Sv: VILKET JÄVLA AS! Avlivade massa hundar!
fast man behöver inte bli så barnslig bara för att man är av skilda åsikter.
Undrar det.
Saklighet är inte ett utmärkande drag i Bukes trådar.
Men det var inte tänkt att du (som brukar vara vettig) skulle "råka ut" för min mentala kollaps. Jag kände mig så maktlös inför vissas inlägg. Sorry!
Det viktigaste alltid, alla gånger, är att hundarna inte lider. därefter kommer frågan om livets okränkbarhet eller nåt i den stilen.
Ja, jag håller med dig, med den reservationen att det är svårt att särskilja dom storheterna. Dom är ofta beroende av varandra s a s.
Ska alla hundar som lider avlivas? Gör DU det med dina hundar? Tror inte det. Man gör nog vad som känns moraliskt riktigt för att återställa hunden till ett "normalt" liv, även om det innebär punktvis eller tillfälligt lidande för den. Dödandet kommer in i bilden om hunden ändå är på randen av sin fysiska livstid eller så svårt däran att ett rimligt hundliv inte finns i sikte. MINA åsikter!
Dom aktuella hundarna LED inte såvitt jag vet. Eller?
men givetvis är det ingen här som tycker att det är en skitsmart idé att avliva 26 hundar. det hade kunnat skötas snyggare.
Där har du tydligen fel uppfattning, om man läser i tidigare inlägg.
Tänk om mannen istället gått ut till media med uppgiften att "Mina 26 slädhundar kommer att avlivas på måndag, om dom inte hittat andra hem dessförinnan"!
Tänk dig rubrikerna och gensvaret. Det hade kanske inte hjälpt alla hundarna att leva vidare (kanske inte ens önskvärt?) men garanterat hade inte 26 st blivit dödade heller.
också du LIA, måste ju förstå att det inte finns någon stor marknad för hundar av den typen?
Mina kunskaper är härvidlag begränsade, men det behövs inte så mycket till marknad för att få ut 26 hundar. Den granne jag skrivit om, sålde för några år sedan en kull om 7-8 "eskimåblandning" på ett par dagar, så nog tror jag potentialen finns där.
dum artikel, den läcker ju som ett såll. helt omöjligt att veta vad som har hänt, det kan ju lika gärna vara så att kvinnan ljuger och det inte fanns några köpare.
Det är ju just det. Vi vet egentligen mycket lite om hela denna affär. DÄRFÖR föredrar jag att lämna öppet för olika scenarier och är försiktig med kritik åt båda håll.
Det är mycket i den här affären man undrar över. Hur har hundarna skötts tidigare, hur har företaget skötts t ex.
Konstigt att ingen reagerat över den egenmäktighet mannen verkar ha visat prov på.
Mycket konstigt är det ...
LIA