Vilken ras passar mig??

Sv: Vilken ras passar mig??

Men är det ingen som tänker på Lapsk?? DEt som är en sån underbar ras!
Hmm..Hur lägger man in en bild?
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Jag tycker att " pudel " skulle kunna passa dig :)
Dom är små, gillar att visa upp sig, trevliga, gillar att hoppa och springa vad tycker du?

Lycka till/ Izisen
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Har skrivit tidigare att om det ska va pudel så är kungspudeln den jag vill ha :p Men nu är jag ute efter en liten hund så småpudlarna tilltalar mig inte så mkt :p
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Jag har inte adresserna i huvudet just nu. Men googla på Schipperke så kommer det upp både uppfödare,privata hemsidor,bilder och svenska schipperkeringens sida.:) Du kan även kika in i min schippes fotoalbum.http://www.pixbox.se/alb83494 Där finns 6 sidor med bilder!;)
 
Sv: Vilken ras passar mig??

En sådan här kanske?
Bild1.jpg


Bild2.jpg


Valpis

Dennis1.jpg


26-34 cm hög, livlig, gillar att jobba men kan ligga på soffan en vecka också. Fäller inte, kräver pälsvård om de ska hållas i utställningsskick, men det går bra att ha en alternativ frisyr också (t.ex schnauzer modell)

Löwchen heter rasen.
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Omg va sööt :love:
Hur mycket pälsvård behövs det? är det borstning varje dag o så eller? :)
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Jag har både cavalier och phaléne...

Cavaliern är lugnare och inte alls så "studsig" som phalénen är. Båda är mycket träningsvilliga med mycket will-to-please utan att vara jobbiga. Vissa cavalier kan ha jakt i sig, vi har haft mycket problem med våran cavalier då han jagade allt som ung.

Detta var verkligen helt nytt för mig att dem jagar efter allt möjligt :eek: Jag har nu en blandras som är hälften foxterrier och han jagar efter allt vilt som han kan få upp spåret på. Jag älskar att vara ute i skogen och gå och har i elva år nu gått med hunden i koppel. Det vill jag inte vara med om igen utan vill kunna ha hunden lös.

Ärver de från föräldrarna hur jaktvilliga de är? I såfall kanske man kan välja bort sådana föräldrar och hitta rätt sorts hund. Jag vet ju att de har varit jakhundar från början, men tänkte mig att de var som andra spaniel, dvs apporterande, så de återvände? Tänker jag fel?:confused:
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Hej Hej!

Jag kan föreslå Papillon (ungefär som phalene som någon skrev om innan). Inte mycket pällsvård, trots lång päls. Aktiva, men är inte i behov av jättelånga promenader. de är små, min pappistjej väger bara 2 kg. dom är riktigt roliga hundar med enorm personlighet. Min tjej brukar charma alla som kommer och hälsar på. fick en kompis att köpa en pga min Kia :) dock brukar de vara lite större än min, hon tillhör den lilla sortens papillon. Jättebra utställningshundar, lätta att träna och väldigt lyhörda och smarta. Jag vet massa bra kennlar ifall du är intresserad! länkar till bild!

7516917.jpg


7516018.jpg


7516918.jpg
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Om man ska ha dem i full päls så krävs det nog borstning i alla fall varannan dag om man vill göra det lätt för sig. Han på bilden är kortklippt nu eftersom hans utställningskarriär är till ända (för hög i manken).
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Hade en Australisk terrier (hane) en gång. Mycket hund i liten kropp :) Pigg och orädd. Provade på lite agility och det tyckte han om.
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Njä inte främst som sällskap..
Har tänkt mig att tävla i agility, har jag velat länge men har inte rätta hunden för dt :p

Asså jag vill ju att hunden ska kunna gå en långprommenad på två tre timmar utan problem, men inte klättra på väggarna om den bara får gå runt kvarteret en dag. :)

Då e norfolkterrier den perfekta rasen. Ena dagen kan vi ligga på soffan å slappa å kanske bara vara ute 5 minuter åt gången medan andra dan kan vi va ute på promenad i flera timmar ;) Dom e så lättskötta och sånt fint sällskap....dessutom en väldigt frisk hund.
Men som sagt, man måste veta vad man håller på med då de kan bli lite för dominanta om ingen "tar ner dom på jorden"...
Men papillon e ju också en underbart söt ras * SÅ goa!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken ras passar mig??

Jessica ;P du ska ha en vilma plutt det skulle passa dig hihi :P puss
 
Sv: Vilken ras passar mig??

hihi nja ja vet inte det ja skruttis ;) Hon är ju större än vad jag tänkt mig jue :p
den skulle nog inte va lätt att bära på bussen, eller när det är jätte kallt om tassarna :p

(inte för att jag vill ha en liten hund bara för att jag ska kunna bära den men ibland är det ju lite skönt om man bara skulle kunna ta den under armen o gå därifrån :p )
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Då e norfolkterrier den perfekta rasen. Ena dagen kan vi ligga på soffan å slappa å kanske bara vara ute 5 minuter åt gången medan andra dan kan vi va ute på promenad i flera timmar ;) Dom e så lättskötta och sånt fint sällskap....dessutom en väldigt frisk hund.
Men som sagt, man måste veta vad man håller på med då de kan bli lite för dominanta om ingen "tar ner dom på jorden"...
Men papillon e ju också en underbart söt ras * SÅ goa!

Okej :D Låter ju kanoon :banana:
har fått så många olika raser att välja mellan nu så att det blir att råplugga i några år innan man bestämmer sig fullt ut :p
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Men de är väl ganska stora? Har tänkt mig runt ca 30 cm.. ungefär iaf =) Sen har dom väl ganska mkt pälsvård?

Men tack ändå =)

Lapskor är inte jättestora och har absolut ingen krävande pälsvård :p
Däremot kräver de en hel del aktivering, både mentalt och kroppsligen..

Tycker du ska fundera på en australisk terrier, de är robusta, tåliga, pigga och arbetsvilliga små gynnare,(ca 30 cm och 7-9 kg beroende på om det är hane/tik) som gärna håller sig i närheten och som dessutom gillar att samarbeta med sin förare :D
 
Sv: Vilken ras passar mig??

Jag har faktiskt två kompisar som har aussie :) underbart fina hundar :love:
man blir inte annat än förälskad i dem :D Kommer ju få träffa några fler nu snart jue :D
Så de ligger nog ganska bra på listan med :D

O vad jobbigt det blir..
Ångrar nästan denna tråd :p
jag vill ju ha ALLA raserna :angel:
Går det?? :p på samma gång? :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 526
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 142
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 350
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp