Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller helt med, de är så vackra! Men är ingen aktiv jägare så de får beundras på håll. RR är också en drömras, men maken säger nej (pga dåliga erfarenheter).Weimaraner! Ända sen 90-talet när jag mötte världens trevligaste hundar, både mentalt och utseendemässigt.
När det blev läge för ny ras, visade det sig att uppfödare jag var intresserad av sålde bara till de som aktivt jagar.
Det respekterar jag fullt ut, så det blev en RR istället.
Doberman. Jag kommer aldrig har energin att ha en igen, men satan vilka roliga hundar det är. Jag har även en svag punkt för gråa schäfertikar med lite djävla ammana i sig...Finns det någon ras som du drömmer om lite så där i smyg? En ras som du förmodligen aldrig kommer skaffa men ändå inte kan låta bli att fantisera om att ha? Rasen kanske inte alls passar i ditt liv men i fantasin är ju allt möjligt
Själv drömmer jag ibland lite om att ha en flatte. Kroppen pallar inte modell större hund och jag har insett hur enkelt det är med mindre hundar. Ändå kan jag inte låta bli att fantisera om en svart flattehane, om jaktträning som jag inte har någon koll på. Om att köra apportering i vardagen, släppa loss på planen osv.
Samma här! Makalöst vackra hundar Men jag har också småpluttar (2kg, 2,3kg, 3kg och 3,9kg) och trots att de är så många så är det nog fortfarande mer praktiskt än en enorm borzoi. Men min största påminner faktiskt lite om en borzoi i dvärgformat. De som är lockiga utan halsBorzoi
Men det får förbli en dröm, det är alldeles för praktiskt med min lilla 2-kilos plutt
Irländsk setter har alltid funnits hos mig också, men det är tyvärr helt fel hund...har tre aktiva och lättlärda pumiJag fick min första hund när jag var 15 år. Jag ville så gärna ha en irländsk setter, men jag insåg väl själv att det var en ras med lite för mycket energi för att passa en tonårig förstahundsägare. Så det blev en engelsk cocker istället.
Sen har jag haft strävhårig foxterrier och dsg - pigga småhundar passar mig perfekt.
Men jag drömmer fortfarande om en snygg röd irländsk setter!