Vilken ras på första hund?

Sv: Vilken ras på första hund?

Nä bilden verkar inte fungera men den finns här http://hem.passagen.se/scandalbeauty

Jo en del pälsvård är det ju, men håller man efter pälsen från början så är det inte så jobbigt. Jag kammar och kardar ut pälsen en gång i veckan och det tar ungefär 20 min. Sen så åker jag iväg och klipper henne 1-2ggr i månaden, men det är för att hon ställs ut och jag håller på att lära mig att klippa henne själv. Ställer man inte ut så räcker det med en vardagsklippning l som håller längre.
Den absoluta fördelen med pälsen förutom att den är mjuk och go är att dom inte fäller, vilket gör att man slipper en massa hundhår på kläderna, i bilen, soffan o.s.v.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 600
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 943
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 469
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar