Ja det där slajmetLite så jag tänkte Just jello eller det som barn leker med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det där slajmetLite så jag tänkte Just jello eller det som barn leker med
Jag är fiskhatare sen barnsben och tycker att all fisk och skaldjur smakar likadant, som akvarium luktar. Så den där fisksmaken kan mycket väl vara något som bara jag kände. Det var några år sedan. Jag var nog 7-8år (fyller 41) och vi var på något läger med fritids.Da var det inte en farsk haj. Haj smakar definitivt inte fisk, utan har en mild och "mjuk" smak. Mycket latt att laga till och ar fantastiskt gott. Under andra delen av -80 talet och storre delen av -90 talet nar vi bodde i Mellan Ostern, och innan man pratade om att inte ata haj, kopte jag ofta haj i fiskmarknaden vid roda havet. Allt var super farskt pa fisk marknade och mycket goda fiskar, men hajen var bast av alla.
Glömde ju jag har testat escargot. Dvs sniglar.En bekant åt frolic i tron att det var jordnötsringar. Ganska så dragen.
Jag har under julbord med vilttema testat antilop känguru och krokodil. Björn har jag testat flera gånger mycket gott. Kanin har jag ätit flera gånger också gott.
Ja just detJa det där slajmet
Ja jag tänkte att det var inte så stor skillnad på billig torrfoder och corn flakes... eh Helt ärligt alltså!Jag kände en snubbe som faktiskt övervägde att äta hundmat, alltså mer än smakprov eftersom det tydligen på pappret hade varit perfekt att bygga muskler på. Men det föll på att ju mer fett/protein den innehöll ju äckligare var det. De torra/billigare smakade bättre men då försvann poängen
Jamen "dom SER ju så goda ut" är hans förklaring...Oj, jag har alltid varit fascinerand av att folk äter sådana eftersom de ändå måste innehålla mer vatten än en gurka typ.
Jag känner en som varit väldigt nära att prova nakensnäckor, men som tur är fick han i tid reda på att dom kan vara rätt giftiga.
Typ. De som finns i Medelhavet har längre stjälk. Den kan man pyssla ut och äta upp.Kan man äta havstulpaner
Nej usch jag tyckte att det var fruktansvärt äckligtFrolic smakar ju inte illa? Som lite köttigare knäckebröd.
Jag fick björnkorv en gång, inte ens hunden tyckte om den!
Åh, de är så goda! Jag övertalade @Amha att plantera blåbärstry. Hon är väldigt nöjd med sin första skörd av penisbärJag sitter i skrivande stund och mumsar på blåbärstry doppade i mörk choklad, det känns som att det passar i den här tråden! Det är alltså bären från en buske som tillhör kaprifolsläktet, de är ganska syrliga och gifter sig väldigt bra med beskan i den mörka chokladen Det ser inte så mycket ut för världen men ska tydligen vara bra för en på en väldans massa sätt. Jag köpte min påse av en försäljare på Blair Castle International Horse Trials häromveckan
Typ. De som finns i Medelhavet har längre stjälk. Den kan man pyssla ut och äta upp.
P-vaddåförnånting?
Men ja, supergott! Köpte en sylt också, men den har jag inte öppnat än. Blev lite sugen på att odla själv, det ska tydligen vara ganska enkelt?
Fast lamm ansågs också äckligt av äldre, anses- det är svårt att få vissa 60+ att äta lamm. (de säger att det smakar kofta, vilket det inte gör vanligen, men om det gör det så har jag inga problem med koftor, de är mysiga) Men det är jättegott. Så jag tror att de ibland bara har fått för sig eller att man gjorde på ngt vis så att det smakade annorlunda då.Det ansågs inte som gott då heller utan kaninkött som legat i mjölk var nödmat och att ge kaniner kål var också nödåtgärder. Hade det anssets som gott så hade kanin inte försvunnit så fort efter nödåren på 40talet.
Annars så är två av mina favoriter att äta just gamla rätter så som äggost och kalvdans
Ah ja! jag fick för mycket gurka hemma och provade att baka gurkkaka. Det blev oväntat skumt faktiskt. Konsistensen var ingen skillnad från morotskaka eller squashkaka men smaken av gurka var väldigt stark och märklig i sammanhangetOj, jag har alltid varit fascinerand av att folk äter sådana eftersom de ändå måste innehålla mer vatten än en gurka typ.
Jag känner en som varit väldigt nära att prova nakensnäckor, men som tur är fick han i tid reda på att dom kan vara rätt giftiga.