Vilken häst är mest viktbärande???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fluff
  • Startdatum Startdatum
F

fluff

Jag diskuterade detta med en kompis, och hon trodde fjording, den grövre typen då alltså, stämmer det, Eller har ni andra förslag. :bump:

jo, och ardenner, men de är kanske inte så bra att rida på, jag vet inte.

Beror ju på om man menar i förhållande till sin storlek eller bara vilken häst som kan bära mest tyngd på ryggen... Är det det sistnämnda tror jag på en välmusklad, kortryggad Shire... Är det det första skulle jag sätta mina pengar på shettis eller islandshäst..

viktbärande har ju inte med storleken att göra.
Du vet väl att myran är ett av det starkaste djuret på jorden, som kan bära upp till 50 ggr sin egen vikt.

Så en Haflinger kan vara bra mycket starkare än en shire ur den synvinkeln :p (nu vet jag ju inte om det är så men det jag ville komma fram till var det att störst behöver inte vara starkast)

Shetlandsponnyn är i alla fall starkast i förhållande till dens storlek. :p Borde vara shetland eller islänning som är mest viktbärande tycker jag iaf.

ojdå.. vad jag var smart..hmm.. värkar som mitt huvud slutat fungera nu med.

Gissar på att det är shirehästen. Hörde av en vän som funderar på att köpa en shire som sin nästa häst, att en shirehäst kan bära upp till 160 kg på ryggen kortare sträckor.

Percheron kanske?? :confused: De rids en del iaf.. Den som var med i Globen var ju det..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 037
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?