Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Det är ju klart att du skall tjäna någon krona på dem. Har du provat att lägga ut anonser under försäljnings forumet? Jag tycker att det går något bättre om man gör det. vissar du alla egenskaper? det är ochså en sak som gör att de går bättre och man får mer pengar för dem. bara två tipps jag hoppas att du lyckas sälja någon till bra pris. :)

jag skulle sälja fölungen.. behåller du stoet kan du ju iaf få nya föl som är lika bra (kanske).. + att du får uppfödarepengar..

Precis så käner jag snål som 17 vill behålla tänk om ja får ett lika eller nästan lika fint föl nästa sesong. Men Jag kan köppa flera fina hästar och få ett bra stall för 1,5 . Snåll smålanig är jag ha kaka och ätta kaka.:o

Det är ju klart att du skall tjäna någon krona på dem. Har du provat att lägga ut anonser under försäljnings forumet? Jag tycker att det går något bättre om man gör det. vissar du alla egenskaper? det är ochså en sak som gör att de går bättre och man får mer pengar för dem. bara två tipps jag hoppas att du lyckas sälja någon till bra pris. :)

Tack för tipsen, vet inte om egenskaperna visas. Får pröva i morgon när jag kan lägga ut några hästar till

du får 10 % av vad hästen tjänar om du fött upp den. Precis som i verkligheten

KL
Ja nu behöver jag hjälp och bollplank. Som jag redan har berätat så ligger jag och väger hela tiden på gränsen till minus. Men igår så fick jag ett föl med index 25. Meddelnde boxen har gått varm om erbjudanden på fölet högsta hitills är 150 000kr. vill inte sälja då jag inser att jag antagligen aldrig mer får en sådan då det var en lycko träff. Frågade dum som jag var vad jag skulle få för stoet och fick ett bud på 1,5 miljoner.:crazy: Ja men jag tvekar om jag vill sälja henne kommer nog aldrig få tag i ett så bra sto igen häller.

Jag vill behålla både sto och föl håller nu på att sälja ut litte hästar så att jag kan gå ner i boxar för att det inte skall bli så dyrt.
Jag vet att stoet är en snackis just nu och om jag vill tjäna de pengarna måste jag sälja nu. Nästa sesong är hon nog inte lika het.
Ja hur skall jag göra sälja behålla funderar litte på alla alternativ. Hur resonerar ni van sulky medlemar hur gör man i dena sitvation?

Mitt råd är - sälj fölet!

Jag hade samma problem som dig, problem att få ekonomin att gå ihop och en helt bunt med dåliga hästar. Hade då turen att få ett föl med index 25. På försäljningsforumet var de beredda att betala 400 000 kr för honom så jag la ut den till försäljning.
Den gick för 1 196 520 kr. Idag är den 6 år och har tjänat 40 760 kr så det var nog en bra affär
Stoet får nya föl varje säsong så den ska du behålla.
Den försäljningen hjälpte mig mycket och jag kunde köpa in nya märrar att sätta i aveln.

Hade två av mina tvååringar till start för första gången idag och en blev tvåa :) Det är jag väldigt nöjd med. resten av hästarna verkar ha en dålig period däremot :(

Sälj! Sälj! Sälj!

Ja, fölet alltså, stoet ska du ha kvar, den kan lämna mer bra!

Jag satte ut min lilla guldklimp för säsongen - "endast" 20 i index när den föddes men oduglig på löpteknik, psyke och rytmik = riktigt bra.
Då jag hamnar på minus nästa vecka (jag sålde lite transporter och klarade mig denna veckan... :crazy:) så beslutade jag mig för att sätta ut den på auktion. 90 000kr är budet och det är "redan" någon som bjudit :)
Innebär att jag kan "rädda" ekonomin - men det satt hårt inne att sätta ut den på auktion :(

Jag vågar knappt startanmäla mina kusar, de har inte tränat så bra som jag hade önskat, trots att jag alltid har hisnande tränare... :(

Men man behöver ha lite stålar i kassan så därför har jag anmält i några lopp ändå... Hoppas på pengar ändå, för till seger lär det inte räcka någonstans! :(

Men budgivningen på mitt talangföl har visst börjat så jag hoppas på en fin slant där, räddar hela säsongen!! :bow:

JAg blev så glad att jag hann med att anmäla för en gångs skull men upptäckte strax därefter att loppet var stängt vid 5000 kr. :eek:
Strök givetvis men nu måste jag ju vänta innan jag får anmäla en ny häst. Nu kommer jag säkert att glömma bort det igen, eller så blir loppet fullt... attans.

kl

Har slängt ut lite kusar på auktion (ligger minus på kontot) helt okej hästar, men jag måste ner till 20 box igen.. 3st A-rank & 4 B-rank, ni kan väl ialf kolla å fråga om de är nåt ni undrar:angel::)

Nu har jag laggt ut en annons där inne. Kika gärna om det är någon av mina hästar ni är intresserad av. Mehöver som sagt sälja av mej minst 10st för att komma på benen igen.
Jag kan inte få hjälp av sulky förän jag är nere i 20 boxar. Och jag lyckas inte sälja en enda häst så det är svårt att komma vidare :crazy:

Hjälp tack! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 631
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 832
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur