Vikttråden 2023

-09 kg förra veckan. Det är egentligen för mycket men en kombination av att jag var förkyld och sjuk katt gjorde att jag åt betydligt mindre än vanligt.
Blir förhoppningsvis bättre denna vecka så det bromsar upp lite.
Min arbetsbyxor sitter iaf lösare nu när jag tappat 2 kg.
3 kilo till kommer bli perfekt, behöver inte byta storlek, bara ha lite lösare passform på mina kläder 😊

Och ändå har det hänt NOLL med vikten.

Ett par dagar senare står ändå vågen på ett kilo mindre! :up:

Försöker verkligen ta siffrorna med en nypa salt, placeringen av vågen, vätskebalansen i kroppen osv gör ju mycket så det är ju verkligen en pågående minskning över tid jag vill se, men det är bannemig svårt att inte nitiskt jämföra siffrorna när man tycker att inget händer :cautious:
Siktar i alla fall på att inte väga mig alldeles för ofta, det tror jag här mer skada än nytta för mig.

Står hopplöst stilla och 3 kg kvar till normalvikt typ (2,8 idag, ibland är det bara 2). Försöker lägga till yoga på kvällarna och ser om ngt händer. (enligt devisen att om jag gör yoga kan jag i alla fall inte äta smågodis just då eller ngt, har en otäck känsla av att den konsumtionen måste ned ytterligare, trots att den är ganska låg.)

Det kanske bara är inbillning, men såhär halvvägs genom september känns det ändå som att det börjar märkas lite skillnad på kroppen. Var på badhuset idag med barnen och kännde mig lite mindre obekväm i bikini (och dagens träning fick bli 0,5 km simning utöver ett par timmars lek med barnen! Kul med variation på träningen.) och det känns som att jag orkar lite mer och har lite mindre ont i ryggen (vilket egentligen är mitt främsta syfte med träningen).

Tittar jag på vågen är det ca -1,5 kg sen första september, så det är ju inte jättemycket rent viktmässigt, men jag är nöjd med att ha börjat komma igång med träningen och att ha lyckats hålla mig från allt för mycket godis utan större problem.

Suck, tredje veckan på exakt samma vikt. Inte ett gram mer eller mindre :idea: Några gram tycker man väl ändå att det ska diffa?

Efter att ha stått helt stilla så visade plötsligt vågen -0.6 Känns som att det inte stämmer egentligen men jaja, förhoppningsvis går det åt rätt håll. -0.8 till att byta första siffra.

Jag hoppar in i tråden efter graviditet och flerårigt lyckligt förhållande gett mig en viktökning på 15kg skulle jag gissa på. Vi har ingen våg hemma vilket är bra för mig för jag kan fastna i att väga mig hela tiden bli frustrerad av att inte se någon skillnad på två veckor och ge upp :angel: nåja. Insett att jag inte står ut att titta mig i spegeln längre och inte vill handla kläder samtidigt som knappt några av mina gamla kläder passar längre. Mitt främsta mål är dock att känna mig vältränad igen då jag hatar att vara otränad och svag. Jag vill också ha ork att göra roliga saker med mina barn. Första träningspasset igår. Kämpar med att stå ut med hur dålig form jag är i. Körde 3*15 knäböj och försökte mig på 3*15 Bulgarian split men slutade på 1 set på 15 och 1 på 8. Sen var jag död. :( men försöker vända tankarna att jag tog mig till gymmet och började! Idag blir det promenad. Har varit liten hela livet. Storlek 34. Nu är jag nog storlek 40.siktar på storlek 36/38 men framförallt att känna mig stark. Vill fortsätta kunna åka snowboard och vandra när mitt barn växer upp. Ett stort mål ät att bli så stark att jag orkar fjällvandra med barnen.

Jag hoppar in i tråden efter graviditet och flerårigt lyckligt förhållande gett mig en viktökning på 15kg skulle jag gissa på. Vi har ingen våg hemma vilket är bra för mig för jag kan fastna i att väga mig hela tiden bli frustrerad av att inte se någon skillnad på två veckor och ge upp :angel: nåja. Insett att jag inte står ut att titta mig i spegeln längre och inte vill handla kläder samtidigt som knappt några av mina gamla kläder passar längre. Mitt främsta mål är dock att känna mig vältränad igen då jag hatar att vara otränad och svag. Jag vill också ha ork att göra roliga saker med mina barn. Första träningspasset igår. Kämpar med att stå ut med hur dålig form jag är i. Körde 3*15 knäböj och försökte mig på 3*15 Bulgarian split men slutade på 1 set på 15 och 1 på 8. Sen var jag död. :( men försöker vända tankarna att jag tog mig till gymmet och började! Idag blir det promenad. Har varit liten hela livet. Storlek 34. Nu är jag nog storlek 40.siktar på storlek 36/38 men framförallt att känna mig stark. Vill fortsätta kunna åka snowboard och vandra när mitt barn växer upp. Ett stort mål ät att bli så stark att jag orkar fjällvandra med barnen.

Bulgariska utfall är ju vidriga 😁 du var ju som sagt grym som var på gymmet, hejjar på dig!
Alla börjar nånstans 😊

Tillfredsställande!
20230923_103632.webp

Jag har slarvat totalt i några veckor när annat i livet inte gått som planerat. Men vägde mig idag och + 0.7 är ändå bättre än jag väntade mig. Nu har jag storhandlat så jag har bra mat hemma och förhoppningsvis ska jag kunna motionera som planerat.

+0.3 :down: misstänker att det är ugnspannkakan bl.a som spökar. Så fort jag äter snabba kolhydrater, pasta ris, vitt mjöl osv sp pang! Går jag upp i vikt.

En månad avklarad!

Lite drygt 3 kg minus på vågen, jag har kommit ut och sprungit två gånger i veckan och tränat lite styrka framför träningsvideos på tvn. Kroppen känns mycket bättre efter att ha fått komma igång lite kombinerat med tre besök hos kiropraktor för att räta ut lite och kläderna sitter bättre. Sammantaget är jag jättenöjd med mig själv 💪

Jag skulle gärna gå ned ett gäng kilon till och tänker att jag gör en liknande ansträngning i oktober och sätter ett nytt mål efter det. Långsiktigheten är egentligen det jag tycker är svårast, men en månad i taget borde gå att klara av! Hoppas jag :nailbiting: Har ett litet ingrepp planerat i mitten av oktober som förhindrar träning ett par veckor efter det, men desto större anledning att tänka på maten tänker jag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023