Dom finns ju i varje butik, även om dom sällan är i just lösgodishyllanAtt ingen har nämnt dem kan bero på, att de tydligen inte är vanligt förekommande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom finns ju i varje butik, även om dom sällan är i just lösgodishyllanAtt ingen har nämnt dem kan bero på, att de tydligen inte är vanligt förekommande.
Dom finns ju i varje butik, även om dom sällan är i just lösgodishyllan
Knattar (såna där små grön/gul/röda).
Haribo lakritsnappar och haribo stora fruktnappar med skumgodis på baksidan. Men bara de på påse, inte de bland lösgodiset.
Alla sorters nappar är bra, men bäst när de fått ligga på tork och blir hårda. Man ska kunna bryta av dem helst
Här säger vi kanintollar! Samma innebörd dock!Så hette de, vi har alltid kallat dem för harpluttar
Förlåt, din beskrivning Jag ser det framför mig!När jag var barn, fanns en klubba med namnet Tomteklubba. På många år såg jag den inte, men sedan såg jag den i en butik på 1980-talet. Därefter har jag inte sett den. Nu fann jag, att den fortfarande tillverkas av ett företag vid namn Fagerströms i Hudiksvall.
”Tomteklubban började tillverkas i mitten på 50-talet, då tänkt som julgodis men blev så omtyckt att vi äter den året om!
Originalet gjordes med smak av gräddkola, men under årens lopp har det tillkommit en mängd olika smaker som fruktblandning, lakrits och hallon/lakrits.
Ser man den i profil så ser det ut som en liten tomte som går och bär på en gran.”
Som man barn tyckte jag mycket om dem. Nu vill jag inte ha besväret att hålla en klubba i handen, och nej, jag går inte omkring med en pinne pekande rakt ut ur munnen.
Min syster hade en hund hon döpte till Ako efter kolorna! Grädd var min favorit, älskade dem!Visa bifogad fil 160400
De här! Finns inte så ofta tyvärr, men när de finns äter jag glupskt! Ako chok och Ako grädd var ju tillbaka i påsar ett tag, det var goda tider! Nu finns Ako chok i en smågodisbutik i min by i alla fall. Sen gillar jag de där hallonlakritskolorna som ofta finns i en kolablandning. Har man tur kan man hitta dem för sig också. Det är lite pinsamt att stå och gräva i blandningen och bara ta en sort. Sen gillar jag t ex guldnougat, även om den var bättre förr när den var mer krämig. Mintchoko på rulle är en annan favorit. I helgen ska jag göra chokladfondanter med såna i mitten, det blir nog gott.
Åh de minns jag allt!När jag var barn, fanns en klubba med namnet Tomteklubba. På många år såg jag den inte, men sedan såg jag den i en butik på 1980-talet. Därefter har jag inte sett den. Nu fann jag, att den fortfarande tillverkas av ett företag vid namn Fagerströms i Hudiksvall.
”Tomteklubban började tillverkas i mitten på 50-talet, då tänkt som julgodis men blev så omtyckt att vi äter den året om!
Originalet gjordes med smak av gräddkola, men under årens lopp har det tillkommit en mängd olika smaker som fruktblandning, lakrits och hallon/lakrits.
Ser man den i profil så ser det ut som en liten tomte som går och bär på en gran.”
Som man barn tyckte jag mycket om dem. Nu vill jag inte ha besväret att hålla en klubba i handen, och nej, jag går inte omkring med en pinne pekande rakt ut ur munnen.
Åh Ako gräddVisa bifogad fil 160400
De här! Finns inte så ofta tyvärr, men när de finns äter jag glupskt! Ako chok och Ako grädd var ju tillbaka i påsar ett tag, det var goda tider! Nu finns Ako chok i en smågodisbutik i min by i alla fall. Sen gillar jag de där hallonlakritskolorna som ofta finns i en kolablandning. Har man tur kan man hitta dem för sig också. Det är lite pinsamt att stå och gräva i blandningen och bara ta en sort. Sen gillar jag t ex guldnougat, även om den var bättre förr när den var mer krämig. Mintchoko på rulle är en annan favorit. I helgen ska jag göra chokladfondanter med såna i mitten, det blir nog gott.
Min syster hade en hund hon döpte till Ako efter kolorna! Grädd var min favorit, älskade dem!
Visa bifogad fil 160400
Fast de i kartonger har inte riktigt samma smak. De har också ett plastigare papper. Jag har ätit båda sorterna vid samma tillfälle och det är jättestor skillnad!
Fast de i kartonger har inte riktigt samma smak. De har också ett plastigare papper. Jag har ätit båda sorterna vid samma tillfälle och det är jättestor skillnad!
Tycker det är gulligt med hund uppkallad efter godis i alla fall, men Iva känns ju kanske inte riktigt lika "gulligt"Det tokigaste jag har hört sedan en person på Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) gav sin dotter namnet Iva.
(Tyvärr har jag endast en muntlig uppgift och kan inte bekräfta sannininghalten. Kanske nämnda Iva, som min mor träffade, skämtade.)
Chok finns båda varianterna, de låg blandade när jag köpte lösgodis en gång. Jag blev jättebesviken när den första jag tog var en med "plastigt papper", gillade inte alls smaken. Som tur var var det bara ca 20% som var den sorten, resten var rätt sort. Grädd har jag tyvärr inte sett på länge förutom askarna, och dem undviker jag eftersom choken inte är bra!Det kände jag inte till. I modern tid har jag endast sett kartonger.