Vikttråden 2023

Jag har velat ta en glass från frysen hela kvällen (onödigt att ha hemma, jag vet, men det var min man som köpte hem). Tänkt att jag ska göra det. Ni vet, man tänker, en liten glass, jag kan skärpa mig imorgon etc etc.

Men har sedan tänkt att jag kan ha de här tankarna och de här suget och ändå inte ta den.

Tiden har gått och nu är det så sent att jag snart ska sova. Jag kommer inte äta glassen.

Det lär vara en kamp imorgon också, jag får tänka att jag bygger lite karaktär. I helgen får jag äta den om jag vill.

Inte hänt något särskilt mer med vikten. Träningen har stannat av lite senare veckorna pga sjukdom men jag håller bra på att inte äta godsaker på vardagar.
(och i mindre mängd på helgen).

Jag har velat ta en glass från frysen hela kvällen (onödigt att ha hemma, jag vet, men det var min man som köpte hem). Tänkt att jag ska göra det. Ni vet, man tänker, en liten glass, jag kan skärpa mig imorgon etc etc.

Men har sedan tänkt att jag kan ha de här tankarna och de här suget och ändå inte ta den.

Tiden har gått och nu är det så sent att jag snart ska sova. Jag kommer inte äta glassen.

Det lär vara en kamp imorgon också, jag får tänka att jag bygger lite karaktär. I helgen får jag äta den om jag vill.

Inte hänt något särskilt mer med vikten. Träningen har stannat av lite senare veckorna pga sjukdom men jag håller bra på att inte äta godsaker på vardagar.
(och i mindre mängd på helgen).
Jag brukar köpa glass ifrån Nicks för att då gör det inte så mkt om jag äter en hel burk även i veckan när jag vill gå ner i vikt. :) 300-400 kcal för en hel burk är toppen!

64,9kg, -0,9kg (-19,6kg totalt). Mitt första mål (65kg) är uppnått. :bump::banana:

Nästa vecka ska jag tatuera låret, och sen blir det två sittningar till i juni. Jag får se hur det blir med träning under läkningen där, men promenader ska åtminstone funka bra. Jag lär också fundera och känna efter kring kroppen och vikten, om jag vill gå ner lite till, hur allt känns och så.

64,9kg, -0,9kg (-19,6kg totalt). Mitt första mål (65kg) är uppnått. :bump::banana:

Nästa vecka ska jag tatuera låret, och sen blir det två sittningar till i juni. Jag får se hur det blir med träning under läkningen där, men promenader ska åtminstone funka bra. Jag lär också fundera och känna efter kring kroppen och vikten, om jag vill gå ner lite till, hur allt känns och så.

Härligt! Wow, det var länge sen jag vägde 65 kg men jag minns den vikten som ganska bra för min kropp. Jag har ungefär lika mycket som du att gå ner.

Hur lång tid har det tagit för dig? 😊

Jag brukar köpa glass ifrån Nicks för att då gör det inte så mkt om jag äter en hel burk även i veckan när jag vill gå ner i vikt. :) 300-400 kcal för en hel burk är toppen!

Verkligen bra tips! Aldrig provat Nicks. Jag kan vara lite kinkig och inte tycka det är värt att äta saker som smakar konstgjort el inte lika gott, då äter jag hellre ingenting. Helst vill jag också sluta med beteendet att äta efter maten, det blir som en vana framför TVn på kvällen. Men jag har hört gott om Nicks och det kan ändå vara bra att ha ett kalorismartare alternativ att ta till, så tack 😊

Verkligen bra tips! Aldrig provat Nicks. Jag kan vara lite kinkig och inte tycka det är värt att äta saker som smakar konstgjort el inte lika gott, då äter jag hellre ingenting. Helst vill jag också sluta med beteendet att äta efter maten, det blir som en vana framför TVn på kvällen. Men jag har hört gott om Nicks och det kan ändå vara bra att ha ett kalorismartare alternativ att ta till, så tack 😊
Tycker att dom är helt okej! Chokladen och salted caramel är mina favoriter. :)

Jag är väldigt förtjust i Lohilo, en annan kalorisnål glass. Med förtjust menar jag lätt besatt :D

Kör 16:8 fasta nu i ett försök att kickstarta lite. Än så länge fungerar det bra rent hungersmässigt, kör ätfönster 12-20. Någon som provat? Hur har det gått?

Jag har kört 16:8 sen i januari och samtidigt i princip helt uteslutit socker och alkohol. Har mått väldigt bra av det och tappat 6 kg så långt. De flesta helger har jag brutit fastan då jag velat äta frukost med min familj, hade jag varit helt strikt hade jag nog kunnat tappa mer. Första veckorna var jag extremt hungrig på förmiddagen och tyckte det var jobbigt att inte få äta frukost men nu har det blivit en vana och känns inte alls jobbigt längre. Jag har 6-8kg kvar till nån slags målvikt och jag planerar att fortsätta med 16:8 tills jag når den vikten och förmodligen längre än så.

Att ätfönstret stänger kl 20 har varit mycket gynnsamt för mig, det är framförallt då som jag blir sugen på saker. Att jag dessutom kan äta helt vanlig mat både lunch och middag gör att det känns som en väldigt liten påverkan på resten av mitt liv. Jag har inte varit öppen med mitt mål om viktminskning till någon mer än min man och t.ex. på jobbet märker ingen av det vilket jag tycker är skönt.

Hoppar runt på samma ställe. Just nu lite upp, inbillar mig att det är träningen i helgen, men sannolikt är det något jag ätit :(
Delvis träningen, kanske! ned igen till 68,2 men det är kanske bara idag och det far upp igen i morgon, och jag ska ju ned till 67,8 igen helst.

Idag visade vågen faktiskt -1,4 kg sen sist (minns inte om det var en, två el tre veckor sen). Kändes lite peppande ändå, även om det kan ha med menscykeln att göra också 🤸 Ska nog väga mig lite mer regelbundet nu, kanske någon gång i veckan, och även regga vikten.

Sörjer över att jag inte längre kan frossa i jordgubbar. Var så fantastiskt när suget kommer att äta jordgubbar. Försöker fortfarande avstå från snabba kolhydrater, pasta, vitt ris, bröd. Grubblar på ett bra jordgubbsubsitut. Ska väga mig på måndag så får vi se om jordgubbarna har haft någon effekt.

Tyvärr köpte jag hem kexchoklad och sorbet.

Sörjer över att jag inte längre kan frossa i jordgubbar. Var så fantastiskt när suget kommer att äta jordgubbar. Försöker fortfarande avstå från snabba kolhydrater, pasta, vitt ris, bröd. Grubblar på ett bra jordgubbsubsitut. Ska väga mig på måndag så får vi se om jordgubbarna har haft någon effekt.

Hallon och blåbär

Vad gör ni andra för att motivera er att fortsätta? Det är svårt med ett diffust, om jag går ner i vikt kommer det att minska risken för hjärt- och kärlsjukdomar i framtiden.

Jordgubbar är ju 1000 gånger bättre än kexchoklad, både med tanke på blodsockret men även vikten!

Vad gör ni andra för att motivera er att fortsätta? Det är svårt med ett diffust, om jag går ner i vikt kommer det att minska risken för hjärt- och kärlsjukdomar i framtiden.

För mig handlar det till största delen om att trivas i min kropp. Jag kände mig väldigt väldigt obekväm, tyckte inte alls om hur jag såg ut vare sig med eller utan kläder, och kände mig osmidig. (Jag lägger ingen värdering alls i vikt i sig generellt, en person kan vara vacker oavsett klädstorlek, men jag känner så när det gäller mig själv.)

Idag har varit en sån dag när jag ätit precis allt jag inte ska äta och i stora mängder. Jaja, det är bara att försöka klänga sig upp på vagnen igen. Orättvist att det är lättare att äta för mycket kalorier på en dag och sedan få sota för det i en vecka eller mer.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar