Vilket är ert favoritgodis?

Absolut!

I övrigt gav jag bort några kg lakrits till sonen... legat här och samlats sedan jag flyttade hit för två år sedan. Äter inte lakrits förutom lakritsbåtar och några till men salt lakrits gillar jag inte utan får jag sådant, tex i gott och blandat, så sparar jag till sonen :D
😍 😍 😍 Är avundsjuk på din son! 😄

Har delar man ut "mint" godis, eller som jag skulle sagt i Sverige "polkagris karameller". :p
Alla hastar gillar det ... utom Micico, min Paso Fino, sa nar jag hade honom i ett stall dar agaren forsakrade att hon "tittade till" honom varje kvall nar hon gav alla hastar sina "mints" fragade jag vad han tyckte om det, "Oh, han ALSKAR dem" svarade hon. Nasta dag bad jag ett par random personer ge honom en mint, da han inte tog fran nagon av dem visste jag att hon ljog och formodligen inte alls tog den dar kvalls kollen hon skrot sa mycket med och som var inraknad i "extra" for ett hogre pris. Jag flyttade honom nasta dag.
Fy vilken oansvarig stallägare! 😢 ❤️

Vad ar ferraribilar? Jag vet bara om vanliga Ahlgren's bilar.

Ohhh ... nu kommer jag ihag Polo som vi kopte i storpack i UK medan vi bodde i Asien. Jag minns att det ocksa fanns i Indien och Sri Lanka, vi bestallde fran alla som akte till nagon stans dar vi visste att det saldes.
Ferraribilar = såna här! 🥰 🥰 🥰

Bifogade filer

• IMG_1129.webp
    IMG_1129.webp
    60,4 KB · Visningar: 14
Choklad, choklad, choklad! Jag tackar aldrig(!) nej till choklad. Doppa något ätbart i choklad och det blir genast godare. Blanda en sorts choklad med en annan sort och allt blir bättre. Mörk, ljus eller mittemellan spelar ingen roll, jag äter allt.

Med det sagt så märker jag ju att många sorters "lyxchoklad" är något helt annat än vanlig marabou. Åt nyligen någon fairtrademärkt, troligen också ekologisk choklad med salt karamell i. Himmel så fantastiskt! Bland "vanlig" choklad så är Marabou Japp favoriten, helt enkelt för att den smakar så väldigt mycket choklad.

Annars är jag förtjust i salta/sura gelegodisar och liknande. Men det tröttnar jag lättare på.
Jag känner igen mig i din relation till choklad - fast med lakrits i stället för min del. ☺️ Har nog aldrig smakat nån sorts lakrits som jag INTE gillat. 😄

Kan inte välja..

Något jag verkligen saknar är Toms salta bildäck. Det var en riktig favorit, de gock doxk ur produktion helt för ett antal år sedan. Innan dess kunde man i alla fall hitta dem hos välsorterad godisaffär.

Olika varianter av saltlakrits smäller högst. Hårda såväl som . Djungelvrål, salmiakbalkar, Tyrkisk peber, salmiakki. kan inte välja vilken som är godast.

Gillar även en hel del sura godisar.
Bubs Dizzy skallar, de är just nu en favorit.

Det krävs helt enkelt ett välsorterat lösgodisställe för att göra mig helt nöjd.
Ååååå de salta bildäcken! ❤️ De fanns alltid i vår närbutik när jag var 8-9 år. De var underbara. 🥰

Jag har inte sett någon nämna dessa tre klassiker. 🖤 🖤 🖤 Hiss eller diss? ☺️

Bilder kommer i tre separata inlägg, för man fick tydligen bara bifoga en åt gången.

Pulvret inuti är liksom inbäddat i olika lager. Som en lök ungefär, där det är salt pulver mellan varje ”lager”. Förlåt om detta var en knasig jämförelse. 😄 Hoppas att nån annan kan förklara bättre! ❤️ @Sel

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 013
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 230
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 037
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 608
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommarföräldrar 2024
  • Gamla trotjänare
  • Leasa eller köpa bil