Vilken hundras?

cceeli

Trådstartare
Vilken hundras tycker ni bäst om? :)

Jag vill skaffa hund i framtiden och personligen vill jag ha en ganska stor, tuff hund. Rotweiler skulle jag gärna ha, men sen var det en riktigt häftig labrador som min mammas kompis son/dotter eller något sådant hade. Som sagt, har ju mina kriterier men sen spelar det egentligen ingen roll vad det är för ras eller om det är en blandras eller så. Men en ganska stor, tuff och orädd (men snäll!), sportig och social.

Ni som har lite mer koll på hundar och hundraser än mig, berätta vad ni föredrar eller ge tips ?!

Sv: Vilken hundras?

Vad menar du med "tuff"? En orädd, självsäker, trygg hund som inte backar i första taget? Dvs en hund utan rädslor och med bra psyke.
Menar du oöm, tålig?
Eller vill du ha en stöddig typ, en med skärpa och en del aggression?
Och varför vill du ha en tuffing? Som försvar mot skummisar?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 688
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 444
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 584
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 094
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?