Vilken app hade ni velat ha?

strawberrysylt

Trådstartare
Jag önskar mig ganska ofta en app för att boka tvättid!
Så bekvämt det hade varit!
Nu kan det ta mig ganska lång tid att komma till skott att ta mig till tvättstugan för att boka...
Jag antar nästan att detta finns på större ställen ...?

Vad saknar ni för app/appar?
 
Jag önskar mig ganska ofta en app för att boka tvättid!
Så bekvämt det hade varit!
Nu kan det ta mig ganska lång tid att komma till skott att ta mig till tvättstugan för att boka...
Jag antar nästan att detta finns på större ställen ...?

Vad saknar ni för app/appar?
Vi har ingen app för bokning av tvättid (vad jag vet), men det går enkelt att boka via "mina sidor" på hyresvärdens hemsida (allmännyttan i sthlm) både på mobilen och datorn. Dock fick jag ingen info om det när flyttade in och det finns ingen info nere i tvättstugan, utan ngn berättade det - så jag för traditionen vidare och informerar till de jag ser i tvättstugan som frustrerat försöker boka tid direkt samma dag och det är fullbokat.
 
Jag hade önskat mig en sparapp som var kopplad till kortet och avrundade alla köp upp till tex närmsta tiotal. Jag vet att det finns banker som erbjuder detta men min bank gör det inte och det känns bökigt att byta bank bara för en sådan sak. Har två populära sparappar men ingen av dem erbjuder just detta.

Hade också önskat mig en app som Letterboxd, fast för böcker. Finns kanske? Någon som kan tipsa isf. Vill bara lista lästa böcker inte skriva recensioner.
 
Jag önskar mig ganska ofta en app för att boka tvättid!
Så bekvämt det hade varit!
Nu kan det ta mig ganska lång tid att komma till skott att ta mig till tvättstugan för att boka...
Jag antar nästan att detta finns på större ställen ...?

Vad saknar ni för app/appar?
Å i min förra BRF hade vi det, alltså en app för att boka tvättid i föreningens tvättstuga. Var så troligt smidigt! I min nya förening har vi tyvärr inte detta utan där måste man gå ner till tvättstugan för att boka, vilket jag glömmer (men har egen tvättmaskin nu så det gör inte så mkt).

Jag skulle vilja ha en app som har koll på vad som finns i kylskåpet och frysen och då under villkoret att den enkelt kan ha koll på vad som finns och inte att man måste registrera vad som sätts in och ur....
 
Jag önskar mig ganska ofta en app för att boka tvättid!
Så bekvämt det hade varit!
Nu kan det ta mig ganska lång tid att komma till skott att ta mig till tvättstugan för att boka...
Jag antar nästan att detta finns på större ställen ...?

Vad saknar ni för app/appar?

Absolut tvättstugebokning!
 
Jag vill ha en app som gör att mobilen svarar när jag visslar på den, så jag slipper leta. För många år sedan hade jag faktiskt en sån liten pryl på en nyckelring.
Ännu bättre vore det om mobilen kunde komma flygande när jag visslar. Lagom fort och utan att krocka med saker.
 
Jag önskar mig ganska ofta en app för att boka tvättid!
Så bekvämt det hade varit!
Nu kan det ta mig ganska lång tid att komma till skott att ta mig till tvättstugan för att boka...
Jag antar nästan att detta finns på större ställen ...?

Vad saknar ni för app/appar?

Det finns. Jag håller med dig! Jag hade gärna haft det!!
 
Jag har 7 där man för var och en måste ha konton, registrera sitt kreditkort och lära sig förstå hur var och en fungerar. Så +1 på den. Men det kanske är en till meta-app som krävs för att nå nivån ”one app to rule them all”?
För paket går det ju. Jag saknar också parkeringsapp.
 
Jag vill ha en app som gör att mobilen svarar när jag visslar på den, så jag slipper leta. För många år sedan hade jag faktiskt en sån liten pryl på en nyckelring.
Ännu bättre vore det om mobilen kunde komma flygande när jag visslar. Lagom fort och utan att krocka med saker.
Det här är vad jag använder min fitbit klocka till för det mesta: att ringa efter mobilen. ( Eller ja klockan är ju med och registrerar annat också.):D

Kan bli flera ggr om dagen. Ibland ligger den tom i fickan. :angel:

Saknar dock komma flygande på vissling funktionen. Den skulle jag också behöva och inte bara på mobilen utan både till nycklar och plånbok.
 
Jag skulle vilja ha en app där jag kan påpeka saker som är fel/borde åtgärdas. Felaktig trafiksskylt? Bullrig akustik på ett café? Hål i vägen? Söndrig gatlampa? Ologiskt hyllsystem i en butik? In i appen bara.

Skulle kunna vara något typ av kartsystem där man klickar i vad och var det gäller, så når informationen rätt personer som behöver få den. Där skulle det även synnas ifall någon redan lagt in något om det så det inte blir dubbelt.
Man skulle även kunna lägga in saker som är bra också.

Självklart skulle ju inte alla få ha appen, då den skulle bli överbelastad med trams, men några få utvalda (jag då bl.a. :D)
Jag inser ju att den inte är speciellt görbar, men man kan ju drömma :p
 

Liknande trådar

Fordon Igår bokade jag uppkörning för b96, efter att ha kört hästsläp ett par ggr i veckan sen jag tog körkort för nästan 15 år sedan kändes...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 915
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
23 24 25
Svar
498
· Visningar
14 251
Senast: doppler
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp