Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in här jag med. Har gått ner 22kg sen i augusti och har 5-7kg kvar lite beroende på hur det känns.

Är en sån som alltid ger upp på upploppet, men nu ska jag i mål! Min omgivning börjar tjata på mig att det räcker men mitt mål är mitt mål och jag ska dit. Då ligger jag på BMI 22-23 och borde dra 36 i kläder (drar 36-38 nu, 42-44 i starten )
Wow, starkt jobbat! Jag är precis i starten av typ samma resa. Ge inte upp, heja heja!

22/1 - 69,2 kg
29/1 - 68,2 kg (–1,0)
5/2 - 67,3 kg (–0,9)

Det går fortsatt bra. :) Jag tror att jag börjar hitta mitt vinnande koncept; jag fördelar om maten så att jag äter en större del på dagen (när jag faktiskt behöver energin) och mindre på kvällen. Det är lättare att stå emot småätandet/godiset och så mår jag ju bättre rent allmänt. Men jag fortsätter jobba på timingen med mellanmålen.

Dagens lunch blev sötpotatissoppa med kikärtor, billigt, vegetarisk, nyttigt och gott!

Invägning på söndag, ska försöka röra på mig mycket i helgen och undvika sötsuget.

Jag är fortfarande fläskig, men när man med lätthet kan knäppa de byxorna som varit för tighta ett tag ÄVEN när de är nytvättade... det är en GOD belöning :up:!

Det ska jag fira med en semla eller en bit kladdkaka, det är ju lördag idag :D!

Den här veckan har jag inte varit slavisk, men ändå lyckats undvika "det lilla extra." Trodde inte jag skulle få något direkt utslag på vågen, det går ofta väldigt långsamt för mig att gå ner i vikt. Men jag har skalat av 0,5 kg den här veckan också :)

Hoppas att jag kan hålla den takten.

Jag skulle ha vägt mig i morse men det var slut på batteri i vågen... åtgärdat nu men väntar med att väga mig till imorgon bitti.

Idag har jag lagat mat för flera dagar framöver. Ugnsgrillade grönsaker och kyckling i några matlådor och husmanskost i form av dillkött gjort på magert fläskkött med kokt potatis och morötter. Imorgon är det vägningsdag. I veckan ska jag prova säkerhetsvästen som ligger inknölad i ett skåp. Hoppas att den passar för nästa söndag blir det inomhusterräng. :D

Idag har jag lagat mat för flera dagar framöver. Ugnsgrillade grönsaker och kyckling i några matlådor och husmanskost i form av dillkött gjort på magert fläskkött med kokt potatis och morötter. Imorgon är det vägningsdag. I veckan ska jag prova säkerhetsvästen som ligger inknölad i ett skåp. Hoppas att den passar för nästa söndag blir det inomhusterräng. :D
Det är bra att förbereda sig! Då kanske man lyckas undvika en del fällor om man har maten klar. Jag har kokat olika soppor, vill försöka äta mer vegetarisk och grönsaker är ju nyttigt och kalorisnålt. Röd linssoppa, sötpotatissoppa med kikärtor och morotssoppa med kokosmjölk. Gott!

Ja, det har jag lärt mig av erfarenhet. :)

Vad har du i sötpotatissoppan? Låter gott! :D
Jag tärnade två potatisar och fräste på i en kastrull med skivad purjo. Sen på med så mycket vatten att det precis knappt täckte och smulade ner en buljongtärning. Kokade tills det var mjukt och mixade ihop. I med kikärtor som får bli varma. Klart! Kan hända att jag hade i lite extra krydda också, chili, peppar och så.

I dag har jag varit vrålhungrig och sugen hela dagen. Men jag lyckades stoppa det vid ett par hundra kalorier över 1500 (uppskattar så exakt vet jag inte) och jag gav inte vika för sötsuget varken i dag eller i går eller i fredags. Så jag får vara nöjd och hoppas att jag inte känner likadant i morgon.

4/1 57.5kg
12/1 55.6kg
18/1 54.7kg
25/1 54.7kg
1/2 55.7kg
8/2 55.0kg

Det andra plusset är nog också på väg bort. Störtblödning inkl mycket slemhinna i fredags och lite i lördags.

Så om jag inte hade tröstätit (halvbakta) kanelbullar från Forsa Hembageri hade jag nog minskat lite till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 560
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 131
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden