Gravinda
Trådstartare
Sv: vill ha en dotter
Nej det gör jag inte, men är det så så är det så. Jag är själv bi och en i familjen är lesbisk i registrerat partnerskap med gemensamt barn. Och med tanke på den lyckan som de upplever kan jag bara önska att mitt barn får uppleva. Och just det att man själv har erfarenheten av att vara tjej och ha dom tankarna att dela med sig av sin kunskap.
Självklart vore det okej.
Men om du får en tjej som inte gillar hästar utan fotboll - och som biter på naglarna. Då blir det ju inte din dröm iallafall.
Och sen går hon o blir kär i en tjej - visualiserar du det?
eller så blir hon som jag - högst upp i alla träd, älska hästar, måla naglarna? va då för, miljoner barbies OCH miljoner med huslego och köra traktor är råballt. Vore det ok?
Nä - du får nog strunta i att försöka förverkliga din dröm genom ditt barn - för man vet aldrig vad det är som kommer ut.
Nej det gör jag inte, men är det så så är det så. Jag är själv bi och en i familjen är lesbisk i registrerat partnerskap med gemensamt barn. Och med tanke på den lyckan som de upplever kan jag bara önska att mitt barn får uppleva. Och just det att man själv har erfarenheten av att vara tjej och ha dom tankarna att dela med sig av sin kunskap.
Självklart vore det okej.