Ok, så trist.Ja ett ledband som är uttöjt, provat sjukgymnastik och sånt, men inget som hjälpt. så vid ridning måste jag ha lindat samt styva känger. Kan ej ha ridstövlar annars hade det varit bättre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, så trist.Ja ett ledband som är uttöjt, provat sjukgymnastik och sånt, men inget som hjälpt. så vid ridning måste jag ha lindat samt styva känger. Kan ej ha ridstövlar annars hade det varit bättre.
Det låter klokt! Det känns som att du har en långsiktig hållbar plan. Att äta godis är fullt normalt, men beroende på hur mycket man rör sig kan man behöva begränsa intaget. Jag gör som du, köper skit/äter mackor till middag när jag är trött/stressad. Om jag åt vettig lunch + middag och fick in mer rörelse skulle jag nog hålla vikten bra. I dagsläget fungerar det inte riktigt och jag ökar långsamt i vikt. Så det viktigaste för mig är inte att banta (även om jag behöver det, midjemåttet behöver minska) utan att få in långsiktiga bättre vanor.Och nu när jag skrev inlägget insåg jag att alla gånger jag köpt en godisbit/chips eller snabbmat det senaste är i situationer där jag mått psykiskt dåligt av någon anledning och/eller varit alldeles för sen och hungrig av samma anledning, förutom planerade tillfällen typ mello. Jag ser liksom noll anledning att förbjuda mig själv från att köpa godis som lösning eller att straffa mig själv när jag gjort det, det bättrar ju inte på mitt mående och inte heller hjälper det mig till nya vanor för att undvika återupprepning.
För mig och min kropp är det vad jag vägde runt 20-25 163 lång 63 tung och det var väldigt bra (utom en dipp runt 59 när jag var 19 och hade för lite studiemedel och fick näringsbrist), då är jag muskulös och stark och lagom tjock. Dock klagade skolsköterskor osv på att det låg högt på gymnasiet det är väl då BMI 24,6 när jag var 17 o 159 - 160 eller ngt tror jag, sedan blev jag 3 cm längre. Nåja nu är mitt mål 66 och skulle ligga runt 25 i BMI då skulle jag vara stark och lagom tänker jag. Jag är och har alltid haft mycket muskler och kurvor.Den har jag också hört. Att man ska väga ungefär sin längd utan första siffran. Källa nån idrottstränare För mig och min kropp är det nog ett ok mått, om än jag trivs bäst med några kilo mindre.
Jag har gjort utrymme för godis, choklad och efterrätt, jag tycker verkligen att det är viktiga saker för mig (snacks är jag inte så jätteförtjust i). Om jag vill kan det finnas plats för en chokladbit nästan varje dag! (som i en ruta mörk choklad inte som i betydelsen -en snickers eller ngt) (men det blir inte så oftast) eller godis (men det är dåligt för tänderna har jag insett), efterrätt har visat sig vara lätt att få in så länge det handlar om ugnsbakad eller kokt eller konserverad frukt med vispad grädde. Men en kanelbulle eller en bakelse eller semla eller glass är verkligen väldigt mycket så då blir det mer av att äta halva eller svårt att få in.Och nu när jag skrev inlägget insåg jag att alla gånger jag köpt en godisbit/chips eller snabbmat det senaste är i situationer där jag mått psykiskt dåligt av någon anledning och/eller varit alldeles för sen och hungrig av samma anledning, förutom planerade tillfällen typ mello. Jag ser liksom noll anledning att förbjuda mig själv från att köpa godis som lösning eller att straffa mig själv när jag gjort det, det bättrar ju inte på mitt mående och inte heller hjälper det mig till nya vanor för att undvika återupprepning.
Och nu när jag skrev inlägget insåg jag att alla gånger jag köpt en godisbit/chips eller snabbmat det senaste är i situationer där jag mått psykiskt dåligt av någon anledning och/eller varit alldeles för sen och hungrig av samma anledning, förutom planerade tillfällen typ mello. Jag ser liksom noll anledning att förbjuda mig själv från att köpa godis som lösning eller att straffa mig själv när jag gjort det, det bättrar ju inte på mitt mående och inte heller hjälper det mig till nya vanor för att undvika återupprepning.
Ja ett ledband som är uttöjt, provat sjukgymnastik och sånt, men inget som hjälpt. så vid ridning måste jag ha lindat samt styva känger. Kan ej ha ridstövlar annars hade det varit bättre.
Jag funderar faktiskt på vad som blir dyrast till nästa vinter.... Iomed att elen också har gått upp. Både tomat och paprika är ju inga som helst problem att odla året runt med lite plats inomhus och rätt lampa. Men... Jag har två lampor, en på 400 watt och en på 200 watt. De ska vara tända 12-16 h/dygn. Hur räknar man ut kostnaden för det? Kanske går på ett ut med dagens priset om man äter mycket tomat/paprika.Jahapp gått upp ytterligare från förra veckan. Orkar inte riktigt med det hela. Antagligen svullandet av diverse onyttiga saker. Blir galen på blodsocker som föranleder sorbet/glass. Försöker undvika snabba kolhydrater men köpte några bakpotatisar och tänker mig någon kalorifattig röra på det. Svårt att leva smalt, enkelt och snålt. Frukt och grönsaker har ju tyvärr skenat i pris.
Ja stavar har jag provat, dock inget som hjälpte. Annars ett mycket bra tips.Har du testat stavar som avlastning? Ibland kan det räcka med en stav som avlastar om det bara är ena knät. Jag fick problem med ett knä i somras och kunde knappt ta ett steg utan huggande smärta, men med en stav så kunde jag ändå fjällvandra i tre veckor. Tanken är alltså använda stav/stavar som stöd inte som motionsverktyg.
Jag kan ha missat något men det låter osunt att ligga så lågt.Grubblar på hur sjutton jag ska komma under 1000 kalorier/dag. Jag äter fortfarande för mycket, även om det är klementiner och mini-keso (iofs bakpotatis de två senaste dagarna). Kollar lite på kalorier och mini-keso är inte så mycket mindre än tex sorbet, som man dessutom konsumerar i mycket mindre mängder. En förpackning mini-keso 500 g och där går hälften av min totala konsumtion. Fem-sex klementiner och där går nästan det kvarvarande.
Grubblar på hur sjutton jag ska komma under 1000 kalorier/dag. Jag äter fortfarande för mycket, även om det är klementiner och mini-keso (iofs bakpotatis de två senaste dagarna). Kollar lite på kalorier och mini-keso är inte så mycket mindre än tex sorbet, som man dessutom konsumerar i mycket mindre mängder. En förpackning mini-keso 500 g och där går hälften av min totala konsumtion. Fem-sex klementiner och där går nästan det kvarvarande.
Grubblar på hur sjutton jag ska komma under 1000 kalorier/dag. Jag äter fortfarande för mycket, även om det är klementiner och mini-keso (iofs bakpotatis de två senaste dagarna). Kollar lite på kalorier och mini-keso är inte så mycket mindre än tex sorbet, som man dessutom konsumerar i mycket mindre mängder. En förpackning mini-keso 500 g och där går hälften av min totala konsumtion. Fem-sex klementiner och där går nästan det kvarvarande.