vilka linjer ger skimmlar?

snigelfarmor

Trådstartare
kan man säga att det finns vissa linjer?

och, ni som avlat lite och vet om sånt, vill man ha skimmlar eller vill man inte ha skimmlar?

Våra skimlar har ryss-blod, tredje generationen skimmel nu. Torg som Mormors far. De har varit gamla hederliga gråskimlar alla tre. Inte för att någon mer än mormor i detta fall startat men ändå...

Om de ger tur??? I så fall inte för sig själva... :D :D

/// ghost

Vet inte heller om någon mer än Torg, men det finns väl en hel del skimmelavkommor till honom som lämnar fler skimlar. Tycker det verkar vara fler skimlar på banorna nu än för 15 år sedan (men jag kan vara helt ute och cykla).

Jag är hemskt dålig på blodslinjer med skimmlar osv..
Men kom just på frågan: Vart Tap In fått sin färg ifrån? Någon som vet?

Om de ger tur??? I så fall inte för sig själva...
Inte? Finns väl en hel del bra skimmlar...

Såg att han nämnts tidigare men Tap In verkar enbart lämna brunskimlar....ALLA brunskimlar jag har sett hittills har varit efter Tap In (med det absolut inte sagt att han bara lämnar brunskimlar iofs ;)), undrar ju såklart då ifall Humlan oxå e det??
Sen torde väl Lukas Gallant ha mycke skimmel bakom sig, kollade bara jättesnabbt på atg.se å det verkar ju som att det finns en hel del skimmelblod där!

Tänkte väl mest på våra egna, varav 0% kommit till start... :crazy: Av de bruna har vi väl 50% åtminstone... :angel: :angel:

Men vi kanske ska ha kvar skimmeln som lyckoamulett?? :p :p
Det behövs just nu minst sagt...

/// ghost

Om MINST en av föräldrarna är skimmel så kan avkomman bli det, annars är det omöjligt!

Tap In lämnar väl konstant brunskimmel väl???
Vet faktiskt några till som lämnar det här uppe, bl a finns det en stor valack vid namn Second pay som är brunskimmel och ett sto som heter Newton's Daughter om jag inte missminner...

Kollade Tap In. Pappa (Armbro Goal) brun, Mamma (Oh Kentucky) brun... Konstigt, kanske mamman är felreggad, kanske STC bara skriver brun, fux eller svart på alla hästar från USA...

Mvh Johanna

Jajjemensan Humlan ser exakt ut som sin far... :love: Du kan kika i hennes album här Humlan

Jo Tap In lämnar brun eller svart skimmlar... Vet du varför? Vart han fått sin fina färg ifrån?

Jamen för att bli skimmel måste man ju ha en skimmelförälder!

Antar att någon av hans föräldrars färg blivit felreggad.

Då är det något annat som inte stämmer, för en skimmel måste ha minst en förälder som är skimmel!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 934
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka