Vilket är ert favoritgodis?

Om du inte testat Katjes Salte fisk så rekommenderar jag dessa varmt - vi lakritsfantaster behöver starta en påverkansgrupp som kräver att de blir lättillgängliga också i Sverige. Orimligt goda OCH utan animalisk gelatin. https://www.bestofdenmark.dk/product/katjes-salte-fisk/
Men guuuuuud! Jag tror att jag känner igen dem. Om det är de fiskarna som jag tror så är de på 1:a plats på min topplista! 😍 😍 😍 Tror att det är dessa fiskar som min mamma brukade köpa med hem när hon var i Danmark. Vi startar gruppen! ☺️

😍 😍 😍 Är avundsjuk på din son! 😄
Hahaha :D Han blev glad! Lite hårt vissa bitar, men i hans värld blir godis inte gammalt, bara lite hårt! Så även de bitar som var knappt två år gamla var helt ok för honom :D Bara han nu inte äter allt på en gång, vill inte hitta honom på sjukhuset!

Jag gillar gott och blandat och köper det ibland, där äter jag bara de godisarna med hål i av de med lakrits, alla andra sparar jag till sonen. Prenumererar på Smakbox och där kommer ibland godis, så där var lite lakrits med någon gång. Handlar min mat online mest och där byttes någon sort ut mot lakrits så den påsen hamnade också till sonens samling istället för att skicka tillbaka :D

Här är dom. Vinnarna. Efterträdarna till Lotus (salta Ferrari). Jag letade i så många år, provade så många olika lakrits, men förra året fann jag dom. Finns på Kioskpiraten Luleå, men verkar gå att hitta online på svenska sidor så finns säkert på fler ställen.

1000023722.webp

Förutom vad TS skriver så är det vita lite kolasmak, så kolasmak ihop med lakritspulver i skårorna och inuti. Jättegoda.
Ja! Det hårda är ju både lakrits- och mild kolasmak. Jag visste att jag hade missat nåt i min beskrivning. 😄 Tack för att du kompletterade min lite snurriga beskrivning. ☺️

Här är dom. Vinnarna. Efterträdarna till Lotus (salta Ferrari). Jag letade i så många år, provade så många olika lakrits, men förra året fann jag dom. Finns på Kioskpiraten Luleå, men verkar gå att hitta online på svenska sidor så finns säkert på fler ställen.

Visa bifogad fil 160382
De ser riktigt goda ut! 😍 Jag har bara testat dessa ur ”pingvin-sortimentet”. Men fiskarna ser ännu godare ut. 😍

Bifogade filer

• IMG_1140.webp
    IMG_1140.webp
    31,6 KB · Visningar: 7
Jag älskar gelégodis, helst utan gelatin både pga. att jag helst undviker att äta det av etiska skäl, men också för att det brukar vara mjukare och godare utan helt enkelt (inte lika brydd vad gäller karmin dock). Helst släta godisbitar som inte är för sura. Även om det är gott med sockrade och sura också, så är mina absoluta favoriter inte det. Har haft en påse "Sweet & Fruity" som funnits på ICA som standard, men nu verkar den inte finnas längre...? Varken på mitt vanliga ICA eller andra ICA-affärer som jag besökt när jag varit på andra orter. :(

1736335527301.webp

Som nödproviant brukar jag ha några Plopp i väskan. Den här tråden påminde mig om, att jag hade tänkt köpa hem en större förpackning för att minska kostnaden. Nu har jag gjort det.

Visa bifogad fil 160387

Jag gissar att, för de allra flesta odisciplinerade godisslukare, så är det här fullständigt falskt:
"köpa hem en större förpackning för att minska kostnaden"

Jag älskar gelégodis, helst utan gelatin både pga. att jag helst undviker att äta det av etiska skäl, men också för att det brukar vara mjukare och godare utan helt enkelt (inte lika brydd vad gäller karmin dock). Helst släta godisbitar som inte är för sura. Även om det är gott med sockrade och sura också, så är mina absoluta favoriter inte det. Har haft en påse "Sweet & Fruity" som funnits på ICA som standard, men nu verkar den inte finnas längre...? Varken på mitt vanliga ICA eller andra ICA-affärer som jag besökt när jag varit på andra orter. :(

Visa bifogad fil 160385
Man verkar kunna beställa dem från ICA i Botkyrka. ☺️

https://www.matspar.se/produkt/sweet-fruity-180g-treatville

En hel godistråd och ingen verkar ha nämnt godisets godis: Kinder Bueno 😍. De få gånger sånna finns i lösviktshyllan så består åtminstone halva min godispåse av just dom.

Även Kinder Schokobons och sura döskallar i rött och grönt (men dom måste vara från Grahns, bubs variant är inte alls lika sura) är favoriter.

Jag gissar att, för de allra flesta odisciplinerade godisslukare, så är det här fullständigt falskt:
"köpa hem en större förpackning för att minska kostnaden"

En gång köpte jag tre kilo Toms mintkola för att liksom testa det argumentet. Sedan har jag inte gjort om det. (Men har inte heller tröttnat på mintkolorna, vilket också kunde ha minskat kostnaden på sikt)

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 013
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 230
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 038
Senast: sardellen
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 642
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar