Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det är oftast inte vanliga lunchhak. Det är en rätt som serveras oftast.
Men jag tänker som du att försöka få mer grönsaker och minska kolhydrater.
Men problemet är att det är svårt att räkna.
Du kan skriva in på kostbevakningen allt du äter och lägga till lite extra för steksmöre

Nej inte samma varje dag.:D
Utan det brukar vara en rätt per dag. Sen är det förstås olika per dag,

Det jag gjort är att just utgå från vad det tex är i lax normalt, samt minska på kolhydrater, öka sallad och minska dressing. Så det var det jag började skriva om att jag då måste anta. Det går inte att räkna som när jag lagar själv.
Jaha :D

Skaffar du dig lite ögonmått genom att räkna hemma så kan du nog komma hyfsat nära - utom när det är grytor och sånt. Då är det värre. Och räkna alltid med en jäkla massa matfett.

Jaha :D

Skaffar du dig lite ögonmått genom att räkna hemma så kan du nog komma hyfsat nära - utom när det är grytor och sånt. Då är det värre. Och räkna alltid med en jäkla massa matfett.
Jag har insett att många har dålig koll på såser och dressingar. Har sett många som ska äta sallad för det är kalorisnålt men såser och dressingar kan vara en riktig fälla.

Jag har insett att många har dålig koll på såser och dressingar. Har sett många som ska äta sallad för det är kalorisnålt men såser och dressingar kan vara en riktig fälla.
Ja, det är ofta manlig bantning: en fräsch sallad med en liter dressing över :D

Det bästa är förstås att ta bort såser och dressing helt om man vill vara säker. Eller välja vinägrett och uppskatta mängden olja.

Idag har jag ätit,

Frukost, smoothie på blåbär, hallon, chiafrön och vaniljkvarg, en banan och två knäckemackor med ost.

Mellanmål, 150g vaniljkvarg och en banan.

Lunch, en halv liter Filmjölk, tre bananer och typ 100 g chocklad. :rofl:

Middag, Tacos! Lots and lots of tacos. Brukar skippa att äta bröden å

Kvällsgott blir popcorn. :d

Idag har jag ätit,

Frukost, smoothie på blåbär, hallon, chiafrön och vaniljkvarg, en banan och två knäckemackor med ost.

Mellanmål, 150g vaniljkvarg och en banan.

Lunch, en halv liter Filmjölk, tre bananer och typ 100 g chocklad. :rofl:

Middag, Tacos! Lots and lots of tacos. Brukar skippa att äta bröden å

Kvällsgott blir popcorn. :d

Halva inlägget saknas! :rofl: Brukar skippa att äta bröden till tacos, men idag blev det två stycken och så en massa grönsaker. Och ost. :love:

Inser att jag får vara glad över att jag har ett slitsamt jobb ibland. Blir lite extra kalorier att äta!

Hade tänkt skippa vågen men samtidigt vill jag se vad mina uppoffringar gör.
62 kg sa vågen. Det är verkligen inte ok. 60 är absolut övre gräns. Så under det får vara första målet.
Har tagit 2-3 cm i midjan den här veckan.

Hade tänkt skippa vågen men samtidigt vill jag se vad mina uppoffringar gör.
62 kg sa vågen. Det är verkligen inte ok. 60 är absolut övre gräns. Så under det får vara första målet.
Har tagit 2-3 cm i midjan den här veckan.

Vikten är ju heller inte allt och det brukar kunna gå lite stegvis, man får se till hur kroppen formar om sig också. 2-3 cm i midjan är ju jättebra! Jag hade minskat överallt förutom runt armarna där det tom ökat.. :cautious: det måste vara mina svällande muskler :D

Vikten är ju heller inte allt och det brukar kunna gå lite stegvis, man får se till hur kroppen formar om sig också. 2-3 cm i midjan är ju jättebra! Jag hade minskat överallt förutom runt armarna där det tom ökat.. :cautious: det måste vara mina svällande muskler :D
Nej vikten i sig är inte allt men man lär sig vad man mår bra av och över 60 kg mår jag inte bra.

Våran våg fungerar inte. Jag vägde in på en katastrofsiffra hos kusinen tidigare i veckan, nånting sa mig att det var helt galet. Så plötsligt från ingenstans så fick jag mensen från helvetet (jag har sluppit den i stort sett senaste 2 åren). Nu känner jag mig mer normal. Köpte 3 par nya byxor tidigare i veckan och inser att jag kanske köpt mig för stor storlek och att jag mest var pre-mens-svullen.

Skitsamma. Jag ska i allafall tappa de 10 kilona som smugit sig på. Idag år jag

Frukost - te och en rullemacka med skinka och paprika
Lunch - omelett med svamp, tomat och pulled lamb
Middag - grönsak och köttfärsgratäng (jag skippade pastan)

Ingen efterrätt. Ingen nattmacka.

Nej vikten i sig är inte allt men man lär sig vad man mår bra av och över 60 kg mår jag inte bra.

Ta inte illa upp nu men har läst skrivit i de här trådarna ett tag. Mår du verkligen så mkt bättre av två kg?

Du är väldigt fixerad vid 60 kg och att du mår bättre där MEN gör du det? På riktigt? Jag tror att du tror det men ditt allmänna mående verkar inte heller så bra?

Vad blir bättre i din kropp av 2 kg? Finns det andra mål? Träningsmässigt som inte är så matfixerade? Du skriver om ångest och överätning hur ofta är du nöjd med dig själv?

Jag tänker i all välmening då jag inte på rak arm skulle se skillnad på någon vuxen person på 2 kg hit eller dit.

Ta inte illa upp nu men har läst skrivit i de här trådarna ett tag. Mår du verkligen så mkt bättre av två kg?

Du är väldigt fixerad vid 60 kg och att du mår bättre där MEN gör du det? På riktigt? Jag tror att du tror det men ditt allmänna mående verkar inte heller så bra?

Vad blir bättre i din kropp av 2 kg? Finns det andra mål? Träningsmässigt som inte är så matfixerade? Du skriver om ångest och överätning hur ofta är du nöjd med dig själv?

Jag tänker i all välmening då jag inte på rak arm skulle se skillnad på någon vuxen person på 2 kg hit eller dit.
Det handlar inte om två kilo utan mer som en slags broms/varning till mig själv. 60 eller 62 spelar ingen jätteroll men om jag inte bromsar blir 62 64 och sen blir 64 66.
Och det är bra mkt lättare att jobba bort 2 kilo än 6 kg.
Och målvikten är egentligen inte 60 utan hellre 56-58. Men för mig funkar det att ha en maxgräns. Precis som jag har en undergräns som jag heller inte bör understiga.
Men visst känner jag skillnad på två kilo. Spring en mil med två liter mjölk så känner du det också.
Tränar gör jag och är nöjd med det jag gör.
Jag måste komma bort ifrån att mat och godis är min tröst.

På mig är två kg stor skillnad, jag går från att ha något som kan liknas en påbörjad till magrutor till att ha muffintopp!

4/1 57.5kg
12/1 55.6kg (hade inga batterier 11/1)
18/1 54.7kg

Började med progesteron utöver östrogen i torsdags och slipper illamåendet och kissandet :)

Min prinsessponny har promenerats för hand sedan 22/12 och jag tror det har gett en liten extra skjuts för jag tappar mer i vikt än vad jag kanske bör göra. Hoppas på att orka äta mer veckan som kommer eftersom jag inte mår illa längre. Återföring imorgon, ska försöka att inte tänka så mkt på det. ( ... )

Alltså, med mina mått mätt så har jag haft en fantastiskt bra matvecka vad gäller att hålla mig ifrån onödiga onytiggheter :D! 50 g choklad och en 33 cl cola på lördagen som "rent" snask, och två härliga caramel latte under dagen , och inga onyttigheter alls under veckodagarna :banana:!

Håller mig även till mindre portioner och bättre mat med mer grönsaker (fast jag äter allt jag vill förutom rent godis och kakor). Magen känns redan mindre svullen efter bara en vecka :up:! Det allra skönaste är att jag knappt har något godissug alls, och får jag det kan jag motverka det med en kopp te med lite honung i :) ! Så himla skönt när jag förut nästan kunnat börja gråta och sen köra 2 mil bara för att köpa godis :o.

Sen så har jag även slutat med p-piller (som jag ätit i stort sett konstant sen jag var 18, är 32 nu, för min PCOS) för ca 3-4 veckor sen nu. Och vilken skillnad!! Jag somnar på max 30 min efter jag gått och lagt mig (kunde förut ligga vaken till 3-4 på nätterna), har massa mindre ångest, mer sexlust och känner mig allmänt mer positiv :love:

Sen att jag får lite sämre hud och lite mer manlig behåring, det får jag väga upp med lite tätare tripper till min hudvårdsterapeut för vaxning och ansiktsbehandling, det får det vara värt för att bli lite mer glad och kåt :D!

4/1 57.5kg
12/1 55.6kg (hade inga batterier 11/1)
18/1 54.7kg

Oj vilken hopp!

Började med progesteron utöver östrogen i torsdags och slipper illamåendet och kissandet :)

Min prinsessponny har promenerats för hand sedan 22/12 och jag tror det har gett en liten extra skjuts för jag tappar mer i vikt än vad jag kanske bör göra. Hoppas på att orka äta mer veckan som kommer eftersom jag inte mår illa längre. Återföring imorgon, ska försöka att inte tänka så mkt på det. ( ... )

Dag 1 på Vinterturbo-programmet, en kombination av lågkolhydratskost & periodisk fasta 4:3
Hårdstart direkt med "faste"dag dvs <= 500 kcal.

Frukost Svart kaffe
Lunch Omelett på 2 ägg, (+squash, purjolök, sockerärtor) m rökt lax och rädisor
Middag Blomkålssoppa m rökt lax

Ingen träning första veckan utöver hundens promenader.
Vaknade dessutom med snuva och nästäppa i morse :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 560
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 132
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday