Vilken Trailer ska jag ha.....??

MaRomer

Trådstartare
Ja nu har jag börjat leta trailer. Men det är en stor djungel och jag skulle behöva lite hjälp. Mina krav är:

-Boggie
-Sadelskåp
-Delbara bommar fram o bak
-Frontutlastare
-Bilen får bara dra 1500
-Max 50 000:-

Kan ni hjälpa mig? Gärna bilder!

Flytta gärna tråden om den ligger fel!

Sv: Vilken Trailer ska jag ha.....??

Cheval liberte eller böckmann (som f.ö har kampanj just nu) Dem får du nya för det priset.

helt klat böckamn. har en själv som min häst älskar att åka i (vanligtvis svårlastad och oroli i släpet) men ej i detta. har en böckman master äldre modell men kanon bra

Star eller Kylinge skulle jag ha köpt.

Bild på min enkelaxlade Kylinge utan sadelskåp på (kör med tävlingsskåp inuti istället. Men det ser ju i princip likadana ut fast det blir boogie, och sen kommer ju sadelskåpet på i fram. Tyvärr ingen bild på sidan där fronturlasten sitter på denna dator.

15947433.jpg

Är inte så himla insatt. Men jag skulle absolut satsa på en Kylinge eller Star. Det finns i mycket fint skick för 50 000 kr. Med allt det du vill ha. Och de är bra stabila, ljus och bra kvalité.

Startrailer? Jag har en startrailer rubin, dock inte boggie men den uppfyller de andra kraven du har.

JA har en star nu och det älskar jag!!!!! Men vikten blir ju ett problen då de oftast ligger på 1500 och mer.......

hur är det med böckman?....hur ser de ut inuti??
har de frontlastare??

JA har en star nu och det älskar jag!!!!! Men vikten blir ju ett problen då de oftast ligger på 1500 och mer.......

:confused:

Det där stämmer ju inte riktigt. Beror ju helt på vad de är typade till, och när jag söker på dem hittar jag X antal, både star och kylinge typade till 1500 kg.

Jag tycker hästarna trivs super bra i Umeåsläpet. De är isolerat och har taklucka bra ventelation och framutlastning. boggie.delade bomar.hingstvägg ifram.bred dörr.rejäla bommar i bak men har även dörrar bak och gjort dörr i fram så man kan köra shettis utan att den kryper under bommen.ljus inut i x.bred högt i tak. ja vad mer. Nej jag tycker om Umeå släpen dom håller länge och har bra andrahandsvärde.
Sen har mor ett Böckman och dom verkar oxå jätte bra stora och höga breda ljusa inut i, de ända jag inte gillar de är övre delen i bak som är en pressening som man drar ner. De blir kallt på vintern,en del hästar tycker de är läskigt när de låter om den.
Men de är två rejäla transporter som är tåliga.:banana::bump:

Som Han_naH sa, så finns det gott om Star Trailer som ligger på just 1500. Diamant är väl den extra höga/breda och den kan vara lite tyngre, men finns ju Safir som är boggie oxå va? Även Apollo från Kylinge brukar liggar på 1500 eller under det.

Jag slår också ett slag för Umesläpen, har också ett boggi med fronturlastning. Helt kanon!
Jag tycker det är viktigt med isolerade släp som innebär varma på vintern och kalla på sommaren. Takluckan är också ett stort +.
I övrigt ljusa och fräscha.

hej hej vill inte vara en glädje dödare =) men tänk på vikterna med bil o släp så du inte åker för tungt ,, är inte så ofta man blir stopad med häst transport men de blir fler o fler , hört o sett flera nu efter vägarna ,, hjälper er gärna om niu e osäkra har BE CE o kör lastbil hela dagarna , så man ser rätt mycket.

Jag slår också ett slag för Umesläpen, har också ett boggi med fronturlastning. Helt kanon!
Jag tycker det är viktigt med isolerade släp som innebär varma på vintern och kalla på sommaren. Takluckan är också ett stort +.
I övrigt ljusa och fräscha.

Och för den som inte läser Ridsport så borde man innan man köper ett Ume-släp faktiskt göra det... tänka på VILKET Ume man köper och kanske till och med bojkotta dem om man känner för det. Minns inte vilket nummer, men det var någon gång nu i höst... Det är inte bara 1 ramp som har gått av pga röta och Ume har INTE kallat tillbaka dem eller ersatt ägarna utan de har själva fått betala ny ramp... Dålig stil...

Vill bara lämna in en liten brasklapp för att just Star varit en av de släp som "fuskat" med tjänstevikten. Väg släpet innan du eventuellt går och köper ett begagnat så du inte blir lurad på lastvikten.

Tror dessutom att Star har en rätt hög tjänstevikt jämfört med andra liknande släp? Rätta mig om jag har fel! Det kan ju å andra sidan betyda att de är rejäla och tåliga.

Fats det har hon väl redan gjort, eftersom att hon har som krav att den inte får väga mer än 1500 kg.

/ Hanna, som också har BE

Jag säger bara THULE eller Kyllinge eller Star. (Det är ju det nya namnet på dessa släp.)
Har precis köpt ett Safir släp. Fronturlastning,sadelskåp och framför allt lätt utlösningsbara bommar fram. samt kamera övervakning.
Totalvikten på mitt släp är 1400 kg. Vikten stämmer mot polisens våg. Utan häst när vi kollade.

Att jag propsar på säkerhetsbommar fram beror på att kompisen med ett UME släp (med allt utom säkerhetsbommar) var med om något som kunde gått mycket illa. Hästen gick över bommen och höll på att strypas. Det var bara att skära av grimman och sen låta hästen komma ut genom lilla dörren. Den hästen lever idag. Men den kommer nog aldrig köras utan utlösningsbara bommar igen.

En sak man ska ha klart för sig att du kan ha hur mycket behörigheter på ditt körkort som bara är möjligt.

MEN det är ALLTID bilens dragkrok som avgör maximal vikt på släp.

Tex Suzuki Grand Vitara XL 7 (Jeep modell) får inte dra mer än 1850 kg. Så bara för att man tagit E behörighet så kan man inte koppla hur man vill. OCH blir du stoppad med den behörigheten och det är för tungt, räknar polisen med att du ska kunna räkna hur mycket max är för ekipaget.

Jag har BE CE DE Men måste i varje fall rätta mig efter dragbilens uppgifter.

En sak man ska ha klart för sig att du kan ha hur mycket behörigheter på ditt körkort som bara är möjligt.

MEN det är ALLTID bilens dragkrok som avgör maximal vikt på släp.

Tex Suzuki Grand Vitara XL 7 (Jeep modell) får inte dra mer än 1850 kg. Så bara för att man tagit E behörighet så kan man inte koppla hur man vill. OCH blir du stoppad med den behörigheten och det är för tungt, räknar polisen med att du ska kunna räkna hur mycket max är för ekipaget.

Jag har BE CE DE Men måste i varje fall rätta mig efter dragbilens uppgifter.

Koppla hur man vill kan man väl... eller...? Nog är det så att om man har ett BE-kort så får man koppla på ett släp som är högt typat, tex 1990 kg men man får inte LASTA det mer än vad draget tål. Typningen har väl liksom inget med det hela att göra. (Om jag nu förstått rätt...)

Varför tror alla att det är jag som ska ha släp i denna tråden för :confused:
Jag är väldigt nöjd med min kylinge med panikbommar dessutom.

Jag vet precis hur man får och inte får koppla.
Och att jag inte får koppla på en trailer typad till 2000 kg bara för att draget säger ifrån vid 1850 kg stämmer INTE!
Däremot får jag inte lasta släpet så att släpets vikt + lasten överstiger 1850 kg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 153
Senast: Whoever
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 188
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar