Vilken spännande mat har du smakat?

Jag köper nästan enbart lokalt nötkött eller nationellt naturbetat, och väljer marmorering noga. Och tillagar med respekt. Du kan också prova få tag i älg.

Sojagödda feedlotkossor smakar inte särskilt mycket.

Det är verkligen sådan enorm skillnad på kött och kött! Jag har aldrig fattat varför ungdjur är så populärt, den bästa marmoreringen och smaken finns ju hos en gammal kossa. Vi har en liten besättning med Svärdsjö-rödkullor i grannbyn som också har en gårdsbutik, där får en alltid tag på kött från äldre djur.

En av de mest magiska köttupplevelserna jag haft var nu under hösten, jag och särbon fick ett par ryggbiffar av svensk wagyu :heart Jag var jäkligt nervös när jag stekte dem kan jag säga! :laugh: Smaken var helt gudomlig.

Det är verkligen sådan enorm skillnad på kött och kött! Jag har aldrig fattat varför ungdjur är så populärt, den bästa marmoreringen och smaken finns ju hos en gammal kossa. Vi har en liten besättning med Svärdsjö-rödkullor i grannbyn som också har en gårdsbutik, där får en alltid tag på kött från äldre djur.

En av de mest magiska köttupplevelserna jag haft var nu under hösten, jag och särbon fick ett par ryggbiffar av svensk wagyu :heart Jag var jäkligt nervös när jag stekte dem kan jag säga! :laugh: Smaken var helt gudomlig.

Rätt bit från Norrbottensgården kan nästan hamna på wagyunivå! Här en ryggbiff som jag hittade:

1000022032.webp

Det var väääldigt gott 🤤

Rätt bit från Norrbottensgården kan nästan hamna på wagyunivå! Här en ryggbiff som jag hittade:

Visa bifogad fil 156099

Det var väääldigt gott 🤤

Ljuvlig!

Det är trevligt när jag jobbar i Jämtland, det är mycket lättare att få tag på lokalt, småskaligt kött i "vanliga" butiker jämfört med här nere. Det finns ju rätt många gårdar kring Storsjön.

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
445
Senast: Twihard
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 143
Senast: Lingon
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
477
Senast: Celinehenn
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Skällande hundar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat