N
Nozer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article696448.ab
ja vad äger man. enda jag kan komma på...FYFAN!
/Tobbe
ja vad äger man. enda jag kan komma på...FYFAN!
/Tobbe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker dom gjorde rätt som avlivade dom istället för att sälja billigt till folk som bara tycker synd om hundarna och vill rädda dom undan döden och som egentligen inte är kapabla att ta hand om en draghund.
Du verkar ju insatt i fallet.Det fanns inga köpare!
Mannen har slitit som ett djur för att ha råd att mata hundarna, men nu fanns ingen lösning. Det kostar multum att föda 26 hundar.
Kan du förklara självklarheten i, "att folk som tycker synd om hundarna och vill rädda dom från döden" inte är kapabla att ta hand om dom?Jag tycker dom gjorde rätt som avlivade dom istället för att sälja billigt till folk som bara tycker synd om hundarna och vill rädda dom undan döden och som egentligen inte är kapabla att ta hand om en draghund.
Jag säger, vilken J_LA artikel!
Det fanns inga köpare!
Mannen har slitit som ett djur för att ha råd att mata hundarna, men nu fanns ingen lösning. Det kostar multum att föda 26 hundar.
Jag tycker dom gjorde rätt som avlivade dom istället för att sälja billigt till folk som bara tycker synd om hundarna och vill rädda dom undan döden och som egentligen inte är kapabla att ta hand om en draghund.
Dom representerade antagligen ett betydande kapital.Jag tror inte att summan är så betydande
Dom hade sin rätt att leva och skulle inte behöva betala med sina liv för att människorna inte hade vett att lösa sina mellanhavande på ett förnuftigt sätt.Killen har gjort vad han kunnat för att nå en överenskommelse, vad tror du att foder och skötsel på 26 jyckar av den storleken går loss på?
Dom ägdes tydligen av bolaget som i sin tur ägdes av båda parter gemensamt.Hon var ju inte ovetande om hur situationen var och om nu hundarna var hennes allt varför tog hon inte rätt på dem själva?
Aftonbladet är verkligen inte den säkraste informationskällan. Men sanning att säga är jag inte imponerad av innehållet i Gnists länk heller.Jag kan hålla med om att den länken är ensidig men belyser trots allt lite mer vad det handlar om än vad AF lyckades med
Varför förutsätter du m fl att en ev ny ägare till en av dessa hundar hade varit en totalt hund-inkompetent soffpotatis??Jag förutsätter inget men sådana hundägare växer inte på träd tyvärr.
Dom hade sin rätt att leva och skulle inte behöva betala med sina liv för att människorna inte hade vett att lösa sina mellanhavande på ett förnuftigt sätt.
Förstår inte var du hittar "till varje pris"?Jag förstår mig inte på människor som till varje pris anser att det är bättre att ett djur får leva än att avlivas.