Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
4/1 57.5kg
12/1 55.6kg (hade inga batterier 11/1)
18/1 54.7kg
25/1 54.7kg

Synnerligen onyttig vecka och då tappar man inte kilon ;)

Fick tillbaka ett 5-dagars embryo i tisdags, hoppas det stannar kvar. Lär oavsett hinna ner till målvikt innan det vänder.

Jag körde styrketräning med en kompis igår. Provade på marklyft för första gången. Jag har nästan aldrig tränat med fria vikter tidigare, har mest använt maskinerna. Men oj vad roligt!! Mycket roligare än maskinerna, och det tog mycket bättre. Det ska jag absolut fortsätta med. :banana:

Idag stapplar jag dock fram, men äh. :D

Jag vill bli av med minst 10 kg. Förra våren tappade jag 8 kg men sen kom ett bakslag och de kom tillbaka igen.
Har börjat promenera varje dag, äter knappt godis och sådant alls men går ändå inte ner... :mad:

Efter att ha varit sjuk och förkyld och inte kunnat träna sedan mitten av november har jag gått upp åtminstone ett par kg i vikt. Vilket jag inte bryr mig SÅ mycket om, ifall det inte vore så att det störde mina hormoner så mycket. Blir vrålhungrig och äter konstant minst en vecka kring ägglossning, KAN INTE sluta äta. Sedan vid mens får jag knappt i mig mat alls. Humöret blir en jävla berg och dalbana. Så nu efter ägglossningen är det dags att ta itu med detta, äta ordentlig mat och röra mig mer. Oftast behövs det bara bort ett par kg för att hormonerna ska stabiliseras, men det vire bra för mig hälsomässigt att komma under 60 kg. Väger förmodligen runt 65/66 nu så det borde inte vara omöjligt alls. Dock är det alltid lite lurigt när jag ska börja "tänka på vad jag äter" - det triggar så lätt igång mina gamla ätstörningar. Så räkna kalorier får jag inte. Men tänker mig att jag borde komma ganska långt på regelbunda ordentliga måltider, mer vegetariskt, mer motion.

Jag laddar som vanligt långsamt, försöker ha regelbundna måltider och äta mindre godis. Den här veckan börjar med magsjuka toppen för viktnedgång, blä för allting annat!

Hoppar in här!
Ska ner från 80kg till 70. Räknar kalorier genom viktklubb. -1,5kg första veckan och känns bra so far. Mitt enda problem är att jag är för lat ör att åka och storhandla så maten blir hemskt tråkig!
Åt dock stekt lax och blomkålsmos igår - alltså who knew att blomkålsmos typ är det godaste som finns i mos-form?! :eek:

Hoppar in här!
Ska ner från 80kg till 70. Räknar kalorier genom viktklubb. -1,5kg första veckan och känns bra so far. Mitt enda problem är att jag är för lat ör att åka och storhandla så maten blir hemskt tråkig!
Åt dock stekt lax och blomkålsmos igår - alltså who knew att blomkålsmos typ är det godaste som finns i mos-form?! :eek:
Det är gött det! Testa också att koka blomkål och pressa med potatispress direkt ner på tallriken. Då blir det typ blomkålsris :up:

För mig går det asbra :D ! Ingen våg i sikte, men byxorna sitter lite, lite lösare :bow:!

Min regel om "inget onödigt onyttigt på veckodagar" har hållt fantastiskt bra, har blivit erbjuden fika flera gånger men är helt enkelt inte sugen :up: ! Har lite sug på kvällar, men motverkar det med morotsstavar (om det är tuggsug) eller te med honung (om det är sötsug).

Och det smittar över på helgerna, även när jag "får" äta det onödigt onyttiga så blir det mycket, mycket mindre :) !

Matmässigt så blir det mer ordentlig hemmalagad mat i mindre portioner och med mer grönsaker. Har ju en underbar man som lagar god mat och fixar matlådor, så det hjälper ju till massor :love: .

Senast ändrad:
22/1 - 69,2
29/1 - 68,2

-1,0 kg denna veckan. Det kommer högst troligt gå lite långsammare framöver, första kilot sitter alltid lite löst.

Gått upp 3,5 kg sen början på december. Men nu är alla nyårslöften på väg att avta från gymmet, så nu kan jag få plats igen ;)
Förra gången, i somras/höstas när jag tappade vikt så var det inte direkt någon strategi bakom det utan mer att jag var olycklig och blev sjuk ett par gånger. Får kanske se till att bli olycklig igen så är viktnedgången lätt ordnad ;)

vecka 2: -2,2kg. Är ju egentligen bra men trodde jag hade gått ner mer än 0,7kg.. Köpte dock en ny våg igår och tror jag är tyngre på den än på vågen på jobbet.

Förresten, hur vet man vad ens idealvikt är? BMI köper jag inte då det inte tar hänsyn till kroppsform eller muskelmassa. Jag vill ju ner till 70, och min syster såg ut såhär :eek: när jag sa det. Jag är 178cm och "rejäl" i kroppen. Breda axlar, stora ben, breda höfter. Jag har aldrig vägt under 80kg men har alltid haft mage och annat sladder.

Hur tänker ni kring vilken vikt som passar er?

vecka 2: -2,2kg. Är ju egentligen bra men trodde jag hade gått ner mer än 0,7kg.. Köpte dock en ny våg igår och tror jag är tyngre på den än på vågen på jobbet.

Förresten, hur vet man vad ens idealvikt är? BMI köper jag inte då det inte tar hänsyn till kroppsform eller muskelmassa. Jag vill ju ner till 70, och min syster såg ut såhär :eek: när jag sa det. Jag är 178cm och "rejäl" i kroppen. Breda axlar, stora ben, breda höfter. Jag har aldrig vägt under 80kg men har alltid haft mage och annat sladder.

Hur tänker ni kring vilken vikt som passar er?
När du gillar det du ser i spegeln, då har du lagom vikt :)

När du gillar det du ser i spegeln, då har du lagom vikt :)

Jaa så tänker jag också.. Men det där kan vara så svårt. Jag kommer aldrig bli petit, även om jag skulle vilja. Jag kommer aldrig kunna bli slank. Jag kommer nog aldrig vara helt nöjd med vad jag ser i spegeln. Mitt mål är typ att inte få en enda stor bilring på magen när jag sitter ner.. :D

Och grattis på födelsedagen! (Det är vad tårtan betyder va? :D )

Igår blev det fruktansvärt mycket mat och fika! Tjälknöl och potatis gratäng och sås och pumpakaka och fan och hans moster. . Gick säkert upp 5 kg bara igår men vågade inte väga mig i morse :o däremot har jag skrivit in mig på viktväktarna igen idag och ska fortsätta med det sundare livet nu! Bort med godiset och fram för mer motion :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 560
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 132
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar