Har gått ner 1,8 kg första veckan genom att dra ner på socker.
Men vet av erfarenhet att jag går ner mkt i början, sen stannar det av.
Men vet av erfarenhet att jag går ner mkt i början, sen stannar det av.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mår du bra på det?Dag 1 på Vinterturbo-programmet, en kombination av lågkolhydratskost & periodisk fasta 4:3
Hårdstart direkt med "faste"dag dvs <= 500 kcal.
Frukost Svart kaffe
Lunch Omelett på 2 ägg, (+squash, purjolök, sockerärtor) m rökt lax och rädisor
Middag Blomkålssoppa m rökt lax
Ingen träning första veckan utöver hundens promenader.
Vaknade dessutom med snuva och nästäppa i morse
Mängden kcal är ju högst individuell. Jag är rätt kort och har ett på det stora hela stillasittande liv förutom hästarna, det blir så när man sitter på jobbet och har långt att pendla.
Jag räknar inte kcal längre men en hyfsat genomsnittlig dag blir:
*Knäcke med Bregott och ost.
*150g lågfettskvarg utan socker.
*100g kött/fisk/fågel, 1dl pasta/potatis/ris, någon liten grönsak. Ibland orkar jag hela portionen, ibland inte.
*banan.
*150g lågfettskvarg utan socker.
*100g kött/fisk/fågel, 1dl potatis/pasta/ris, grönsaker om jag orkar.
*knäcke med Bregott och skinka.
Under dagen runt 5dl lättmjölk i massor av te.
Ibland äter jag mer, ibland äter jag mindre. Kroppen är mer självreglerande nu än innan operationen, vilket för mig är jättespännande (och praktiskt!). Äter allt (div även godis etc) men inte så mycket.
Jag är i sällan hungrig och ibland rätt less på allt ätande. Men de flesta dagarna är fina dagar
Kan tipsa om appen "viktkoll". Den använder jag och man får en bra överblick om hur mycket man gått ned, hur långt man kommit till målvikten och BMI.Vet ni om det finns någon gratissida där man kan skriva in vikten? Så man slipper ha kol själv.
Sidorna som räknade kalorier kanske?
Vet ni om det finns någon gratissida där man kan skriva in vikten? Så man slipper ha kol själv.
Sidorna som räknade kalorier kanske?
Grymt! Hur gjorde du?Kick start klar och -5,5 kg! Har inte orkat mäta än dock. Har kommit igång med att gå till jobbet och äta bättre. Idag lunch ute på jobbet och jag valde linssoppa
Just nu har jag en massa skivad squash i ugnen på väg att bli chips till fredagsfilmen
Säkert mycket vätska i morgon.Ätit hämningslöst och inte nyttigt hela veckan, ska bli intressant att se vad vågen säger imorgon.
Säkert mycket vätska i morgon.
Har följt ett program som heter c9 som säljs av ett företag som heter forever och som pysslar med aloe veraprodukter. En kompis som säljer sånt så det var därför det blev det. Tanken var att rensa kroppen på allt skit jag ätit senaste tiden, göra bättre matval och komma tillbaka till träningen. Nu funderar jag på att börja med viktväktarna igen som jag körde för något år sedan. De håller koll på hur mycket jag bör äta för att hålla en sund viktnedgång, appen räknar ut vad jag äter och jag kan fylla i resultatet på samma ställe. Praktiskt!Grymt! Hur gjorde du?