Jag citerar diskussionen lite..
Jag skrev till saltomoral.. Hur mkt lastvikt är det kvar då? Och finns Startrailer Rubin i boggie?
Fick till svar utav Farouk.. Star Trailer Rubin finns INTE i boggie, så det är nog en Safir eller Diamant hon har. Gillar Star Trailer-vagnarna. En Diamant med boggie, frontlucka, sadelkammare och extra takfönster vore inte helt fel...
Tycker inte att priset för en sådan (med all den utrustningen jag räknade upp) är sååå farligt. 79375:-
Och jag svarade då.. Själv tycker jag inte om Startrailern,tycker att de är så himla tungdragna.. Men,visst,de är snygga att se på,och hästarna verkar trivas i de,men...
Och om det är Safiren hon skriver om får den som nervägd endast ta runt 600 kg,och det är för lite för mig,är det Diamanten har den som nervägd endast en lastvikt på 550 kg,och då får jag bara köra vår ponny..
Så m a o, jag har aldrig nämnt ngr pengar,och vill inte bli indragen i erat pengatjafs om vad som är dyrt eller inte.Jag äger ej ens eget släp,just pga kostnaden för inköp av ett vettigt släp som passar mina hästar,min bil och mig.