Vikttråden 2023

Överåt i går något galet. Idag mår jag illa och har inte ätit något öht förutom lite frusna jordgubbar. Jaja, förhoppningsvis så jämnar det ut sig.

Här går det dåligt 👎🏻 karaktären är noll och motivationen att motionera har också varit rättså låg.
Men idag hade vågen gått 0,8kg neråt. Misstänker såklart att det är vätska, men man kan ju inbilla sig och försöka glida vidare med moroten att det faktiskt hänt något.

Här står jag lite still, några hekto ner. Still (eller lite neråt) är ändå bättre än uppåt.

Är ändå nöjd med att jag fått till lite bättre vanor. Mindre gott (även under helger, men då "får" jag ändå äta men försöker tänka på att inte överäta) och lite bättre mat nu när det är varmare väder, blir mycket sallader i olika former.

Om jag bara skulle få in dagliga raska promenader tror jag vikten faktiskt skulle börja röra sig neråt i jämn takt.

PXL_20230614_090542257.PORTRAIT.webp

Dagens lunch! Lätt att äta bra såhär års.

Trots allt överätande i veckan (plus ett antal kexchoklad) så står jag kvar - tror jag. Kommer inte ihåg exakt gram. Fortfarande hägrar målet att ändra förstasiffran någon gång under sensommaren. Måste verkligen komma igång och motionera men har fortfarande inte kommit på ett bra sätt förutom gym (som jag hatar) eftersom jag inte kan gå, jogga, simma, cykla.

Den här veckan har varit typ katastrof.
På tisdag fick vi smörgåstårta på jobbet.
På onsdag åt vi en himmelsk buffé när vi firade mamma och på det massa drinkar.
I går var vi på personalresa och blev bjudna på BBQ.
Och idag gick jag på semester och firade först med glass och sen godis.
🫣

Deppigt. Förstår inte riktigt hur jag kunnat gå upp ett och ett halvt kilo på en vecka. Utan att äta för mycket och hyfsat hälsosamt. Funderar på om det kan ha varit pga veckan innan. Men ett och ett halvt kilo känns som mycket ändå.

Magsjuka här, och tänkte igår att om det finns nåt positivt är det kanske att jag tappade aptiten lite och så kanske jag kan utnyttja det och börja äta mindre portioner som följd av det.

Men nu är det dagen efter magsjuka, är redan sugen på chips 🤣

Ny våg inhandlad också, hoppas den är bättre än den förra! Positivt är att jag varit ute på landet senaste dagarna med massa av godsaker och fika, men hållt mig ifrån allt sånt 🎉

Magsjuka här, och tänkte igår att om det finns nåt positivt är det kanske att jag tappade aptiten lite och så kanske jag kan utnyttja det och börja äta mindre portioner som följd av det.

Men nu är det dagen efter magsjuka, är redan sugen på chips 🤣

Ny våg inhandlad också, hoppas den är bättre än den förra! Positivt är att jag varit ute på landet senaste dagarna med massa av godsaker och fika, men hållt mig ifrån allt sånt 🎉

Chips är ju det normala eftersom kroppen behöver återställs saltbalansen.

Jag hoppar ur denna tråden igen, jag blir stressad av all frustration, "nya tag" och förbud.

Tycker det går bra för egen del, hittat ett stabilare förhållande till mat och bättre rutiner på att äta fler riktiga mål mat (men äter någon godis minst varje dag fortfarande, utan att bli minsta stressad). Vikten har nog sjunkit max 1 kg (minns ej vad jag skrev upp först och pallar inte leta) men är stabil strax under 75 (det är jättekul att väga sig hela tiden fortfarande 😁) och jag mår bättre! Det känns som att jag hittat en stabilare grund att utgå i från. Hoppas på att få in lite mer motion tillsammans med hästen som rutin under semestern men jag har en del svårigheter med att få ihop vardagen så vi får se hur jag lyckas och hur länge. Men tror jag mått bra av att få in lite mer iaf! Och då kanske bli lite lättare ifall vi kan vilja gå ut på ridtur ibland jag och min häst :)

Ner lite så ett kilo till att byta första siffra. Det bästa är nog att det känns som jag gått ner om ni förstår. Kommer sakna sommaren med färska bär, frukter och grönsaker som smakar någonting.

Har hämtat en vibrationsplatta jag ska låna en månad. Ska bli intressant att se om den gör någon skillnad på lipödemet. Idag var benen rätt ”tomma”, kändes nästan lite märkligt.

Måste också börja planera kosten eftersom jobbet börjar snart och då kan jag inte vara såhär trött 😩

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV