Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flåt men jag förstår inte, "föremålet för kåthet"?Om sexualiteten skulle förändra sig över tid så är det nog inte så att föremålet för kåthet ändrar sig. Jag är så hetero det kan bli.
Den jag blir kåt på.Flåt men jag förstår inte, "föremålet för kåthet"?
Tror absolut att sexuella trauman kan bidra på fler än ett sätt när det kommer till sexualitet.Vad skönt att någon annan tänker så!
Jag har ett slags "litet" sexuellt trauma i mitt förflutna - detta har ju definitivt påverkat mig (på mera sätt än ett), och då kan jag inte låta bli att undra om det har påverkat min sexualitet. Har svårt att tänka mig att kunna blotta mig så igen inför någon av manligt kön, detta kan ju ha bidragit till min lilla "avvikelse" mot asexualitet. Tråkigt dock.
Det vill jag också tro! Får hålla tummarna att jag möter såna personerJag gillar resonemanget! I slutändan vill jag ändå tro att det finns bra människor av alla kön, på hela skalan av könsidentitet.
Fast grabbarna har helt klart en del att bevisa!
Jaha, du talade om dig själv. Då förstår jag!Den jag blir kåt på.
Det är män. Gärna traditionellt manliga män. Långa, bredaxlade och med mörk röst.
Jag har hittills aldrig ens känt någon dragning till en kvinna.
Hm, jag funderar faktiskt på det. Det togs upp i ett möte med en arbetspsykolog som jag fick möta i samband med AF och hon påpekade att jag fick en rodnad på pannan när jag berättade om det, och det är ju väldigt svårt (känner obehag och hackar fram det) för mig att berätta för någon annan fortfarande trots att jag egentligen är väldigt öppen som person. Hon frågade då också om jag hade fått hjälp med att bearbeta det, men det har jag inte trots att jag har varit till många psykologer. De alla har inte nämnt det igen när(/om) jag berättat om det, så då har jag inte heller tagit upp det igen. Snarare har det väl gett mig känslan att det inte varit så viktigt i andras ögon (även om jag vet att det är viktigt för mig), blev lite förvånad när den här arbetspsykologen sa att det faktiskt ÄR ett trauma.Tror absolut att sexuella trauman kan bidra på fler än ett sätt när det kommer till sexualitet.
Men hur det än påverkar tycker jag inte man behöver lägga en värdering i det, hur man påverkas är i stora delar utom ens kontroll och så länge det inte är destruktivt behöver det inte vara en "dålig" förändring i sig bara för att det blev så av olyckliga omständigheter. Men är det något man lider av (behöver inte vara någon olidlig själslig smärta och destruktivitet, utan kanske bara en känsla av att det ligger och skaver lite inombords och man undrar hur det hade varit utan det), kan man alltid söka hjälp och bearbeta, tror mycket kan hända då också.
Jag verkar ha samma preferenser som du. Jag har heller inte tänt på någon kvinna hittills. Men jag kanske ändrar mig någon dag. Jag vill åtminstone vara öppen för att det kan hända. Gillar inte riktigt att vara bestämd över hur jag ska vara för alltid.Den jag blir kåt på.
Det är män. Gärna traditionellt manliga män. Långa, bredaxlade och med mörk röst.
Jag har hittills aldrig ens känt någon dragning till en kvinna.
Vi får ha en dejtTycker det är svårt, men är nog pansexuell. Jag och min syster har diskuterat detta och vi kom fram till att det nog är den nästa "etiketten". Jag är öppen med min läggning om någon skulle fråga. Eller ja jag säger som Asko att jag är bi . Har dock bara haft kärleksrelationer med män hitills. Är sugen på att skaffa en ny relation men vet inte var jag ska finna en lämplig partner (som en kollega sa, det kommer bli svårt när du är så feministisk). Nåja kan nog leva i celibat ett tag till utan att hå under
Håller med här.Jag verkar ha samma preferenser som du. Jag har heller inte tänt på någon kvinna hittills. Men jag kanske ändrar mig någon dag. Jag vill åtminstone vara öppen för att det kan hända. Gillar inte riktigt att vara bestämd över hur jag ska vara för alltid.
Mitt bete:@Asko ja du har ju snygg katt så pluspoäng där
Var god och välj:@Asko är det nu man ska vara "men åh mjau!" Och spinna lite sexigt? (ja jag borde lägga mig och sova)
(Jag BEHÖVER den där som en tavla! )@Asko om jag kunde skulle jag gilla flera gånger! Hm kanske ska sluta vara OT