vill helt enkelt vara med där det händer. Många har med sina på äventyr i t ex båt eller husvagn, ut i sommarstugan. De tycker om att upptäcka världen och följa med på promenader. Det är min allmänna uppfattning sen finns såklart personligheter och speciella linjer.
Bengal som kommit upp som förlag skulle jag undvika. De jag träffat har varit så extremt krävande och i princip haft sönder inredning och väggar. Väldigt fina katter, men min spontana känsla där är att de kräver mycket.
Åh en sån Bengal hade jag nog fastnat för isfHar en kompis son föder upp Bengaler och de är väldigt trevliga och harmoniska katter. Inga mardodörer
Men det kanske är samma där att olika linjer ger lite olika katter.
Åh en sån Bengal hade jag nog fastnat för isf
Kan nog vara så att det är lite beroende av linjer.
nu blev ja ju nyfiken på uppfödaren men ska varken ha en till katt eller tvinga in någon annan ras hit hos burmorna.Ja, de r underbara
Aktiva absolut men inte galna
Hmm.. Och varför har du inte en trevlig och harmonisk bengal?...Har en kompis son föder upp Bengaler och de är väldigt trevliga och harmoniska katter. Inga mardodörer
Men det kanske är samma där att olika linjer ger lite olika katter.
Hmm.. Och varför har du inte en trevlig och harmonisk bengal?...
Men så häftigt! Hoppas det klickar!Jag ska iväg och titta på en oriental imorgon, en äldre hona som inte går ihop med ägarens andra katt. Känns pirrigt och lite oh hjälp vilket enormt steg - jag har ju inte haft katt på tjugo år, men jag blev attraherad av bilden där hon ser ut som en väldigt bestämd (och faktiskt lite nedlåtande) dam. Hon är försäkrad vilket är viktigt för mig, men inte kastrerad så det behöver ju göras också. Jag har sagt att det är viktigt att det säger klick för oss alla inblandade. Och jag kommer behöva skaffa kattbur, kattlåda och allt annat också. Har redan börjat planera för kattsäkring av hemmet.
Ja, jag försöker hålla huvudet kallt och besinna mig. Det får liksom inte bli fel, hon har redan flyttat ett par gånger. De vill att hon ska vara ensamkatt. Och jag tänker att hon är med god marginal medelålders så det är kanske ett lagom aktivitetsbehov även om jag arbetar heltid (4 dagar v. på kontoret, men 1 helgdag går åt dykning)Men så häftigt! Hoppas det klickar!