Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

KL

nu har jag ändrat lite grann i propositionerna för att de ska passa så många som möjligt.. så här ser det ut nu

3 åringar
Högst 5 000 kr
Högst 15 000 kr
Högst 25 000 kr
Högst 50 000 kr
Högst 150 000 kr
Minst 75 000 kr
Bukemästaren

Jag har tagit bort högst 200 tusen och högst 100 tusen och ersatt dem med ett lopp som heter högst 150 tusen. 5000 är kvar och vi har tre nya i 15, 25 och 50.. hoppas det ska bli bra :)

SUCK... tror ni inte jag glömde betäcka inatt.
Fast de skulle komma ut en imorgon som jag skule ha.
Hoppas jag kommer ihåg det!

HAr ni betcäkt?

Jag har inte betäckt än, men blir ikväll när jag kommer hem eller om jag tar det imorgon... Jag behöver ju inte sitta och vakta mitt i natten eftersom jag kör med egna. :bump:
Man måste ju våga chansa lite :D de som maxat har hittills varit enorma - kan ju inte bara vara dåliga hingstar då tycker jag. Bara hoppas att någon blir hisnande oxå! :angel:

Jag har betäckt fick tag i Iceman, pontiac två och ludvig sylt. Vet inte om de är bra hingstar ja de är hinade då sejer allt om min sulky avel jag avlar med vilket skit sto som helst bara det är hisnade hingst. Jag tog de tre för att de var bliiga hoppas nu att det blir nogorlunda hufsade hästar av det bara.

Jag har använt en hingst som heter Hejjo, hisnande avelsrek. 2. Hoppas de blir en någorlunda vettig avkomma..

Jag har bestämt tid med en nu som jag fick mycket granna avkommor mav förra gången (sålde ju för 150000).
Men nu e fallet så att just DÅ är jag i bilen på väg till jobbet.
Nån som kan betäcka åt mig<????

kl

Mitt stall håller på att gå i konkurs. Så jag säljer lite hästar. Titta gärna om de kan va nått att ha å hjälp mej lite med kassan :angel:

Mitt stall har gått i konkurs såg jag nu. Så nu behöver jag ännu mer hjälp med att sälja hästar :crazy:

konkurs? hur mkt minus har du? det är ingen fara att ligga på minus vet du. Du kan iof inte betäcka..

Se till att du säljer så du har högst 20 hästar så ligger du på plus på nolltid..

konkurs? hur mkt minus har du? det är ingen fara att ligga på minus vet du. Du kan iof inte betäcka..

Se till att du säljer så du har högst 20 hästar så ligger du på plus på nolltid..

Ligger 8000 minus ungefär. Mina två topphästar startar i kväll så jag hoppas på att dom kan gå bra idag.
Annars går det nog rätt fort nedåt :crazy:
Ta aldrig sömntablett medans du budar på hästar säger jag bara :D

Konkurs blir det väl inte förens du har -150 000kr i kassan??
Innan det har du väl bara "risig ekonomi" = som jag - jag går på minus nästa vecka om det fortsätter så här... :crazy:

Fasen vad glad jag blev. Har diskuterat med killen(??) som hade hingstarna ja ville ha. Tiden då dom skulle läggas ut passade ju inte mig. Slängde en snabbtitt på sulky o NUUUU låg dom ute!
Så nu e mina klara!

Jag hade minus i kassan ett tag oxå. Lyckades få ett föl med 23 i index o de sålde jag. Sedan så byfggde jkag om stallet så jag slapp betala.
Nu fick jag bygga om det igen. Men jag börjar väl att sortera lite i boxarna efter jag sett vad jag fått för föl o om ja bara har kassa starthästar.

Okej, ska se om jag lyckas förklara det här på ett enkelt sätt :angel:

Du räknar ihop alla förmågornas (löpteknik, kondis osv) värde (miserabel = 1, värdelös =2 osv). Vilka värden som kommer efter vilka hittar du under "hjälp" i vänstermenyn på sulky.

Maxvärde på ett nyfött föl är 28 (7 förmågor, en fölunge födds med max "knackig" på samtliga förmågor). Sämsta värde en fölunge kan ha, som jag förstått det, är 10 (muskler är sämst "värdelös" som nyfödd).

20 anses som bra, 18 är typ godkänt. Men det beror på vem man frågar ;)

Själv har jag haft 22 på min "bästa" och 12 på den "sämsta", medel ligger på 17,44 på alla mina avkommor (3 säsonger - 25 föl). Ska bli intressant och se om jag lyckas höja det den här säsongen - 11 föl väntas!! :devil:

Precis! ;)

Det bjuder jag på - för den här gången! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 840
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025