Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Tycker förslaget var bra att stall som har fler än en häst i ett lopp bara får poäng för bäst placerad.
tycker annars att propositionerna ser bra ut, täcker de flesta "klasserna".

så du tycker inte att jag ska ändra då eller? Dom två senaste loppen har ju varit svåra och fylla.. det är ju tråkigt.. byter jag som jag sa så kommer det fortfarande finnas lopp för alla sorts hästar.. men det kommer finnas fler för hästar i de lägre klasserna.. tycker det verkar som att det är sånna hästar vi har flest av :D

jo precis mest lusar har vi hahah :D

men får man poäng elelr inte om man anmäler en med minre pengar om de placerar sig? så jag vet var sjag ska anmäla mina...

det här är ju sista loppet innan bukemästaren så vi gör väl så då.. alla får poäng.. men nästa säsong blir det helt enligt reglerna.. bara anmälningar efter vad proppen tillåter annars poängavdrag

Tror det blir lättare att fylla loppen nästa säsong med lägre klass på loppen, vi verkar inte ha stallen fyllda med topphästar :angel:

nu hänger jag inte med.....
på bukesidan på sulky står det: NUVARANDE PROPOSITION*: Minst 100 000 kr, 16/10

men när man sedan ska anmäla till loppet står det 3 åriga och äldre Alla.

Är det möjligt så att det inte går att skriva nåt annat o att vi själva ska ta hänsyn till hur vi anmäler?
Jag har i så fall anmält rätt men har missuppfattat.
Är de på detta vis så har bara orchidée d'anou tjänat knappt 7000

O min ösnkade propp.... jag sålde hästen.... *ledsen*

Det funkar tydligen bara att ha en längd på loppen och öppet för alla, men vi har bestämt att vi ska ha olika propar på olika lopp.

vi hade även bestämt att göra lite undantag från propparna den här säsongen eftersom det i efterhand märktes att det var svårt att fylla loppen i de högre klasserna.. Men nästa säsong så ska jag göra om propparna lite så då kommer det nog inte bli någon problem att fylla dom..

Aha ok. men då hadej ag alltså missuppfattat det hela. NU fattar jag

Åter igen!!!! Vad anser ni om tvåårstävlnade????
Vilka krav ställer ni för att starta era tvååringar?

Jag brukar testa att starta dom flesta och funkar det inte så väntar jag.

jag har börjat att använda målet att dom ska alla fall vara anständiga på löptekninken. Alltså, maxad kondis o anständig på psyke o löp innan jag startar mina.

Jag brukar köra maxad på kondition och anständig på psyke.. men funderar på att vänta tills jag har anständig på både löpteknik och rytmik också.. för mina två åringar brukar inte gå så bra..

de har funkat ok för mig alla fall med anständig på löptekniken. kanske skulle prova att få anständig på rytmiken med kanske....

vem vinner bukeloppet??
Jag hoppas på en peng alla fall!

Nu har jag köpt in lite nya pollar så jag kan ha några som startar o några som pausar.
Dock måste jag träna upp dom 1 vecka till elelr nåt innan ja startar.
Har även handlat till mig en multilever a häst (föl eller ettåring.. minns ej nu).
Man får ju itne betäcka med honom längre.
:-(

Born to Move eller Kerstin Sylt tror jag kammar hem ligaloppet - men Shake the Bank är en underdog som kan bli farlig med klaff :D

Lycka till allihop! :)

trodde ju de var idag.....

Nu har jag varit smart och handlat in en massa hästar. Tänkte starta dom för mina behöver pausa. Men nähä... dessa behöver nog mer träning.
Nu har jag mer än 20 hästar så nu blir det en massa utgifter.
Lever på 39000 eller vad det är nu :-/

jag vill cokså köpa hästar men eftersom jag liger 89 tusen minus så får jag inte köpa några. fast 89 tusen minus var ju typ 400 eller 300 tusn minus innan. men knns svårt att komma upp i det även om jag säljer alla hästar hoppas på lite pengar i varje lopp synd bara det kostar varje vecka..

KL

tycker ni att vi ska ha reserver till bukemästaren eller ska det bara vara 10 finalister och om inte alla anmäler så får det vara som det är? Krångligt med reserver men samtidigt tråkigt om inte loppet blir fullt

ÅH, nu var de en hingst på sulky som var avelsrek. 4.
Man blir smått sugen.
Dock var han "bara" enorm. Kostade 6000.
E de helt tosigt att betäcka nu?
Eller är det värt det för han är 4????
Lightning Strikes talar vi om...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 871
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka