B
beda
Jag lider av rasångest . Jag har inte hittat rasen med stort R än, och eftersom jag vill planera nästa hund noga skulle det vara en fördel att hitta just MIN ras, så att jag kan lära mig så mycket som möjligt om den.
-Jag vill ha en aktiv hund som gillar att motionera och träna lydnad. Men ingen arbetsnarkoman som äter sig ut genom väggen om man ligger i feber...
-Jag vill prova på utställning, men det är inget stort intresse.
-Pälsvården kan jag tänka mig att lägga ner lite tid på.
-Jag vill ha en glad och positiv hund, men ser gärna att den inte vill pussa ihjäl alla den ser (dvs vissa spanielraser går bort...).
-Storleken... gärna under 60 kilo (dvs mindre än min nuvarande) men ingen dvärgras.
Kan inte komma på några fler krav... Men kort sagt vill jag ha en aktiv träningskompis som gillar att promenera i skogen och hänga med på det mesta.
Vilken är "min" ras - några tips?
-Jag vill ha en aktiv hund som gillar att motionera och träna lydnad. Men ingen arbetsnarkoman som äter sig ut genom väggen om man ligger i feber...
-Jag vill prova på utställning, men det är inget stort intresse.
-Pälsvården kan jag tänka mig att lägga ner lite tid på.
-Jag vill ha en glad och positiv hund, men ser gärna att den inte vill pussa ihjäl alla den ser (dvs vissa spanielraser går bort...).
-Storleken... gärna under 60 kilo (dvs mindre än min nuvarande) men ingen dvärgras.
Kan inte komma på några fler krav... Men kort sagt vill jag ha en aktiv träningskompis som gillar att promenera i skogen och hänga med på det mesta.
Vilken är "min" ras - några tips?