Har min drömras nu som jag aldrig trodde jag skulle skaffa. Men annars jaktcocker, ser ut att vara en sån otroligt rolig jakt och så fina hundar, men bor i fel marker och söder ut har jag inte lust att flytta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns väl inget som hindrar dig från att köpa en tanthund? Hela min familj säger att Tibben jag ska köpa är en tanthund, hmpf..Bara jag som drömmer om små tanthundar?
Biewer Terrier - dör vad söta dom är. Den ska vara lagom långhårig med rosett. Fast om jag skulle ha en så skulle jag såklart vilja ställa ut den så det blir väl papiljotter till vardags. Men alltså när de springer i ringen och den glansiga, långa pälsen svajar
Bichon Havanais - Lite större och friskare än Biewer men jäkligt söta. Självklart långhårig med tofs i pannan.
Löwchen - självklart i utställningspäls.
Sen kommer vi till den andra kategorin:
Riesenschnauzer - jag har ju dvärgschnauzer som jag älskar, och varje gång jag ser en riesen så smälter jag. De där stoooora skäggiga huvudena men de snälla ögonen. Men jag har förstått att de kan vara riktiga pain in the ass i typ fyra år så kommer nog aldrig orka med en. Men det är verkligen en dröm att ha en bruks-riesen.
Malinois - en liten nätt tik med mycket jävlar anamma som älskar att hoppa högt. Det är brukspersonen i mig som dras till dom, men troligtvis inget som kommer bli verklighet någonsin.
Jaktlabbe - en svart, liten och nätt tik. Blev förälskad när jag passade en kollegas på heltid i 1,5 månader.
Samojedhund?De där stora, vita och jättefluffiga? Vet inte vad rasen heter men de är så charmiga.
Skriver under på den jag med. Men den uteslöts efter en rastråd här där jag funderade lite på den och blev avrådd pga mentalitetenOm man ska drömma så hade jag önskat mig en Berger des pyrénées à face rase. Så vackra!
De flesta schippar lever som rena sällskapshundar. Jag har tränat och tävlat med mina, gör det med nuvarande också. Mammas lever som sällskapshund. Hänger med hem till folk och fikar, går i skogen och plockar svamp, hänger med i vardagen helt enkelt.Schipperke: Så himla söta små pigga hundar men jag inbillar mig att de kräver alldeles för mycket aktivering för att en sån skulle trivas hos oss. Tittar man på vad folk som äger Schippar gör med sina hundar så känns det som för mycket åtagande.
Ja alltså min aktivitetsnivå är ju liksom skogspromenader, lös-spring och fysisk aktivering snarare än mental. Kan eventuellt sträcka mig till att köra lite godissök hemma om hunden tycker det är kul men att åka ut och lägga spår i skogen, träna lydnad, agility osv är inte min vardagsmelodi om jag själv får välja. Skulle nog klara av att aktivera en draghund bättre än en mer bruksorienterad ras.De flesta schippar lever som rena sällskapshundar. Jag har tränat och tävlat med mina, gör det med nuvarande också. Mammas lever som sällskapshund. Hänger med hem till folk och fikar, går i skogen och plockar svamp, hänger med i vardagen helt enkelt.
Ja alltså min aktivitetsnivå är ju liksom skogspromenader, lös-spring och fysisk aktivering snarare än mental. Kan eventuellt sträcka mig till att köra lite godissök hemma om hunden tycker det är kul men att åka ut och lägga spår i skogen, träna lydnad, agility osv är inte min vardagsmelodi om jag själv får välja. Skulle nog klara av att aktivera en draghund bättre än en mer bruksorienterad ras.
Då kanske det finns hopp ändå! Vad kul. Men det får bli om 10 år när Emiron gått ur tiden. Har inte tid för mer än en egen hund, inte plats heller för den delen.Skulle säga att det är precis så de flesta schippar lever. Många som har schippar är lite äldre och aktiverar dem inte massor. En schippe kan absolut träna en hel del och vill gärna göra saker men att få vara med och hänga med på äventyr på promenader och annat är viktigare än att gå spår för en schippe. Att få maten utslängd på gräsmattan är en utmärkt aktivering, att få maten serverad i en kartong och få slita sönder den är jättekul osv.