Vikttråden 2023

Det går seeegt här. Äter bra nån vecka men faller tillbaka. Går upp 2kg och ner två kg. Måste vara vätska som rör sig.
Hade behövt hitta något jag kan äta men som motsvarar luft typ 😂

Jag har velat ta en glass från frysen hela kvällen (onödigt att ha hemma, jag vet, men det var min man som köpte hem). Tänkt att jag ska göra det. Ni vet, man tänker, en liten glass, jag kan skärpa mig imorgon etc etc.

Men har sedan tänkt att jag kan ha de här tankarna och de här suget och ändå inte ta den.

Tiden har gått och nu är det så sent att jag snart ska sova. Jag kommer inte äta glassen.

Det lär vara en kamp imorgon också, jag får tänka att jag bygger lite karaktär. I helgen får jag äta den om jag vill.

Inte hänt något särskilt mer med vikten. Träningen har stannat av lite senare veckorna pga sjukdom men jag håller bra på att inte äta godsaker på vardagar.
(och i mindre mängd på helgen).
Min app hade ett jätteknasig uppgift till mig en dag. Jag skulle välja en sorts godis jag tyckte om och lägga den där jag kunde se den då och då under dagen och inte äta den. Puh!

Tänkte testa 8:16 för att se hur det känns. Ätfönster mellan 12-20 så snart dags för dagen första mål 🙂

Min app hade ett jätteknasig uppgift till mig en dag. Jag skulle välja en sorts godis jag tyckte om och lägga den där jag kunde se den då och då under dagen och inte äta den. Puh!

Haha, näää! Jättetaskig uppgift, varför göra det svårare än vad det är liksom 😅 Gjorde du den?

Har bestämt mig för att min viktdag är torsdagsmorgon. Idag -0,2 kg sen förra veckan. Inte mycket men jag är nöjd att samma vikt från förra veckan visade sig och sen lite lägre än det ändå.

Ingen träning för jag är fortfarande förkyld (långdraget det här), men cyklat till jobbet och tagit några promenader.

Suck, räknade ut att jag ska äta 948 kalorier om dagen för att gå ner i vikt. Jäklar i min lilla låda.
Hur har du räknat ut det?

Nyfiken i kombo med att ha räknat rätt ut rätt många såna där och a l d r i g varit i närheten av ett så lågt kcalintag med BMR inräknat behövs för (en hälsosam) viktnedgång..

Hur har du räknat ut det?

Nyfiken i kombo med att ha räknat rätt ut rätt många såna där och a l d r i g varit i närheten av ett så lågt kcalintag med BMR inräknat behövs för (en hälsosam) viktnedgång..

5 kilo på 10 veckor, så inte orimligt.

Blev glad att jag kommer i en kjol jag inte gjort på länge. Sedan mätte jag midjemått och blev ledsen. Jag ligger precis på gränsen till vad som är nyttigt och eftersom jag dessutom är kort så är det ännu sämre.

Suck, för många dagar och för mycket onyttigheter senaste dagarna. Långhelg var inte bra. Lättare hålla maten när vardagsrutinerna rullar på. Men måste samtidigt träna på att klara av att hålla matrutinerna trots att det är ledighet, för jag är ju ledig hela sommaren.

Det svåraste är på landet när jag är med min partners familj som fikar i ett. Och så glass etc på varje utflykt. Svårare att stå emot när andra äter och naturligt fikar. Men jag har klarat det förr så ska nog gå.

Katastrofhelg matmässigt.
Varit iväg hela långhelgen och det har inte varit bra.
Kämpa för att komma på rätt spår igen.
Tänk om man kunde äta vad man vill utan att vikten påverkades…..

Blä, kom också in i en dipp denna vecka. Fyllde år i tisdags och en vän kommer över med tårta och godis 😅 Åt en bit tårta och två bitar choklad. Men sen fanns ju den där chokladen kvar hemma så åt ett par bitar till både dagen efter och sen igår. Nu väntar helg på landet 😴 Jag känner mig motiverad till att lyckas bättre än förra gången och även försöka få till promenader kvällstid. Jag har varit dålig på träningen senaste veckorna också.

Struntade i att väga mig denna vecka då jag tappat motivationen och blir så nedslagen om vikten gått upp. Så jag kör vägning igen nästa vecka.

Depp, är inne i en period när jag överäter, tom när jag är mätt. Inte kul. Dessutom helt fel saker. Kommer knappast våga väga mig på måndag. Har iaf pratat med min läkare och jag har underhudsfett, inte bukfett, så det är bra eftersom det inte alls är lika farligt. Inte kul, men medicinskt mycket bättre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA