Sv: VILKET JÄVLA AS! Avlivade massa hundar!
Varför måste du fråga mig om det?
Varför måste du inte (tydligen) fråga alla andra om deras "breda erfarenhet"?
Varför informerar du inte själv om din breda erfarenhet?
Ställer du motsvarande frågor med krav på personlig redovisning av vederbörandes bakgrund i alla dom trådar du är med i?
Här får man tydligen inte skriva eller tycka utan att redovisa sina kunskaper in i minsta detalj- nota bene om man inte inlämmar sig i ledet. Är det skick och fason i ett diskussions-forum, tycker du?
Finns det något i Bukes regler som kräver en viss bakgrund för att delta i diskussioner?
Finns det något i reglerna som ger dig rätt att ställa kravet på information av privat karaktär du just gjorde? Det var oförskämt gjort!
Är inte en diskussion just utbyte av åsikter, kunskaper och erfarenhet? Om jag skriver att jag hade hand om "min" första arbetande "eskimåhund" för mer än 35 år sedan (vilket råkar vara sant), gör det mig till expert då? Räknas expertisen i antal år? Eller i antal hundar? I antal raser? I antal "problemhundar"? Eller, kan det vara så att kunskap bygger på något helt annat? Kan det det?
Tänk, om det t o m är så att en hund är en hund? Därinne?
Det här svaret får gå även till Sol!
Övriga som skrivit här på slutet ska få PM, eftersom tråden inte ska handla om LIA, om jag kan uppbringa motivation till det. Det finns onekligen mer intressanta sysslor man kan ta sig före, än att exempelvis bemöta Gnist's verklighetsförvanskning.
LIA, som härmed skrivit färdigt i tråden!