Vikttråden 2023

En dag med lite mindre portion till lunch och middag. Inte superstor skillnad, men minskade ffa kolhydraterna som nog ofta är boven.

Efter 2 veckors uppehåll med träningspass pga knä som plötsligt gjorde ont, gick jag på pass igår igen. Ingen smärta idag! Skönt.

Ska prova att natta 3-åringen i vagn och samtidigt ta kvällspromenad. Har ju sagt att jag nu ska ta promenad varje dag när jag inte tränar...

Jag har bara insett att för att bli av med valkarna kommer jag behöva gå ner fyra, fem kilo till. Minst. Vikten i sig är helt ok, det är kroppen det är fel på.

Har kommit på mig själv med ett nytt fenomen - omedvetet småätande = x kilo upp i vikt.
Gissar att det är nån av de relativt nyinsatta medikamenterna som triggat det beteendet, men nu är jag ju medveten om att jag omedvetet småsnaskar 😅 så jag tänker mig gå ner kilona som smugit sig på nu över våren :up:

Är just nu ”mellan garderober”. Smalkläderna är för små och ”inte smalkäderna” ramlar av. Lite osugen på att köpa nytt eftersom jag tänker att jag faktiskt kommer att kunna ha ”smalkläderna” efter semestern ungefär.

Mkt klänningar blir det nog i vår. De sitter ju kvar. Kärt besvär ändå.

Jag har bara insett att för att bli av med valkarna kommer jag behöva gå ner fyra, fem kilo till. Minst. Vikten i sig är helt ok, det är kroppen det är fel på.
Utan att veta hur det ser ut och om det alls är sådant som går att bli av med så låter det som att du kanske borde träna och skaffa mer muskler snarare än gå ner i vikt? Då kanske du visserligen går upp i vikt men valkarna kan försvinna, vilket verkar vara vad du vill uppnå snarare än att gå ner mer.

Jag gick ner en 5, 6kilo vid insättning av Victoza och annan medicin för depression
Men sen tog det stopp
Problemet är att jag äter när jag är för trött.
Jag kan av olika skäl inte lägga mig direkt jag kommer från jobbet.
Sp då äter jag för att vara vaken….suck
Väger 110 pannor… första målet är att komma under hundra,..

Utan att veta hur det ser ut och om det alls är sådant som går att bli av med så låter det som att du kanske borde träna och skaffa mer muskler snarare än gå ner i vikt? Då kanske du visserligen går upp i vikt men valkarna kan försvinna, vilket verkar vara vad du vill uppnå snarare än att gå ner mer.

Ja absolut, men det är lite underligt, jag har enligt vågen gått upp 2 kg på en vecka, men kläderna sitter inte mer trångt än innan. Tyvärr är det valkar som vägrar att försvinna, medan resten av min former har försvunnit. De som jag gärna haft kvar.

At träna och få muskler skulle absolut vara det jag behöver. Inte bara av viktskäl utan också för att det håller blodsockret stabilt. Problemet är bara att jag hatar att träna.

Jag shoppar och känner mig fin när jag provar kläder, det var sjukt länge sen (flera år) ! Enda haken är att det är dyrt att byta storlek - jag behöver byta ut större delen av min garderob nu (klänningarna från förra sommaren är flera storlekar för stora, kjolarna ramlar bokstavligen av, ett par kavajer känns som tält..osv.). Men jag är glad! Har gått från L/XL och 42/44/46 till S/M och 38 i kläder. Kommer i min lilla tajta skinnjacka som legat undanstuvad i flera år. :banana::bump:

Kör 16:8 fasta nu i ett försök att kickstarta lite. Än så länge fungerar det bra rent hungersmässigt, kör ätfönster 12-20. Någon som provat? Hur har det gått?

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar