Vilket Àr ert favoritgodis?

Choklad, choklad, choklad! Jag tackar aldrig(!) nej till choklad. Doppa nÄgot Àtbart i choklad och det blir genast godare. Blanda en sorts choklad med en annan sort och allt blir bÀttre. Mörk, ljus eller mittemellan spelar ingen roll, jag Àter allt.

Med det sagt sĂ„ mĂ€rker jag ju att mĂ„nga sorters "lyxchoklad" Ă€r nĂ„got helt annat Ă€n vanlig marabou. Åt nyligen nĂ„gon fairtrademĂ€rkt, troligen ocksĂ„ ekologisk choklad med salt karamell i. Himmel sĂ„ fantastiskt! Bland "vanlig" choklad sĂ„ Ă€r Marabou Japp favoriten, helt enkelt för att den smakar sĂ„ vĂ€ldigt mycket choklad.

Annars Àr jag förtjust i salta/sura gelegodisar och liknande. Men det tröttnar jag lÀttare pÄ.

Det hĂ€r kanske Ă€r en barnslig trĂ„d. Men jag tycker att sĂ„nt hĂ€r Ă€r roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vĂ€nner dĂ€rute, som ocksĂ„ tycker att det Ă€r skönt att prata om barnsliga och lĂ€ttsamma saker ibland. 🙈

Om det finns det sĂ„ hoppas jag att ni vill dela med er av era favoriter! 🍭 🍬 đŸ«
Kokosprickar och de svarta med hÄl i i Gott och Blandat :)

Min favorit Àr de smÄ mintkulorna som Àr vita, ljust rosa och gröna. :love:

Men hittar nÀstan aldrig dem. Om det krisar fÄr jag Àta sig igenom en pÄse Bridgeblandning och spara dom goda kulorna till sist.
Du fÄr hitta bÀttre inköpsstÀllen. Min lilla lokala Ica och tom bensinmacken har dom. En topp tio hos mig ocksÄ, Äker alltid ner ett gÀng i pÄsen.

AlltsĂ„ min favorit Ă€r vitchokladindrĂ€nkta lakritsbitar med saltlakritspulver pĂ„. 😋 Finns andra varianter men ska vara den lite större bumlingen. Annars all form av mintchoklad. Lakrits-polly Ă€r grymma ocksĂ„.

Kan inte vÀlja..

NÄgot jag verkligen saknar Àr Toms salta bildÀck. Det var en riktig favorit, de gock doxk ur produktion helt för ett antal Är sedan. Innan dess kunde man i alla fall hitta dem hos vÀlsorterad godisaffÀr.

Olika varianter av saltlakrits smÀller högst. HÄrda sÄvÀl som . DjungelvrÄl, salmiakbalkar, Tyrkisk peber, salmiakki. kan inte vÀlja vilken som Àr godast.

Gillar Àven en hel del sura godisar.
Bubs Dizzy skallar, de Àr just nu en favorit.

Det krÀvs helt enkelt ett vÀlsorterat lösgodisstÀlle för att göra mig helt nöjd.

Inser att jag kanske inte Ă€r den vassaste kniven i lĂ„dan, för jag googlade "femenems" i hopp om att upptĂ€cka ett nytt spĂ€nnande godis. 🙈 Men vad roligt att möta Ă€nnu en lakritssyster. đŸ„° Har du nĂ„gon favorit?
det ska vara östrogen tabletter.
Men favorit laktis Àr en mjuk variant som jag hittar ibland pÄ marknader.

Ohhh ... nu kommer jag ihag Polo som vi kopte i storpack i UK medan vi bodde i Asien. Jag minns att det ocksa fanns i Indien och Sri Lanka, vi bestallde fran alla som akte till nagon stans dar vi visste att det saldes.
Det ger min ridlÀrare till hÀstarna efter varje ridlektion, med resultatet att man gÄr in i stallet med ett moln av tandkrÀmslukt omkring sig :D

TÀnkte att jag egentligen inte Àr en godismÀnniska utan mer chips och salt sÄ det blir oftare snacks Àn godis eller ost och kex.

NÀr jag vÀljer godis istÀllet vill jag ofta ha choklad, helnöt Àr favoriten men Àven den med salta kex i eller de dÀr trattarna i choklad som Àr salta.

Om choklad faller bort Àr vÀl de dÀr sura ljusblÄ och rosa flaskorna högt pÄ listan och annat surt godis. NÄn gÄng ibland kan jag tÀnka mig lösgodis men det inte sÄ ofta och dÄ slinker nappar, hallonbÄtar och romerska bÄgar oftast med förutom det sura godiset.

Det ger min ridlÀrare till hÀstarna efter varje ridlektion, med resultatet att man gÄr in i stallet med ett moln av tandkrÀmslukt omkring sig :D

Har delar man ut "mint" godis, eller som jag skulle sagt i Sverige "polkagris karameller". :p
Alla hastar gillar det ... utom Micico, min Paso Fino, sa nar jag hade honom i ett stall dar agaren forsakrade att hon "tittade till" honom varje kvall nar hon gav alla hastar sina "mints" fragade jag vad han tyckte om det, "Oh, han ALSKAR dem" svarade hon. Nasta dag bad jag ett par random personer ge honom en mint, da han inte tog fran nagon av dem visste jag att hon ljog och formodligen inte alls tog den dar kvalls kollen hon skrot sa mycket med och som var inraknad i "extra" for ett hogre pris. Jag flyttade honom nasta dag.

Bifogade filer

• 51PYr+htUkL._SX679_.webp
    51PYr+htUkL._SX679_.webp
    25,4 KB · Visningar: 12

Liknande trÄdar

R
Tjatter Hej! đŸŒș Jag Ă€r ny hĂ€r pĂ„ bukefalos, sĂ„ ville bara presentera mig. â˜ș Av privata skĂ€l sĂ„ kan jag inte skriva nĂ„t som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 013
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • LĂ„st
Kropp & SjÀl Jag Àr ny hÀr pÄ bukefalos, och Àr vÀldigt orolig att göra fel eller bryta mot nÄgra regler. SÄ jag tÀnkte att det Àr lika bra att frÄga...
Svar
12
· Visningar
3 230
Senast: Gunnar
·
Kropp & SjÀl Jag har en nu 18-Ärig dotter. Hon Àr min mans och mitt andra barn, men vÄr första flicka hann aldrig börja leva, sÄ dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 054
Senast: sardellen
·
R
Kropp & SjÀl Först sÄ vill jag pÄ peka att dethÀr Àr kÀnsliga Àmnen sÄ ni kan ju tÀnka pÄ det bÄde om ni ska lÀsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 642
Senast: Amha
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar