Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Lite impad blir jag av mig själv - De tre hästarna jag sa tidigare var 1:a 2:a och 3:a i mål! :D

När det gäller att betäcka, det är INTE värt att betäcka nu! Fölen hinner knappt träna innan de blir 1 år - jämför det med de som är födda vecka 1 och tränat i 12 veckor mot en född vecka 11 - den hinner träna 2 gånger... Men det är bara min åsikt. :)

För 6000kr tänker jag då inte betäcka! Det blir ju 8000kr med "betäckningsavgiften" till sulky på 2000kr. Kan betäcka 4 ston med min egen hisnande för den summan... Men som sagt, han lär vara bra Lightning Stikes, har många bra avkommor. :)

Finalister till Bukemästaren!
lenan 9p
Besten93 8p
cruiser 5p
Raven 4p
zaga 4p
lillcaksa 5p
StallW 3p
Zaga78 2p
hollo 2p
tinafinis 2p
Konie 1p

reserver
jazzaloss 0p
leotina76 0p
juvelen 0p

efter den 19/10 kl 23 får även reserverna anmäla om loppet inte är fullt..

reserverna är de som kommit sexa i de lopp vi haft

mina hstar som passar för detta lopp går ej att stryka. attans och dom startar eftre detta lopp harhaft anmälningarna:( tror jag...

Har anmält till bukemästaren nu :) tror inte pållen har så stor chans men han funkar hyfsat så hoppas lite ändå.

du får väl ta vilken häst som helst då.. spelar ju ingen roll

den 20 kan jag anmäla efter loppet. bara ingen hinner ta min plat då. fast det borde ju inte gå eller? såg loppet stängs en 20 23.00 puuh det va på håret..

ja vi får väl hoppas.. har ju sagt att det är öppet för reserverna från den 19onde.. kan inte göra nått åt det.. skulle kännas orättvist

Har säkert varit uppe förut men men..
När tycker ni man ska betäcka stona för att de ska föla i "rätt tid"? Alla går väl dräktiga en vecka, betäcker ni sista veckan den här säsongen för att få fölet den första veckan nästa säsong?

har du? jaha. det visste jag inte. år ju inte att göra nåt åt det isf. men isf tycker ju jag det är orättvist. had eju anmält dessa hästar innan förra loppet gick..visste ju inte när finalen gick jaja. shit happens.

jo jag förstår..

men då gör vi så här.. vi röstar.. ska vi ha reserver eller ej?
(alltså de som blivit finalister är de enda som får anmäla även om inte alla gör det eller så har vi reserver som hoppar in om loppet inte är fullt en dag innan.)

jag röstar för inga reserver

ni har till imorgon kl 23 på er att rösta.

haha då röstar jag på..INGA reserver ;) för visst går det att köra lopp även om inte alla anmäler?

hade jag vait reserv som du hade jag också velat det ;)

Tycker att det kan bli lite "fusk" med reserver, de med noll eller väldigt få poäng har ju inte kvalificerat sig för bukemäsgtaren. Nej jag röstar EMOT reserver. Annars blir det bara fel med själva poängen av loppet tycker jag.

Jag tycker att vi ska ha reserver, MEN de måste ha några poäng för att få vara med i Bukemästarn! Sen om vi den här säsongen inte gör så spelar mig ingen stor roll, jag har ingen häst jag kan anmäla, tyvärr, just nu.

Det är enkelt att deltaga i ett ligalopp och på det vara "kvalificerad" till Mästarn. Det är en annan sak om man plockat poäng (men inte tillräckligt) i ligaloppen men att dessa inte räcker till en final, då är det ok om någon redan kvalificerad AVSÄGER sig sin plats (det kan ju vara så att man inte har en häst för just det loppet för man planerat in tävlingssäsongen lite annorlunda) för att ta in reserven som kommer "näst på tur".

Min åsikt :cool:

Ja, ja... Jag har anmält nu ändå... Var nog dumt, men, men :)
Hon går till avel nästa säsong, så det här blir nog hennes sista lopp.

*kl*

vem är den där bogga som anmält till bukemästaren?

ingen aning.. har precis skrivit ett meddelande till h*n där jag sa åt h*n att stryka eller få 5 minuspoäng nästa säsong.

Vem var det som blev utan plats nu då?

loppet är ju stängt så det går inte att göra nått åt heller

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 871
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka