Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

En egen uppfödning på 2år gjorde idag sin första start och blev 6 bidrog med hela 150kr till kassan.
Och en inköpt 2åring som jag köpte som föl gjorde oxå sin första start idag och blev hela 4 och drog med det in hela 480kr, riktigt stålt är jag över det. :)

Jag vill vara med i bukefalosligan på sulky.nu.....

Jag heter Rycktussen

Nu har jag laggt ut en annons där inne. Kika gärna om det är någon av mina hästar ni är intresserad av. Mehöver som sagt sälja av mej minst 10st för att komma på benen igen.
Jag kan inte få hjälp av sulky förän jag är nere i 20 boxar. Och jag lyckas inte sälja en enda häst så det är svårt att komma vidare :crazy:

Hjälp tack! :bow:

Jag är ledsen, men jag tror inte du får de summorna för hästarna du satt ut. Om jag var du skulle jag sätta ut dem för 500kr - det viktiga är nog att bli av med dem om du vill komma "back on track".

Kan man ändra priserna på hästarna man har ute på aktion?

Tror inte det... Men jag har heller aldrig försökt... :smirk:

Testa att "lägga ut" de på auktionen igen, du borde få felmeddelande om att du inte kan.

Hästarna som startade hos mej idag gick iaf hyffsat och jag fick in lite pengar. 3placeringar av 5 startande, och då en seger. Inte så illa. Får hoppas att min 2åringar hjälper mej upp nu.
Sen sätta att dom andra i lätta lopp.

Undvik p21 loppen till hästarna - de är mest till för hästar som "växt ur" sina klasser och inte kan hävda sig i de "större" loppen. Jag anmäler aldrig till de propparna. ;)

Hoppas det löser sig för dig! :)

Det är nog bättre. Är hästen över 6 år och inte har någon vinst har du maidenloppen att ställa upp i, där kan man ibland få "lätta" segrar, eller iaf några kronor. ;)

Att tänka på; hästar med "värdelös" på psyket springer sällan in pengar (såg att du hade några sådana till salu). ;)

*kl*

Tänkte sälja ett av mina föl, vad kan man sätta för pris på en "talanghäst" tror ni.?

22 i index

Löpteknik Knackig Psyke Värdelös
Kondition Värdelös Rytmik Knackig
Frambensmuskler Knackig Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Oduglig

är det någon som vet bättre nu vad talanghäst innebär??

Dejwul skriver i forumet såhär om talanghästar:
"Meningen är att det ska köras speciella lopp enbart för Talanghästar om två till tre säsonger.
Alla Elitmedlemmar kan utse vars ett föl per säsong, och fölet får inte vara äldre än två veckor.
Talanghästar ska kunna säljas och köpas även av vanliga medlemmar. "

Jag har sätt att T hästarna går för 100-150 tussen i utropp. Kanse där någon stans.

Jag fick 234 000kr för min Talanghäst, utgångspris var satt till 90 000kr :angel:
Tok-nöjd skulle jag vilja säga att jag är med den försäljningen, nu har jag ekonomi för 1½ säsong - om jag behåller antalet hästar i stallet vill säga. :bump:

Men jag har sett Talanghästar säljas för betydligt mer oxå, tror att man behöver ha tur med tajmning och vilka som "råkar" se försäljningen oxå. :)

Jätte kul och gratis! Jag ser min T som en investering och vägrar hitils som en tjurig gammal käring att inte sälja min talang. något som kan va urbota dumt.:crazy: Men jag kanske så smånigom är tvungen att göra det. Lika bra att skriva K'S Big Bazooka är inte till salu! Men jätte kul att det gick så bra för dig!:bump:

Näe, hade jag haft pengar i stallet så hade jag inte sålt min talang heller. Men det var ett "nödvändigt ont"... Men jag har kvar den bästa från förra kullen (och en hel hög andra :angel:). Dessutom har jag en till som har nästan lika bra värden som talangen, något sämre på musklerna, men det överlever jag med! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 631
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 832
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30