Vilket mjöl är bäst för hund?

DeadSerious

Trådstartare
Jag och sambon har börjat mixtra med att göra lite eget hundgodis hemma. Har klurat ut hur vi får det till lagom hårda kulor som inte smular, men det krävs att vi har i något slags mjöl i. Då undrar jag alltså nu vilket mjöl som är bäst att ha i? Potatismjöl tänker jag, men det kanske är fel? Grahamsmjöl? Rågmjöl? Alla tankar är välkomna :)

Sv: Vilket mjöl är bäst för hund?

Tack! Rismjöl har jag faktiskt aldrig sett tror jag, finns det att köpa i vanliga matvarubutiker?

Är det bättre än potatismjöl? (orkar du eller någon annan förklara varför det ena eller andra är bättre så är jag väldigt intresserad!)

Det bästa är ju att ta kött, lever eller hjärta tex och skära små bitar och torka i ugnen!

Bara en liten fundering... Varför tar ni inte och torkar rent kött av något slag? Det borde väl ändå vara det absolut enklaste?

Skär blodpudding i lagom stora bitar och torka i ugnen, cirka 50-60 grader.
Nötlever kan man göra på samma sätt med. Skivbar leverpastej brukar jag skära i tunna skivor o torka, sen kan man lätt bryta i lagom stora bitar. Så kan man koka korv o kassler för att få bort en del salt o sen skiva upp o in i ugnen så att det torkar till lite. Kycklingmage/hjärta/lever finns att köpa fryst, kokas o torka till så det är halvtorrt. Kycklingmage/hjärta/lever, korv o kassler brukar jag förvara i frysen eftersom det inte är helt torrt, men resten förvaras i kyl.

Tillägg: Rismjöl bör vara bäst. Brukar finnas bland glutenfritt i butiker.

Vi kommer att torka vanligt kött också :) Det är bara jag som är som ett barn och tycker det är roligt att blanda och mixtra och rulla kulor ;)

*kl*

Verkar som att ni är överens om rismjöl, då siktar jag på det! Tack för hjälpen :)

Jag har gjort vommjöl i mixern ibland när jag gjort hundgodis :) torkad vom + mixer = vommjöl. Så slipper man ha i en massa annat gojs.

Åh, smart! Fungerar det bindande på samma sätt som mjöl av spannmål?

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 852
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 784
Senast: Badger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 064
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar