Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men en pickadoll är ju en pistol?Har inte så många ord. Sällar mig dock till skaran om snask.
Sen har jag lite ont av vissa uttryck men tror mer det är kopplat till personerna som sa det . Såsom pickadoller (iställer för pengar) och kalsipper
Vad tycker du om när det används som synonym till blev då?Vart, när det används fel. Vaaaart är du? Vaaaart har du köpt den? Blir galen!!!!
Aina? Är inte det ett namn?Jag har väldigt svårt för ord som aina eller snut.
Jag gillar heller inte ordet mat tant, för mig heter det bamba tant
Ja, det är det säkert men jag menar när man använder det i betydelsen ”polisen”.Aina? Är inte det ett namn?
Det är nått slags slang för polisen. Helt ologiskt om du frågar mig, men det verkar rätt utbrett.Aina? Är inte det ett namn?
Är turkiska, så inte jätteologisktDet är nått slags slang för polisen. Helt ologiskt om du frågar mig, men det verkar rätt utbrett.
Eller hur! Det uttalas ju lika men stavas olika, vilket också verkar svårt att hålla koll på. Jag fnissar lite när någon typ har en"tung lem till hästtransporten" på sociala medier...Ett annat ord jag har problem med är lämmen (alltså luckan på hästtransporten som hästen går in och ut på). För mig är det synonymt med finare ord på manliga könsorganet och det känns jättefel att säga det. Även om jag vet att det faktiskt heter så.
Pickadolf, sa vi!Men pickadoller är väl ändå ett annat namn för pistoler?! :confused1:
Haha, det tycker jag INTE heller om...Vad tycker du om när det används som synonym till blev då?