saltakatten
Trådstartare
Jaaaa de finns i lakrits också! Men de mörkblå är också goda tycker jag.Men annars: bumlingar! Gula, rosa, blå och turkosa! Eventuellt fanns de i lakritsvariant också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaaaa de finns i lakrits också! Men de mörkblå är också goda tycker jag.Men annars: bumlingar! Gula, rosa, blå och turkosa! Eventuellt fanns de i lakritsvariant också?
Åh tack!! Ö&B finns nära oss.Ö&B köpte vi den med vit choklad
Jag känner igen mig i din relation till choklad - fast med lakrits i stället för min del. Har nog aldrig smakat nån sorts lakrits som jag INTE gillat.
Men guuuuuud! Jag tror att jag känner igen dem. Om det är de fiskarna som jag tror så är de på 1:a plats på min topplista! Tror att det är dessa fiskar som min mamma brukade köpa med hem när hon var i Danmark. Vi startar gruppen!Om du inte testat Katjes Salte fisk så rekommenderar jag dessa varmt - vi lakritsfantaster behöver starta en påverkansgrupp som kräver att de blir lättillgängliga också i Sverige. Orimligt goda OCH utan animalisk gelatin. https://www.bestofdenmark.dk/product/katjes-salte-fisk/
Hahaha Han blev glad! Lite hårt vissa bitar, men i hans värld blir godis inte gammalt, bara lite hårt! Så även de bitar som var knappt två år gamla var helt ok för honom Bara han nu inte äter allt på en gång, vill inte hitta honom på sjukhuset!Är avundsjuk på din son!
Kolavarianten saknar jag djupt!Klassiker nr 1
De äter jag ofta! Jättegoda ju! Favorit!Klassiker nr 3
Förutom vad TS skriver så är det vita lite kolasmak, så kolasmak ihop med lakritspulver i skårorna och inuti. Jättegoda.Aldrig provat tror jag! Vad är detta?
Ja! Det hårda är ju både lakrits- och mild kolasmak. Jag visste att jag hade missat nåt i min beskrivning. Tack för att du kompletterade min lite snurriga beskrivning.Förutom vad TS skriver så är det vita lite kolasmak, så kolasmak ihop med lakritspulver i skårorna och inuti. Jättegoda.
De ser riktigt goda ut! Jag har bara testat dessa ur ”pingvin-sortimentet”. Men fiskarna ser ännu godare ut.Här är dom. Vinnarna. Efterträdarna till Lotus (salta Ferrari). Jag letade i så många år, provade så många olika lakrits, men förra året fann jag dom. Finns på Kioskpiraten Luleå, men verkar gå att hitta online på svenska sidor så finns säkert på fler ställen.
Visa bifogad fil 160382
De ser riktigt goda ut! Jag har bara testat dessa ur ”pingvin-sortimentet”. Men fiskarna ser ännu godare ut.
Som nödproviant brukar jag ha några Plopp i väskan. Den här tråden påminde mig om, att jag hade tänkt köpa hem en större förpackning för att minska kostnaden. Nu har jag gjort det.
Visa bifogad fil 160387
Man verkar kunna beställa dem från ICA i Botkyrka.Jag älskar gelégodis, helst utan gelatin både pga. att jag helst undviker att äta det av etiska skäl, men också för att det brukar vara mjukare och godare utan helt enkelt (inte lika brydd vad gäller karmin dock). Helst släta godisbitar som inte är för sura. Även om det är gott med sockrade och sura också, så är mina absoluta favoriter inte det. Har haft en påse "Sweet & Fruity" som funnits på ICA som standard, men nu verkar den inte finnas längre...? Varken på mitt vanliga ICA eller andra ICA-affärer som jag besökt när jag varit på andra orter.
Visa bifogad fil 160385
Jag gissar att, för de allra flesta odisciplinerade godisslukare, så är det här fullständigt falskt:
"köpa hem en större förpackning för att minska kostnaden"
En hel godistråd och ingen verkar ha nämnt godisets godis: Kinder Bueno . De få gånger sånna finns i lösviktshyllan så består åtminstone halva min godispåse av just dom.
Jag gissar att, för de allra flesta odisciplinerade godisslukare, så är det här fullständigt falskt:
"köpa hem en större förpackning för att minska kostnaden"