Vilka är "Våra egna"?

Ja det ar fordomsfullt. Efter att ha bott i en sma stad dar mange utlandska killar valdtar och brakar sa ar jag nog lite fordomsfull. Jag vill inte behova vara det men sakar har hant som har gjort mig det.

Jag skulle mer an garna bli helt motbevisad och aldrig se nagon racistisk valdtakt igen och mina fordommar skulle stoppas.

Dom valdtakterna jag tanker pa sa har motivet helt varit att ''valdta en svensk tjej'' och inte ''valdta en tjej'', det har varit riktat direkt mot svenska tjejer. Grafitti uppkommer ofta pa platsen nagon vecka efter med nagot i stil med ''svensk hora'' etc, ni fattar.

Det går förstås inte att lova något sådant.Våldtäkter med rasistiska inslag kommer förstås kunna hända. Om vi däremot bara hade "svenskar" skulle vi bara ha klassiska svenska våldtäkter. Skillnaden i mängd våldtäkter skulle däremot vara marginell.

Det inte rättvist att döma ut invandrare i stort baserat på erfarenheter av de sämsta och mest uppmärksammade individerna. Kriminella gäng är trots allt ett undantag, inte en norm.

Vi ar infodda har, mamma och pappa betalade skatt.
Vi har ratt till dessa pengar.
Senare i livet betalar vi tillbaka skatt.
Min asikt.
Den förklarar en stor del av problemet.
Med ett sådant tankesätt får man ingen samhällsutveckling.
Det blir helt statiskt.

Du skatt är inte som ett sparkonto.
En liten upplysning bara.

Okej.

Så om du bor i England - upphör alla dina rättigheter till sjukvård eller utbildning?

Och eftersom du har flyttat från Sverige så tänker du alltså inte heller betala tillbaka?

Jag bor bara i england, tillhor sverige och del av min lon gar till svergie, jag pluggar distans pa sidan av.

Det går förstås inte att lova något sådant.Våldtäkter med rasistiska inslag kommer förstås kunna hända. Om vi däremot bara hade "svenskar" skulle vi bara ha klassiska svenska våldtäkter. Skillnaden i mängd våldtäkter skulle däremot vara marginell.

Det inte rättvist att döma ut invandrare i stort baserat på erfarenheter av de sämsta och mest uppmärksammade individerna. Kriminella gäng är trots allt ett undantag, inte en norm.

Domer inte ut alla som valdtakts man, bara sager att det har gatt upp i statistiken sedasn vi tog in mycket folk.

Finns manga bra manniskor och manga daliga pa bada sidor.

Problemen kommer delvis med folket, delvis fran hur dom satts in i samhallet har i sverige.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 354
Senast: malumbub
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 873
Senast: Mineur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 896
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 755
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V