Vilka är "Våra egna"?

Utan att göra en värdering, så "våra egna" är för mig den som ( oftast arbetat och) betalat skatt i Sverige, eller den vars föräldrar har betalat skatt i Sverige.
Skatten finansierar den samhälleliga tryggheten (skola, sjukvård osv), skulle ingen betala skatt skulle vi inte ha någon sådan. Vi bidrar alla till den genom att betala skatt, eftersom jag har betalat skatt har jag också "rätt" att använda den.

Det där var den vidrigaste smörja jag läst på mycket länge!
:turd:

Det är i princip omöjligt att diskutera med någon vars utgångspunkt är att alla manliga invandrare är presumtiva våldäktsmän som behöver uppfostras.
:banghead::banghead:

Det menar jag inte alls, doch har statistiket pa valdtakter hojts efter mass invandring.
Det skyller jag pa staten, inte personerna direkt, aven om det finns rovhattar dar men likasom svenskar.

Du far jattegarna fortsatta diskutera med mig pa en hovlig niva. Jag vill jattegarna fosta vad din asikt ar, om du respekterar min :)

Utan att göra en värdering, så "våra egna" är för mig den som ( oftast arbetat och) betalat skatt i Sverige, eller den vars föräldrar har betalat skatt i Sverige.
Skatten finansierar den samhälleliga tryggheten (skola, sjukvård osv), skulle ingen betala skatt skulle vi inte ha någon sådan. Vi bidrar alla till den genom att betala skatt, eftersom jag har betalat skatt har jag också "rätt" att använda den.

Valdigt bra sagt :)

Fast du har ju kostat bra mycket mer än en vuxen invandrare

Det menar jag inte alls, doch har statistiket pa valdtakter hojts efter mass invandring.
Det skyller jag pa staten, inte personerna direkt, aven om det finns rovhattar dar men likasom svenskar.

Du far jattegarna fortsatta diskutera med mig pa en hovlig niva. Jag vill jattegarna fosta vad din asikt ar, om du respekterar min :)

Jag läste ifatt baklänges, så jag tänkte att :turd: kanske var överdrivet. Sen såg jag ditt inlägg, och sättet du uttryckte din åsikt fick den verkligen att se riktigt rutten ut.

Jag såg en grymt bra delad text (status) på fejjan idag som jag härmed kopierar in här i ämnet vad vi har kostat innan vi ens börjar betala tillbaka i form av skatt

Jag föddes på Gävle BB sommaren -86, det kostade ca 25000kr.
Jag fick sedan barnbidrag en gång i månaden i 15år, totalt ca 140000kr.
Jag gick sedan på förskola i 4år, det kostade ca 300000kr (jag fick även börja på ett nybyggt dagis, vet ej vad den byggnaden kostade, men vi fick en egen "mat-tant", hon hette Ellinor och om en var hungrig innan lunch kunde en gå dit och få en smörgås eller en frukt, jag var alltid hungrig).
Jag gick sedan 9år i grundskola (fyra av nio år fick jag gå på en helt nybyggd skola, vet ej kostnaden för det bygget), den notan landade på ca 700000kr.
Ska tilläggas att då har jag inte ens räknat alla extraresurser som lades på mig i form av extrasamtal med lärare, mentorer och rektorer; jag var en sån där "Åh, hon har sådan stor potential, om hon bara kunde anstränga sig lite!"-elev. Uppdatering? Min potential ligger fortfarande nedpackad i en kartong på vinden.
Jag gick sedan i gymnasiet i ca 3,5 år. Det kostade med studiebidraget och utbildningen ca 350000kr. Jag gick om ett år och blev sedan utslängd.
Vad säger du om det då, Sverige? Pengar väl spenderade, eller hur?
Eftersom jag inte hade något fullständigt gymnasiebetyg, inte hade några planer i livet, ville flytta hemifrån men hade liksom inget jobb så tänkte jag att komvux var en bra idé, min utbildning där kostade ca 100000.
Jag lånade även pengar av dig då, jag har inte betalat tillbaka det än, du har inte klagat.
Jag fick också en del pengar då, som tack för att jag blev utslängd från gymnasiet eller nåt, i runda slängar 50000.
Just ja, när jag ändå pratar om utbildning. Jag har läst några strökurser på högskola också. Jag har inte "blivit något" för det, hälften av kurserna läste jag inte klart och du betalade allt. Mitt mål är såklart att ta en högskoleexamen, kanske går det bättre att plugga som 30-åring, kanske inte, en sak är iaf säker; du står för kalaset!
Jag jobbar som personlig assistent, ett jobb där jag inte producerar en köpbar produkt, utan utför en tjänst som helt betalas av dig. Jag behåller ju inte hela min lön, du får ju en del tillbaka varje månad som du kan ge till andra, men säg att jag hittills fått behålla ungefär 1,5miljoner av det jag fått. Och det är ju inte riktigt sanningsenligt, för jag har ju kostat dig väldigt mycket mer med arbetsgivaravgifter m.m.

Utöver det så bodde jag typ på ungdomsmottagningen, jag blev påkörd av en bil och fick åka ambulans till sjukhuset, jag hängde på ungdomsgård, jag fick gå till tandläkaren gratis i tjugo år, mina föräldrar fick pengar för att vara hemma med mig när jag var sjuk som barn, jag snattade på affärer när jag gick i högstadiet (sånt är väl för fan preskriberat nu?!), jag körde in ett stämjärn i handen och fick sy, mitt jobb betalade mina glasögon, jag var deprimerad i våras och går fortfarande i terapi - sedan långt tillbaka med högkostnadsskydd, jag är rökare, jag pensionssparar inte och jag skolkade från säkert 5-7% av mina totala utbildningstid.

Visst, jag är en rätt rolig person och jag tror att jag är rätt omtyckt, men jag bidrar egentligen inte med så jävla mycket.
Nu kanske, eller snarare förhoppningsvis, några som känner mig vill hoppa in och argumentera för att mitt människovärde inte sitter i vad jag kostar eller genererar.
(Bra, jag håller fullständigt med!)

Men varför pratar vi aldrig om vad jag kostar?
Varför frågar ingen hur många Cilla den här kommunen och det här landet har råd med?
Varför är ingen modig nog att gå emot PK-eliten och våga fråga hur du hade råd med min "utbildning" som jag mestadels sket i när du inte har råd att ge SYLT TILL PENSIONÄRERNA?!
Varför pratar ingen om att jag är ohållbar i längden?
Varför blev det ingen jävla löpsedel när den ekonomiska prognosen för min utbildning gick i stöpet?
Varför tycker ingen att det 'räcker nu' med mina jävla halvfärdiga utbildningar och subventionerade läkarbesök?
Varför kräver ingen att jag är tacksam och gör rätt för mig, varför brann varken min skola eller mitt dagis ner och varför i helvete är det okej att just mitt liv kostar så jävla mycket pengar?

Ingen pratar om det och ingen verkar bry sig.
För att jag föddes på Gävle BB och ser ut såhär.
Och då undrar jag, kära Sverige, vad är det om inte rasism?

Jag kan hålla med så långt att det av rent organisatoriska skäl förmodligen fungerar bäst om länder har ett större ansvar för sina medborgare än andra. Det finns förstås också någon gräns för hur många invandrare ett land kan ta emot under en viss tid.

Med det sagt tycker jag att vi bör har råd med ganska stort flyktingmottagande, och i en krissituation som nu tycker jag att det är vad anständigheten kräver.

forvirrad.

Utveckla garna :)

Du skrev såhär:
Eller sa kan vi ju ta in ''de andra'' och bara vanta hur lange det tar innan de valdtar ''vara tjejer''

Ursakta att jag saknar svenska aao

Om du frågar mig så är avsaknaden av "åäö" det minsta problemet. Det låter fördomsfullt, och formuleringen är alldeles för direkt för att motiveras av säg statistisk överrepresentation.

Jag har läst att antalet anmälda våldtäkter visserligen ökat, men att andelen som upplever sig utsatta för olika sexuella övergrepp inte gjort det. Det kan tolkas som att folk helt enkelt i högre grad vågar anmäla när de utsatts för sexualbrott, och inte som att dessa ökar. Det är ju ett rätt stort mörkertal just när det gäller våldtäkter eftersom många kvinnor tyvärr skuldbeläggs om de vågar gå ut med vad de utsatts för.

Inte saker pa vad du menar med det?
Så du vet alltså inte hur illa Svenska killar beter sig när de är på semester.
I Thailand så utnyttjar de manliga turisterna ofta prostituerade.
Och de nyttjar både kvinnor, flickor och små pojkar.
I Spanien så super de sig fulla och våldtar andra turister.

Svenska män är inte ett dugg bättre på den punkten än andra män.
Värst anser jag dock att Kapten Klänning är.

Du skrev såhär:

Om du frågar mig så är avsaknaden av "åäö" det minsta problemet. Det låter fördomsfullt, och formuleringen är alldeles för direkt för att motiveras av säg statistisk överrepresentation.

Okej, forst, bad bara om ursakt da det ser sa hemskt ut utan svenska bokstaver, ursakta att jag bad om ursakt

Ja det ar fordomsfullt. Efter att ha bott i en sma stad dar mange utlandska killar valdtar och brakar sa ar jag nog lite fordomsfull. Jag vill inte behova vara det men sakar har hant som har gjort mig det.

Jag skulle mer an garna bli helt motbevisad och aldrig se nagon racistisk valdtakt igen och mina fordommar skulle stoppas.

Dom valdtakterna jag tanker pa sa har motivet helt varit att ''valdta en svensk tjej'' och inte ''valdta en tjej'', det har varit riktat direkt mot svenska tjejer. Grafitti uppkommer ofta pa platsen nagon vecka efter med nagot i stil med ''svensk hora'' etc, ni fattar.

Hur kan du vara säker på att det inte är tvärt om?
Att "Våra Män" har tagit sig friheten att våldta "Deras Kvinnor"?

Svensk tjej valdtagen pga att hon ar svensk. Inte pga att hon ar attraktiv eller klatt sig utmanande(inte for att det ar en anledning men ni fattar) utan enbart for att hon var svensk.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 354
Senast: malumbub
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 873
Senast: Mineur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 896
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 755
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V