Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

KL

har läst lite vad ni tyckte om reserver.. Tycker att vi gör så att vi har reserver.. men endast om någon finalist avsäger sig en plats så får nästa på listan hoppa in, men bara om denne har någon poäng.

Bar aså ni vet så kan ja vara glömsk till att anmäla :-)

Min sambo får inte vara med i bukeligan?
Han är ju inte precsis här inne o skriver nåt...
Vad tycker ni?

:-)

kan han inte skaffa sig en profil här då och sen bli medlem i ligan :D bara bra med flera om någon går ur.. vill inte bli tvungen att sluta med ligaloppen..

Kan förklara detta med "Bogga". Det är gubben min, som inte fattade att han skulle läsa proppen för övrigt och när han såg medelandet från Lillkaksa var det för sent att stryka.....

Han skriver här vid enstaka tillfällen och då använder han mitt inlogg, tror att han då brukar "underteckna" med Micke eller Bogga....

Han är nu skuldmedveten och lovar på heder och samvete att ALLTID läsa propparna hädanefter... (Om han någonsin vågar anmäla till ett Bukelopp igen .... hihi)

hahaha.. min skrämseltaktik fungerar alltså :D tyckte väl jag kände igen det användarnamnet..

Snart hingstadags!!!
Vilka ska ni ha??
Jag ska lägga beslag på nån av följande: Fox Walts, Cittra, Olympus Star eller Law.

Min favorit Multilevel Enegry får ju inte användas mera.....

Kan nån tipsa om fler HINSNANDE hingstar som har visat bra avkommor så jag har lite mer att välja på???
Laws avkommor har ju inte börjat starta än.

jag ska använda min egna hingst ja.. tänkte chansa lite.. man vet ju aldrig :) Har en avkomma sen förut och den har tjänat strax över 50 tusen.. är då mer än va mina tjänar i genomsnitt :angel:

KL

åhh jag är sur på mig själv.. när jag var ny på sulky så köpte jag en två åring för nån tusen lapp.. visste ju inte hur man skulle träna på den tiden så jag tränade muskler.. hon gick inget i loppen.. what a chock..

nu har jag tagit hem henne igen och hon är nu 5 år.. i fredags blev hon enorm på kondition och är inte maxad! :eek:

Min första hisnande häst har jag haft pensionerad i flera säsonger..

GAHH

Kommer använda mina egna hingstar; Helmer J (hisnande) samt Fjant Tratten (enorm, B-rankad). De föl jag fått hittills har sett lovande ut, ingen har maxat ännu så jag vågar inte säga vad de lämnar än, dessutom har de inte så många avkommor än :D

Ett av stona som "fanns i stallet" när jag startade maxade på hisnande för ett tag sedan, så henne sätter jag bums in i avelsboxen nästa säsong! :bump:

Min första hisnande häst har jag haft pensionerad i flera säsonger... GAHH

Inte för att jag vill grusa dina förhoppningar eller så, men bara för att de inte maxar på enorm första veckan behöver det inte betyda att de är hisnande (själv upplevt det tyvärr). :crazy:

Men jag håller tummarna att den går upp på hisnande åt dig! :)

Kan ju passa på att göra reklam för min Sirloin. :)
Han är Hisnande, avelsrek steg 3.
Har lämnat bl.a Always Somewhere 8 år 1 228 440 kr, Jealousy 6 år 440 920 kr och Blitz Linnéa 2 år 20000 kr.

knapplån

När tänker ni betäcka era ston?

tisdag eller onsdag vecka 12 blir det för min del. Förutom de som är 7 nu, det blir en vecka senare för dem :smirk:

Mina två hingstar (se tidigare inlägg) är ganska oprövade men kommer att finnas tillgänglig för 2000kr/st från och med måndag v12.

Det verkar ändå gå rätt bra för en hel del som använder sina egna hingstar!!!

Missdragon: Varför just tisdag eller onsdag?

Jag kommer sitta inne kl 00:00 på natten mellan sön o mån bara för att se vilka som kommer ut.
Har haft lite kontakt med hingsthållarna oxå så de ska förhoppningsvis lösa sig.

_Runaway_:Vecka 12 blir det här med. Någon dag..

Missdragon: Varför just tisdag eller onsdag?

Bara för att jag inte är som alla andra ;)
Näe, men skämt å sido - "alla andra" betäcker måndag. Hörde någon som sa "vill väl inte ha ett måndagsexemplar" - och några av mina som var betäckta på måndagen denna säsong fick sämre avkommor än de ston som var betäckta någon dag senare (jag kunde inte betäcka alla samtidigt eftersom några var låsta...), de flesta av dem är likvärdiga, jag har inga hejdundrande bra märrar - har ju inte råd! :cry: Så jag tänker prova den taktiken denna säsong - de får iaf samma träning som de som är födda på måndagen :D

Dessutom har jag förmodligen ingen dator tillgänglig på måndagen! :crazy: Hur ska det gå??

Att sitta uppe på natten ligger mig inte för (säger hon och är uppe mitt i natten...:D), har nog svårt att somna som det är (som nu...)... :(
Lägger nog ut mina sent på söndag kväll - det lär inte vara någon "springande efterfrågan" på dem direkt ;)

Senast ändrad av en moderator:

Måndagsexemplar. Är du skrockfull????
Jag som lever efter andras åsikter.... Ska jag med strunta i måndagen??? ;-)

jag jobbar natt så jag kan hårdbevaka vilka som nässlar in den bästa hingsten på natten.

Nån som vet någon atraktiv hingst på sulky?

Skrockfull??? Jag???? :angel: Huuur kan du tro något sådant??? :o :D

Blixt Pointer är en av mina favoriter om du vill ha hingsttips - har själv använt honom ett par gånger och med ett undantag så har de varit riktigt fina (en född med index 22).

Annars slår jag ett slag för mina egna! :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 653
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 871
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka