Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Tips till Verrdogan: Jag vet inte om du har fattat, men det är bäst att betäcka vecka 12 för då får man mest utvecklade föl för säsongen.
Alltså, dom hiner utvecklas mycket innan dom fyller ett år.

Detta begrep inte jag förens låångt in i min sulkykarriär.

Man måste betäcka innan 12 på fredagen vecka 12 har jag för mig.
Vill man ha kända sulkyhingstar kan man behöva lurpassa på söndagnatten vecka 11 klockan 00:00 o följa sulkys klocka. De läggs ut en del hingstar då. Eller så får man samspråka med hingstägarana om vilken tid o dag dom läggs ut ;-)

Jag fick ju det där med att betäcka förklarat för mej för nån vecka sedan. Men när man tagit tablett för sömnen så kan man hitta på saker som att betäcka hästar och bygga ut stallet så man blir ruinerad. Så igår natt fick jag ett litet hingst föl. :D

njae man kan ju titta på dom i efterhand..

alla auktioner blir framskjutna också..

Om jag minns rätt så var sidan uppe igen på tisdagen förra gången det var säsongsbyte.

Jag får föl inatt och hoppades hinna kolla dem innan sidan lades ner. Jag är såååå nyfiken! (Tänk om man kunde få ett med index över 20, förra säsongen fick jag bara 17-18.)

Jag fick ju det där med att betäcka förklarat för mej för nån vecka sedan. Men när man tagit tablett för sömnen så kan man hitta på saker som att betäcka hästar och bygga ut stallet så man blir ruinerad. Så igår natt fick jag ett litet hingst föl. :D
har inte vatt så nog med att läsa tråden, men de var ju bra ;-)

Om jag minns rätt så var sidan uppe igen på tisdagen förra gången det var säsongsbyte.

Jag får föl inatt och hoppades hinna kolla dem innan sidan lades ner. Jag är såååå nyfiken! (Tänk om man kunde få ett med index över 20, förra säsongen fick jag bara 17-18.)
Ja fick ju ett på 23!!!!!!!!! Håller tummarna på att de blir nån bra igen.
Tror jag kan behålla denna omgång i så fall.
FÅr se vad ekonomin säger.
Sambon behöver sälja alla fall.

Dålig kull :crazy:
Den bästa:
Face of Sadness
Löpteknik Oduglig
Psyke Värdelös
Kondition Oduglig
Rytmik Miserabel
Frambensmuskler Oduglig
Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Knackig
19 i index

Den sämsta har 15 i index

jag fick tre föl i år.. index: 15, 20, 20

Ganska nöjd.. tråkigt att jag fick ett bottennapp bara..

nu kan man utse ett talang föl!!!

Sedan så kan dom ställa krav på stona när dom ska betcäkas.. undrar just va de kan vara för krav... Får ja väl inte de hingstarna ja vill ha nästa gång.... :-(

åh, jag hade visst fått ett föl. Den var index 20! med nåt sånär egenskaper....

Löpteknik Oduglig
Psyke Knackig
Kondition Värdelös
Rytmik Värdelös
Frambensmuskler Knackig
Ryggmuskler Oduglig
Bakbensmuskler Värdelös

Såhär sitter värdena på min bästa :crazy::

Spanarnspridetaker sto, 0 år
Löpteknik Oduglig
Psyke Värdelös
Kondition Värdelös
Rytmik Oduglig
Frambensmuskler Oduglig
Ryggmuskler Knackig
Bakbensmuskler Knackig

Jag fick 5 föl, index 14, 17, 18, 20, 20 0ch 21. Får väl vara nöjd med det. Det positiva var att tre av dem (17, 18, 20)var från en ny egen hingst som jag använt de sämre märrarna till.
5 ofödda ännu.

KL
Vad gör man om man ligger 920kr minus? Något att bli hysterisk över eller skall jag bara av vakta? Jag betäckte nog lite för mycket förra väckan:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 638
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 839
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka