Vilken ras ska jag välja???

F

Flyer

Jag undrar om ni vet nån hundras som kan springa lös, inte behööva fööör mycket motion (Vi skulle sjölvklart ge den motion men vi kanske inte vill ha en hund som behöver flera timmars motion;)) och så ska den helst kunna vara ensam lite, och inte ha för svårskött päls! är jätte tacksam för svar!:) PS. Ska helst gå ihop med höns, kanin, katt och häst!:):smirk:

Sv: Vilken ras ska jag välja???

Barnens Hus säljer väldigt söta valpar som passar in på det du beskriver ;)

Skämt åsido.....

Att hunden ska gå lös beror mycket på dig som ägare ( hur konsekvent du är och hur mycket tid du lägger ner på att träna hunden )

Ensam lite ? Hur mycket talar vi om i timmar ?

Har du kikat på de sällskapshundar som finns ?

Man kan inte ha vissa hundraser lösa bara för att de är en specifik ras. Alla som kan ha sina hundar lösa kan det för att de har lagt ner mycket tid på att träna den att vara lös. Man tränar även en hund att kunna umgås med höns/kaniner och ja allt vad det heter. Där kan det förvisso vara lättare att ha en hund som inte är speciellt intresserad av jakt.

En hund ska inte vara ensam mer än 4 timmar per dag, det finns nog ingen specifik ras som kan vara ensam mer än den andra.

Så sent som 10:47, åtta minuter innan den här tråden startades, tackade du för tipsen i din förra tråd. Multipelt trådskapande (om exakt samma ämne) brukar inte vara populärt på forum.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 800
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 051
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025