Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där problemet har jag också! Kollar mig i spegeln, tycker inte att det ser så illa ut. Hör att andra som är lika långa som mig väger 20 kg mindre och jag kan inte förstå var dom kilona sitter? 5-10 kanske, men 20? Sen ser jag en bild på mig själv och tänker att oj va tjock jag ser ut? Måste vara konstig vinkel på den bilden...
Usch, vad jag känner igen mig. .. men de där 20 kilona ska bort nu! Iaf lite i taget, men målet är nog att allt ska väck.

Jag måste jämföra med vågen hemma, den på gymmet påstår 2 kg ner på några dagar. Troligt!

Ok, då missuppfattade jag. Jag läste bara att du kände dig duktig för att du inte hade ätit godis, inte att du mådde bra för att du inte hade ätit godis så därför kopplade jag inte riktigt. Att må bra och att vara duktig är två olika saker för mig. Ibland hänger dom ihop och ibland gör dom inte det. :)

Jag mår bra av att inte äta godis, men det är en enorm viljeansträngning att låta bli, därför är jag duktig om jag kan hålla mig de där dagarna när det är som värst. :)

Jag tycker inte att det är bortkastat att leva såhär. Jag lever hellre med en dålig självbild än inte alls. :)
Förvisso

När du blir gammal och rynkig, sitter och tittar på fotografier på dig själv som du ser ut nu
Då kommer du att tänka -Varför älskade jag inte min fantastiskt vackra unga kropp när jag hade den (tror jag)

Förvisso

När du blir gammal och rynkig, sitter och tittar på fotografier på dig själv som du ser ut nu
Då kommer du att tänka -Varför älskade jag inte min fantastiskt vackra unga kropp när jag hade den (tror jag)

Fast då spelar det väl ingen roll? Att ångra det som var hindrar en från att leva?

Livet är för kort för att hänga upp sig på skitsaker! Bättre att ägna tiden åt att göra roliga saker tillsammans med människor och djur som man tycker om.

För er som vill ha goda fiskrecept så kommer det ett här som funkar alldeles utmärkt både om man vill gå ner i vikt eller bara äta nyttigt. :)

Per portion:
200 gr torsk, färsk eller tinad i paket
1 dl creme fraiche 15%
100 gr färsk spenat
1 soltorkad tomat
½ vitlöksklyfta

Lägg spenaten i botten på en ugnsform och lägg fisken ovanpå. Salta och peppra en smula. Klipp den soltorkade tomaten i små bitar och blanda ner i crème fraichen tillsammans med pressad vitlök. Salta och peppra och bred sedan blandning över fisken. Kör i 200 grader i ugn i ca 20-25 min.
kan ätas med potatis, ris, bulgur eller bara med en god blandsallad.

Tack för recept, jag behöver äta mer fisk!

Ikväll blir det nog tandoorikyckling. Man blandar kyckling, squash, paprika, lök och champinjoner i bitar och lägger i en ungsform. Blanda tandoorikrydda i lätt creme fraiche och matlagningsgrädde och häll över det hela. In i ugnen på typ 225 grader i 30 min eller när det nu är klart. Går att äta som den är eller med lite råris eller vad man nu gillar.

Nu på väg mot simhallen!

Jag börjar redan ångra att jag inte tog mina mått innan jag skärpte till mig :p ! Jag känner skillnad i kroppen, och ser lite skillnad, men eftersom jag har min egna variant av 5:2 (inget onyttigt på vardagar, vad jag vill på helgen ;) ) så går det ju väldigt sakta neråt.... inga roliga "wohoooo tappade 4 kg första veckan" typ ;) .

Men skillnad är det, knullhandtagen på ryggen är mindre, låren är mindre dallriga, magen är pytte-pyttelite mindre framåt (lika mycket ut mot sidorna dock :D )

Men jag håller mig till reglerna, det är inte alls illa för att vara mig :up:!

Nä, då hade jag varit död!

För allt annat än sjukligt mager tycker jag ser äckligt ut på min kropp. Helst vill jag gå ner 10-15 kg och känner mig sjukligt fet så som jag ser ut nu.

Men bara om jag ser mig i spegeln och då är jag mer nöjd med hur kroppen ser ut än mitt ansikte - Det skulle jag vilja ha en papperspåse över för så äckligt tycker jag att det är.

Ser jag bild på mig själv så kan jag ha svårt att känna igen mig själv, för tydligen är jag inte lika ful på bild, även om jag är ful då med. Min sambo hjälper mig en hel del och övertalar mig att jag inte behöver skämmas för att visa bilder av mig själv, men det är svårt.

Sen så vet jag att jag inte är fet. Men samtidigt så tycker jag att jag är fet. Hur nu det går till.

Varje gång jag ser bilder på dig här eller på FB så tänker jag: Guuuud, hur kan man vara så jävla vacker!?

Bara så du vet.. Och jag är inte sån som tycker det om alla eller måste säga så om jag inte menar det.

Jag har slarvat ihop totalt i ca 2 v. Har haft hål i tand och så satans ont att jag behövt ta en massa piller för att kunna sova. Resultatet blir en zombie.. En gnällig sådan. Lagningen blev lite konstigt gjord. Så jag har haft fortsatt ont som fan, nervsmärtor från roten. Men idag fixades det till. Nu borde det snart bli bättre. Hurra!
Så nu tänkte jag köra igång igen.

Började dagen med havregrynsgröt med äppelmos och mjölk och ett kokt ägg.
Lunch blev spagetti och köttfärssås.
Mellis fil och banan.
Middag blir nog spagetti och köttfärsås också faktiskt.
Sen blir det nog fil och banan till kvällen.

Motion idag var långprommis med hästen i skogen och släpa lite slanor etc. Sen hundprommisar..
Imorgon hoppas jag tanden är ok nog att träna lite mer på riktigt.

4/1 57.5kg
12/1 55.6kg (hade inga batterier 11/1)
18/1 54.7kg
25/1 54.7kg
1/2 55.7kg

Var uppblåst som en spärrballong i måndags med magknip sedan söndagen.

Plussade förra veckan och än så länge sitter det kvar.

Hej! Jag har följt tråden i tystnad, men nu känner jag att jag har samlat på mig all motivation som jag behöver, så nu är det nog dags att kliva ut i ljuset här också. :p Har sedan i höstas börjat träna och gå på gruppträning, vilket jag nu går på 3-4 gånger i veckan. Jag har nu ca 16 kg (startade på ca 20 kg) som ska bort.

Nyss hemkommen ifrån ett svettigt step up-pass. Första gången jag gick på det, så det var lite (mycket) knepigt - men kul!

:bump: :banana: :bump: Nu ska jag banne mig klara av det här!

Tack för recept, jag behöver äta mer fisk!

Då kommer ett liknande recept till här men med lax istället för torsk.

Per portion:
125 gr lax
3/4 dl tinad hackad spenat
1/2 dl creme fraiche 15%
1 msh hackad dill

Lägg laxen i en ugnsform. Blanda ihop creme fraiche, spenat och dill och smaksätt med salt och peppar. Bred blandningen över fisken.Tillaga i ugn i 200 gr i ca 25 min. Väldigt gott på sommaren med färskpotatis till. :)

Varje gång jag ser bilder på dig här eller på FB så tänker jag: Guuuud, hur kan man vara så jävla vacker!?

Bara så du vet.. Och jag är inte sån som tycker det om alla eller måste säga så om jag inte menar det.

Tack, jag håller inte med dig, men jag uppskattar det! :)

Hoppar in här jag med. Har gått ner 22kg sen i augusti och har 5-7kg kvar lite beroende på hur det känns.

Är en sån som alltid ger upp på upploppet, men nu ska jag i mål! Min omgivning börjar tjata på mig att det räcker men mitt mål är mitt mål och jag ska dit. Då ligger jag på BMI 22-23 och borde dra 36 i kläder (drar 36-38 nu, 42-44 i starten )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 560
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 131
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar