Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

*kl*

3 av 5 föl födda och vilken skit :mad: Två med 14 och en med 17 i index. Hoppas dom 2 sista blir bättre.

Vad gör ni med de sämre fölen?? Är det slakt direkt eller tränar ni lite och ser??

Får glädja mig över att en av mina åringar blev A-rankad :) Min första egenuppfödda som blir A-rankad.

Tre föl den här säsongen, två med 15 och en med 22 i index. Inte riktigt nöjd, men jag hade kanske lite höga förväntningar efter förra säsongens 26-indexföl :angel:
brukar inte ta bort de sämre fölen på en gång, ser hur de tränar och så först.

Min ettåring (som föddes med 26 i index förra säsongen) blev för övrigt A-rankad :)

Har du över 20 boxar???
När ja låg minus hade ja de. Då pensionerade ja o sålda lite hästar (med klump i halsen) så byggde ja om till 20 boxar o nu har ja "massa" pengar igen.
(o 30 boxar :-) )

De var nån som sa att löptekniken o rytmiken skulle vara minst knackig innan man tränade kondis för fullt o sedan psyket.

någon som håller medpå den teorin??
de var en inbiten sulkyfantast som sa de.

Fick ganska spritt... från bästa på 21 med oduglig på de 3 viktiga och sämsta fölet någonsin, 13 i index... ingen av dem någon blivande superstjärna tyvärr. Men har ioförs 2 ofödda föl kvar att vänta in.

Brukar låta de sämre fölen (utom de allra sämsta, de pensioneras direkt) maxa sin kondis bara för att se ifall det finns nån hisnande bland dem. Fick förra säsongen 3 föl som maxade på hisnande, om inte annat kan man få en slant för sådana hästar på auktionen sen :)

De som verkar mer lovande tränas de 3 viktiga upp en del innan jag går över på kondisen.

Jag är också nyfiken på det här med talanghäst... får hoppas det kommer en lite utförligare förklaring snart.

Senast ändrad:

nä... inget bra föl idag.... 19 o 17 i index... Fick bli 20 indexaren som fick bli talanghäst, vad de nu kan innebära...

Dessa hingstarna vågar jag mig inte på igen...

kl

Kan man börja starta den här eller borde den träna ett tag till..kan inte riktigt bestämma mejj..så..hjälp:angel:

hingst, 2 år
Löpteknik Oduglig
Psyke Förträfflig
Kondition Hisnande
Rytmik Värdelös
Frambensmuskler Oduglig
Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Oduglig

Tränar Rytmik

kl

Kan man börja starta den här eller borde den träna ett tag till..kan inte riktigt bestämma mejj..så..hjälp:angel:

hingst, 2 år
Löpteknik Oduglig
Psyke Förträfflig
Kondition Hisnande
Rytmik Värdelös
Frambensmuskler Oduglig
Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Oduglig

Tränar Rytmik

Jag skulle starta - den kommer gå bra - iaf i "högst 6000kr".

För övrigt fick jag ingen stjärna denna säsong heller - en med 20 och "oduglig" på de viktiga egenskaperna. Så den fick bli talangfölet. :)

Sen ska jag behålla en 18 och en 17, de hade oxå "oduglig" på de viktiga egenskaperna. Övriga kommer jag väl försöka maxa, jag kan inte pensionera de utan att maxa! :D
Men jag kanske lär mig med tiden?? :angel:

För övrigt var det inte mycket att ha - 15 på två, 16 på två, 17 på fyra, 18 på en och så en 20:a.

Mitt "talangföl" (om det funnits förra säsongen alltså) som nu blev ett år blev A-rankad. Jag är mycket nöjd! :love:

Mitt föl fick värderna:
Löpteknik Oduglig
Psyke Oduglig
Kondition Oduglig
Rytmik Miserabel
Frambensmuskler Knackig
Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Värdelös

Helt okej med tanke på vad moderna har lämnat tidigare..

Mina "bästa"föl fick 21 i index, 2 stycken. Sen fick jag 2 med 17 och en med 16.

Inget vidare väl?

Är ju ganska ny på detta, bara min 3 säsong, men det ska bli spännande att se de förstfödda som ska starta nu.

Visst har jag det 80 boxar med 68 hästar vill inte sälja och minska ner men måste jag så måste jag Har några ute på aktion hoppas jag får dem sålda och att det blir med bud.:angel: Annars så har jag ett par dyrgripar i stallet som jag i värsta fall får sälja men det är ju de som förhoppnigs viss ochså skall springa in pengar. Kommer i alla fall att sälja lyssande hästarna bättre anser jag att ha några bra som springer in en en massa skit som inte springer in ett öre.

Oj ja då är jag inte orolig endå. Men det ramlar snart dit om jag inte passar mig hoppas nu att hästarna springer rätt hål åtminståde.

Mina "bästa"föl fick 21 i index, 2 stycken. Sen fick jag 2 med 17 och en med 16.

Inget vidare väl?

21 är riktigt bra ändå, inte så många som kommer upp i de siffrorna. Fast sedan gäller det att de höga förmågorna sitter "rätt" oxå...

Två föl med "samma" index kan man få grymt olika betalt för...
Exempel (index - 21):
Föl 1
Löpteknik Oduglig
Psyke Värdelös
Kondition Oduglig
Rytmik Miserabel
Frambensmuskler Knackig
Ryggmuskler Knackig
Bakbensmuskler Knackig

Föl 2
Löpteknik Knackig
Psyke Knackig
Kondition Oduglig
Rytmik Oduglig
Frambensmuskler Värdelös
Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Värdelös

Vilken är bäst?? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 656
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 877
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka